جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر:
فکرشهر: در نشست شب گذشته ی شورای شهر برازجان، پیرامون تعیین تاریخ روز برازجان بررسی صورت گرفته و از بین 5 گزینه، روز برازجان تعیین شده است...
کد خبر: ۱۵۳۷۹
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷

فکرشهر: در نشست شب گذشته ی شورای شهر برازجان، پیرامون تعیین تاریخ روز برازجان بررسی صورت گرفته و از بین 5 گزینه، روز برازجان تعیین شده است.

\n\n

بر اساس خبرهای رسیده به خبرنگار فکرشهر، در شورای شهر، اعضا،  روز 12 اسفندماه، (12/12) را به عنوان روز برازجان برگزیده اند و مناسبت آن را هم « آغاز موسم گرده افشانی درخت نخل » عنوان کرده اند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، سال 1387 و در شورای سوم بود که فضل الله توسلی، بعد از دادن و تصویب پیشنهاد روز بوشهر به شورای این شهر، پیشنهاد تعیین روزی برای برازجان را به شورای سوم شورای شهر برازجان ارسال نمود و در جلسه ای عنوان داشت که با توجه به شخصیت های حماسی و ماندگار تاریخ شهر و تاریخ باستان ان و ظهور آن در زمان تمدن ایلام و وجود شهرهای تا اوکه و تووز یا تووه و... روز تولد بنیانگذار حقوق بشر مصادف با روز هفتم آبان (۷) را بخاطر توجه ویژه این ذوالقرنین و ابر مرد تاریخ جهان به این شهر به عنوان روز برازجان تعیین شود.

\n\n

ولی این پیشنهاد مورد بررسی و موافقت قرار نگرفت و در دوره های بعدی شوراها نیز، یکی دو باری موضوع مطرح شد و مسکوت ماند تا در شورای چهارم که اعضا تصمیم گرفتند هر طور شده روز برازجان را تعیین و مصوب کنند.

\n\n

بر همین اساس، پیشنهادات زیادی مطرح شد و 33 گزینه نیز به عنوان روز برازجان پیشنهاد گردید که با حضور برخی اساتید و فعالان مدنی مورد بررسی و رای گیری قرار گرفت و در نهایت گزینه های زیر به ترتیب اولویت به عنوان پیشنهادات نهایی این کمیسیون فرهنگی شورای شهر برازجان تعیین شدند.

\n\n

1. روز تبدیل برازجان از روستا به شهر و تاسیس شهرداری.

\n\n

2. روزی که اولین دبیرستان برازجان تاسیس شد، دبیرستان فرخی.

\n\n

3. روز فتوای مجاهد برازجانی.

\n\n

4. روز تاسیس فرمانداری.

\n\n

به گزارش فکرشهر، پس از این نیز، فراخوانی از سوی شورا داده شد و از مردم خواستند پیشنهادات خود را مطرح نمایند که 5 گزینه به شورا داده شد ولی تکراری بود.

\n\n

در نهایت، در نشست شب گذشته ی شورای شهر، در کنار 4 گزینه ی فوق، پیشنهاد پنجمی که غیر تکراری بود نیز مطرح شد و 12 اسفندماه به عنوان « آغاز موسم گرده افشانی درخت نخل » نیز به عنوان پیشنهاد جدیدی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت نیز رای اورد و برای تایید نهایی نیز قرار است فردا به فرمانداری ارسال شود.

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر