شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
با ارسال نامه ای به فکرشهر؛
فکرشهر: پس از درج خبر تعیین روز برازجان در شورای اسلامی این شهر در فکرشهر، سخنگوی شورا جوابیه ای برای این پایگاه خبری ارسال نموده است...
کد خبر: ۱۵۴۰۷
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۹

فکرشهر: پس از درج خبر تعیین روز برازجان در شورای اسلامی این شهر در فکرشهر، سخنگوی شورا جوابیه ای برای این پایگاه خبری ارسال نموده است.

\n\n

هر چند خبرنگار فکرشهر پس از اطلاع از این مصوبه، با چندین نفر از اعضای شورا نیز تماس گرفت و صحت و سقم ماجرا را جویا شد، ولی مرتضی قدوسی، در متنی که برای پایگاه خبری تحلیلی فکرشهر ارسال نموده، تصویب این روز را تکذیب کرده است.

\n\n

متن سخنگوی شورای شهر برازجان به شرح زیر است: 

\n\n

«مدیر مسئول محترم سایت خبری و ماهنامه وزین فکر شهر

\n\n

سلام علیکم

\n\n

موضوع:تکذیبیه خبر منتشره آن سایت خبری بشماره 15599و تاریخ انتشار 13/7/94 تحت عنوان "روز برازجان تعیین شد"

\n\n

احتراماً در خصوص درج خبر مربوط به جلسه یکشنبه 12/7/94 با دستور کار 1-تعیین عناوین و تعداد کمیسیونها 2–تعیین و نامگذاری روز برازجان 

\n\n

با توجه به خلاف واقع بودن بخشی ا ز خبر منتشره نکات ذیل را جهت تنویر افکار عمومی و اطلاع عموم اعلام می نمایم. شایسته است نسبت به انعکاس آن در راستای رسالت رسانه ای اقدامات لازم را مبذول فرمائید.

\n\n

1-بااستناد به بند 9 ماده 6 آئین نامه اجرای تشکیلات ، وظایف و انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی شهر مصوب 11/1/87 هیئت وزیران که اشعار داشته اعلام مواضع و بیان اطلاعات رسمی شورا صرفاً‌از طریق سخنگوی شورا صورت می گیرد. لذا انتشار هرگونه خبر و مطلبی در خصوص مواضع و یا عملکرد و اطلاعاتی از شورای اسلامی شهر صرفاً‌توسط سخنگو قابل استناد و اعتبار می باشد بدیهی است اعضاء محترم شورا می توانند درباره مشکلات و معضلات شهری و اجتماعی و دغدغه ها و فعالیت های شخصی خود در جهت مرتفع نمودن آن مشکلات مصاحبه و اعلام نظر نمایند ولی آنچه که بعنوان فعالیت و عملکرد و مواضع رسمی شورا محسوب می شود می بایست توسط سخنگو در رسانه ها منعکس گردد درغیراینصورت انتساب فعالیت ها و اخبار واطلاعاتی به شورای اسلامی شهر براساس شنیده ها بعنوان شایعات ونشر مطالب غیرواقع تلقی گردیده که این امر مغایر بارسالت رسانه ای و قانون مطبوعات ودوراز شان حرفه مقدس خبرنگاریست است.

\n\n

2- در خصوص تعیین روز برازجان نظر به برگزاری چندین جلسه کمیسیون و نهایی شدن 4 گزینه (1-سالروز تأسیس شهرداری و ارتقاء برازجان از روستا به شهر2-روز تأسیس دبیرستان فرخی3-روز صدور فتوای آیت الله مجاهد برازجانی4-روز تأسیس فرمانداری ) توسط اندیشمندان ، مورخان ،‌مؤلفان و علمای شهر که در جلسه حضور داشتند با توجه به پیشنهاد اکثریت مدعوین جلسه مبنی بر دعوت و مشارکت مردم در انتخاب این روز مقرر گردید با انجام اطلاع رسانی و آگهی عمومی در سطح شهر یک مهلت ده روزه جهت ارائه پیشنهادات مردمی درنظر گرفته شود.که اگر دراین مدت پیشنهادجدیدی غیر از 33 گزینه قبلی از سوی مردم ارائه گردید با تأیید اعضاء کمیسیون به 4 گزینه نهایی اضافه شود.
\nکه در این مدت پیشنهادات جدیدی به دبیرخانه شورا واصل نگردید و پس از یک وقفه 6 ماهه در انجام این موضوع در جلسه گذشته شورا موضوع مجدداً مورد بررسی قرار گرفت که در این جلسات پیشنهاد جدیدی از سوی یکی از اعضاء بنام موسوم به گرده افشانی درخت نخل مطرح شد که عضو پیشنها دهنده از اعضاء بصورت شفاهی خواست در این مورد اظهار نظر کنند که برخی نظر مساعد اعلام کردند و برخی دیگر اعلام داشتند با توجه به اینکه 4 گزینه قبلی توسط صاحب نظران و مهمانان دعوت شده به جلسه کمیسیون انتخاب و نهایی گردیده و اعضاء شورا در تعیین آن دخالتی نداشتند منصفانه و عادلانه این است که گزینه جدید مطرح شده و گزینه های دیگری که ممکن است مدنظر سایر افراد بوده ولی به احترام مهلت محدودی که شورا تعیین کرده بود آن را پیشنهاد نداده اند یک بار دیگر توسط اعضاء دعوت شده به کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت نسبت به اضاف شدن گزینه های جدید دیگر تصمیم گیری شود. و محاسن و معایب هیچ یک از 4 گزینه قبلی مورد بررسی و تبادل نظر قرار نگرفت. و هیچگونه رأی گیری در این مسئله صورت نگردید.
\nکه در نهایت جلسه شورا با دستور فوق بدون اتخاذ تصمیم خاصی در این زمینه رأس ساعت 12 شب به پایان رسید.

\n\n

لازم به ذکر است با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع و همچنین توصیه مسئولین و بزرگان شهردرخصوص رعایت دقت ،تامل وتدبیردر انتخاب این روز، تعیین روز برازجان باید با دقت نظر و در نظر گرفتن همه ی پتانسیل های شهر انتخاب تا ان شالله موجب افتخار و غرور دینی ، ملی ومنطقه ای مردم گردد.

\n\n

در پایان ضمن تشکر از همکاری صمیمانه شما اصحاب رسانه در امر اطلاع رسانی و آکاهی بخشی عموم مردم از فعالیت های صورت گرفته در صورت نیاز به کسب هرگونه اخبار از مصوبات و فعالیت های رسمی شورا سخنگوی شورا آمادگی خود را جهت همکاری و ارائه گزارشات لازم اعلام می نماید.

\n\n

مرتضی قدوسی

\n\n

سخنگوی شورای اسلامی شهر برازجان»

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر