شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کلاس آموزشی خودمراقبتی با رویکرد پیشگیری از اعتیاد با حضور جمعی از مددجویان کمیته امداد توسط واحد سلامت روان شبکه بهداشت و درمان دشتستان برگزار گردید.\n\nبه گزارش فکرشهر از شبکه بهداشت و درمان دشتستان، نخست ،کارشناس مسئول واحد سلامت روان شبکه،امید کازرونیان گفت : شعار ((تلاش همه جانبه همه افراد در پیشگیری از اعتیاد)) یک شعار مهم و جدی است و همه افراد باید به خوبی نقش خود را در پیشگیری از اعتیاد ایفا نمایند و انسان باید خود را دوست داشته باشد و برای رشد خود در همه جوانب برنامه داشته باشد .
کد خبر: ۱۴۹۴۷
چهارشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۸

فکرشهر: کلاس آموزشی خودمراقبتی با رویکرد پیشگیری از اعتیاد با حضور جمعی از مددجویان کمیته امداد توسط واحد سلامت روان شبکه بهداشت و درمان دشتستان برگزار گردید.

\n\n

به گزارش فکرشهر از شبکه بهداشت و درمان دشتستان، نخست ،کارشناس مسئول واحد سلامت روان شبکه،امید کازرونیان گفت : شعار ((تلاش همه جانبه همه افراد در پیشگیری از اعتیاد)) یک شعار مهم و جدی است و همه افراد باید به خوبی نقش خود را در پیشگیری از اعتیاد ایفا نمایند و انسان باید خود را دوست داشته باشد و برای رشد خود در همه جوانب برنامه داشته باشد .

\n\n

وی در ادامه ، جنبه های مختلف خود مراقبتی را شرح داد و اظهار داشت، در خودمراقبتی جسمی انسان باید از جسم خود مواظبت نماید ، ورزش مداوم ، تغذیه سالم و خواب کافی از پایه های سلامت فردی می باشد .

\n\n

سپس خودمراقبتی اجتماعی را ،ارتباط اجتماعی و حضور در اجتماع ،صله رحم ، شرکت در مراسمات مذهبی و فرهنگی و اجتماعی و داشتن دوستانی سالم معرفی کرد.

\n\n

آقای کازرونیان در خصوص خود مراقبتی روانی عاطفی توضیح داد، که خود مراقبتی عاطفی بدین معناست که ما از احساسات و افکار و علایق خود آگاه باشیم و به احساسات خود توجه کنیم ،افکارخود را کنترل کنیم و از قضاوت بی مورد پرهیز نماییم و به قوانین نظام هستی پایبند باشیم .

\n\n

وی همچنین درمورد خود مراقبتی معنوی شرح داد که انسان باید زمان هایی را به ارتباط با خالق هستی اختصاص دهد و هنگامی که انسان با عالم ملکوت ارتباط بزقرار می کند هورمون و انرژی هایی از مغز ترشح و ساتع می شود که احساس لذت را در فرد بیشتر می کند و رضایت و امید را در شخص افزایش میدهد .

\n\n

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر