جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: بوم گردشگری راهی برای آشنایی مردم با جاذبه های گردشگری و ایجاد اشتغال در این زمینه است.\n\nبه گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، کارشناس گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت : بوم گردشگری در اولویت برنامه‌های میراث فرهنگی قرار دارد چرا که هم می‌تواند گردشگر را به دیدن جاذبه‌ها و مناطق مختلف تشویق کند و هم برای مردم آن مناطق کار ایجاد کند.\n\nخانم حیدری معتقد است گردشگر را باید با جاذبه های مختلف آشنا کرد و نباید این طور باشد که گردشگر وقتی به استان بوشهر می‌آید فقط به سراغ ساحل و دریا برود.
کد خبر: ۱۵۱۰۲
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷

فکرشهر: بوم گردشگری راهی برای آشنایی مردم با جاذبه های گردشگری و ایجاد اشتغال در این زمینه است.

\n\n

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، کارشناس گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت : بوم گردشگری در اولویت برنامه‌های میراث فرهنگی قرار دارد چرا که هم می‌تواند گردشگر را به دیدن جاذبه‌ها و مناطق مختلف تشویق کند و هم برای مردم آن مناطق کار ایجاد کند.

\n\n

خانم حیدری معتقد است گردشگر را باید با جاذبه های مختلف آشنا کرد و نباید این طور باشد که گردشگر وقتی به استان بوشهر می‌آید فقط به سراغ ساحل و دریا برود.

\n\n

وی به اهمیت توزیع زمان جلب گردشگر و پذیرش مسافر در زمستان اشاره می‌کند و می‌گوید استان بوشهر که در تعطیلات نوروز امسال رتبه پنجم ورود گردشگر را به دست آورد، در روزهایی که مناطق سردسیر یخبندان هستند آب و هوایی بهاری دارد که باید از این ویژگی برای جذب گردشگر استفاده کرد کاری که تا کنون برای آن برنامه ریزی خاصی نشده اما امسال قرار است آژانس‌ها در این زمینه فعال‌تر شوند.

\n\n

وی برپایی نمایشگاه عکس جاذبه‌های گردشگری در عمارت کازرونی بوشهر، تخفیف گشت‌های گردشگری و مراکز اقامتی، رایگان بودن بازدید از موزه‌ها و آشنایی دانش آموزان با جاذبه‌های گردشگری استان را از برنامه‌های روز جهانی گردشگری در استان عنوان کرد.

\n\n

این کارشناس گردشگری با اشاره به توجه مسوولان این حوزه به گسترش طبیعت گردی، از کوه نمک جاشک، کوه پردیس جم، آبشار خاییز و فاریاب به عنوان برخی از جاذبه‌های طبیعی یاد می‌کند که باید برای بهره‌مندی گردشگران از آنها زیرساخت‌های لازم فراهم شود.امروز روز جهانی گردشگری است. سازمان جهانی گردشگری 27 سپتامبر سال 1947 یعنی 68 سال پیش، این روز را روز جهانی گردشگری اعلام کرد. در کشور ما نیز طی50 سال گذشته به روز جهانی گردشگری توجه شده است.

\n\n

شعار امسال روز جهانی گردشگری در کشورمان،«هر گردشگر یک فرصت برای آشنایی با ایران» است.

\n\n

ساحل طولانی خلیج فارس، بافت تاریخی بوشهر، آثار به جا مانده از کاخ های هخامنشی در شهرستان دشتستان، قلعه محمدخان، نیایشگاه مند و عمارت شیرینه در دشتی، موزه شهید رئیسعلی دلواری و چشمه های آبگرم در تنگستان، بندرباستانی سیراف و قلعه نصوری در کنگان، قلعه و مسجد بردستان در دیر، جزیره میرمهنا و مراکز خرید در گناوه، شهرتاریخی سینیز، بوستان عامری و بازار در دیلم، کوه پردیس و جنگل گلوبردکان در جم و تمدن عظیم صنعتی، منطقه حفاظت شده نایبند و جنگل های حرا در عسلویه از جمله جاذبه‌‎های گردشگری استان بوشهر به شمار می‌روند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر