جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از آذرماه امسال هیچ حمل و نقل خوراک دام بدون کد ره‌گیری و پروانه مالک خودرو میسر نیست.\n\nبه گزارش فکرشهر، عباس عباسی صبح امروز در نشست با مدیران دامپزشکی استان بوشهر با بیان اینکه خوراک دام یکی از مولفه‎های مهم در تامین تضمین کیفیت فرآورده‌های دامی است اظهار داشت: سالانه در کشور بین 8 تا 9 میلیون تن ماده اولیه تامین خوراک دام وارد کشور می‌شود که بیشتر در تغذیه طیور مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۴۷۲۴
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۴

فکرشهر: مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از آذرماه امسال هیچ حمل و نقل خوراک دام بدون کد ره‌گیری و پروانه مالک خودرو میسر نیست.

\n\n

به گزارش فکرشهر، عباس عباسی صبح امروز در نشست با مدیران دامپزشکی استان بوشهر با بیان اینکه خوراک دام یکی از مولفه‎های مهم در تامین تضمین کیفیت فرآورده‌های دامی است اظهار داشت: سالانه در کشور بین 8 تا 9 میلیون تن ماده اولیه تامین خوراک دام وارد کشور می‌شود که بیشتر در تغذیه طیور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

\n\n

وی، با بیان اینکه از سیستم جامع خوراک دامی درقالب یک کتابچه سال قبل رونمایی شد تصریح کرد: سیستم جامع خوراک دام و تولید خوراک دام در کارخانه‌ها از ابتدای زمستان گذشته به مرحله اجرا گذاشته شد.

\n\n

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور از انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه خبرداد و گفت: در قالب این موافقت‌نامه که بین سازمان دامپزشکی کشور، سازمان راهداری وزارت راه و شهرسازی و وزارت اطلاعات منعقد شد سامانه الکترونیکی حمل‌ونقل فراورده‌های دامی و خوراک دام راه‌اندازی شد.

\n\n

عباسی تاکید کرد: برای اجرای آئین نامه‌های این موافقت‌نامه تمام ناوگان حمل فراورده خام انجمادی باید کد رهگیری، پروانه حمل‌ونقل ویژه از ادارات کل دامپزشکی استان‌ها دریافت و کد رهگیری خود را ثبت کنند.

\n\n

وی، با بیان اینکه از آذرماه امسال حمل‌ونقل خوراک دام بدون داشتن کد رهگیری و پروانه مالک خودرو  مسیر نیست گفت:  بر این اساس تمام انبارهای نگه‌داری خوراک دام، سیلوها و کارخانه‌های تولیدکننده خوراک دام و اماکن دامی که پروانه بهداشتی از دامپزشکی دریافت کردند با ید نسبت به دریافت کد پستی اقدام کنند.

\n\n

به نوشته ی تسنیم، مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه در کشور 900 کارخانه‌های خوراک دام فعال است خاطرنشان کرد: ازاین تعداد 500 کارخانه  تولید کننده خوراک دام و 400 کارخانه نیز ماده اولیه خوراک دام را تهیه می‌کنند.

\n\n

عباسی از صادرات ابزیان به کشور روسیه خبرداد و افزود:  براساس توافقات انجام شده صادرات آبزیان  از ایران به روسیه انجام می‌شود که نخستین محموله آن 10 روز قبل حامل 20 تن میگوی بوشهر صادر شده است.

\n\n

وی بیان کرد:  19 کارگاه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در بوشهر و هرمزگان مجوز صدرو آبزیان  به کشور روسیه دارند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر