شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: به همت مدیر موزه دریانوردی و موسسه خورشید مهرگان لیان و گرافیک نی‌لبک سردیس مترجم نامدار بوشهری در موزه دریانوردی خلیج‌فارس نصب شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، به همت عبدالرحمن برزگر مدیر موزه دریانوردی و موسسه خورشید مهرگان لیان و گرافیک نی‌لبک سردیس مترجم نامدار خلیج‌فارس زنده‌یاد استاد حسن زنگنه در موزه دریا و دریانوردی خلیج‌فارس نصب شد.
کد خبر: ۱۴۹۱۴
سه‌شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۴

فکرشهر: به همت مدیر موزه دریانوردی و موسسه خورشید مهرگان لیان و گرافیک نی‌لبک سردیس مترجم نامدار بوشهری در موزه دریانوردی خلیج‌فارس نصب شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، به همت عبدالرحمن برزگر مدیر موزه دریانوردی و موسسه خورشید مهرگان لیان و گرافیک نی‌لبک سردیس مترجم نامدار خلیج‌فارس زنده‌یاد استاد حسن زنگنه در موزه دریا و دریانوردی خلیج‌فارس نصب شد.

\n\n

عبدالرحمن برزگر با اشاره به نقش استاد حسن زنگنه در تاریخ، فرهنگ استان بوشهر گفت: استاد حسن زنگنه از نامداران عرصه تاریخ‌پژوهشی در جنوب کشور بودند و آثار ایشان در مورد خلیج‌فارس، بوشهر و مناطق اطراف مرجع کاملی برای محققان و دانشجویان بوده است.

\n\n

\n\n

به گزارش فارس، وی بیان کرد: محققان و پژوهشگران تاریخ همواره بر نقش تاثیرگذار استاد زنگنه در آثار پژوهشی تاریخ جنوب کشور تأکید داشته و دارند.

\n\n

برزگر گفت: همواره باید یاد و خاطره آن محقق و نویسنده و مترجم برجسته بوشهری را زنده نگه‌داریم و نصب تندیس ایشان نیز در راستای همین امر صورت گرفته است.

\n\n

گفتنی است که بخشی از آثار استاد زنگنه به همت نیروی دریایی در این موزه نگهداری می‌شود.

\n\n

حسن زنگنه متولد 1328 در بوشهر بود و عصر روز 28 شهریورماه سال گذشته در بوشهر پس از یک دوره بیماری درگذشت.

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر