پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: در همایش پیشگیری از اعتیاد با رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر روستای 'دشتی اسماعیل خانی' ازتوابع بخش آبپخش شهرستان دشتستان بعنوان نخستین روستای پاک و عاری از مواد مخدر استان بوشهر معرفی شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر روز پنجشنبه در این همایش گفت: براساس تحقیقات محلی و انتظامی و بررسی های انجام شده روستای دشتی اسماعیل خانی با جمعیت قابل توجه 800 نفری بعنوان اولین روستای پاک و عاری از مواد مخدر شناسایی شد.
کد خبر: ۱۵۴۸۷
پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۹

فکرشهر: در همایش پیشگیری از اعتیاد با رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر روستای 'دشتی اسماعیل خانی' ازتوابع بخش آبپخش شهرستان دشتستان بعنوان نخستین روستای پاک و عاری از مواد مخدر استان بوشهر معرفی شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر روز پنجشنبه در این همایش گفت: براساس تحقیقات محلی و انتظامی و بررسی های انجام شده روستای دشتی اسماعیل خانی با جمعیت قابل توجه 800 نفری بعنوان اولین روستای پاک و عاری از مواد مخدر شناسایی شد.

\n\n

ارسطو ترکمان منش افزود: این روستا علیرغم وجود نقاط آلوده در اطراف و اکناف خود توانسته است از این معضل هزاره سوم که جهان با آن درگیر است پاک بماند.

\n\n

وی افزود: مردم متدین، پویا و فرهیخته این روستا بخوبی این معضل اجتماعی خانمانسوز را شناخته و با اراده قوی توانسته اند خود و فرزندانشان را از این بلا مصون بدارند.

\n\n

ترکمان منش یادآورشد: تجربیات و نقطه نظرات اهالی، شورای اسلامی، دهیاری، عالم مستقر و معتمدین و ریش سفیدان این روستا می تواند برای فعالان مبارزه با مواد مخدر و مردم استان قابل استفاده باشد.

\n\n

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر نیز با تاکید بر ضرورت اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدرگفت: فعالیت های مردم محور و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر از اقدام های ارزشمندی است که باید به آن توجه شود .

\n\n

سرهنگ وحید زرین کلاه افزود: نیروی انتظامی و پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر تلاش های بسیار خوبی برای اشراف اطلاعاتی بر فعالیت سوداگران مرگ دارد.

\n\n

وی اضافه کرد: مبارزه با مواد مخدر و پدیده اعتیاد نیازمند یک همت جمعی است و بیش از 15 دستگاه مختلف باید در این زمینه فعالیت داشته باشند.

\n\n

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر افزود: اجرای برنامه های خودجوش و مردمی از مسائل مهمی است که در کنترل پدیده اعتیاد و کاهش اثرات آن نقش آفرین است.

\n\n

زرین کلاه گفت:رهبر معظم انقلاب اسلامی تلاش مسئولان برای مبارزه با مواد مخدر را به جهاد تشبیه کرده اند و نیروی انتظامی و مجموعه پلیس مبارزه با مواد مخدر با جدیت به این موضوع اهتمام دارد.

\n\n

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در سال های پس از پیروزی سه هزار و 700 شهید در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است و این موضوع دلیلی بر همت بالای ناجا برای مبارزه با معضل اجتماعی اعتیاد و مواد مخدر است.

\n\n

بخشدار آبپخش نیز گفت: از تجارب فرهنگی و اجتماعی مردم و جوانان روستای دشتی اسماعیل خانی برای ریشه کنی اعتیاد در تمام مناطق بخش استفاده خواهیم کرد.

\n\n

علی مردانلو افزود: بخش آبپخش با 25 هزار نفر جمعیت قریب به 600 فرد آلوده به مواد مخدر دارد که از همه توان و ظرفیت موجود منطقه برای کاهش این میزان با رویکرد اجتماعی و فرهنگی بهره خواهیم برد.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، وی یادآورشد: در راستای مبارزه با این پدیده شوم بعنوان یک معضل مهم اجتماعی اجرای اقدامات فرهنگی با همکاری همه دستگاه ها و نهادهای مرتبط و نیروهای خودجوش مردمی ضروری است. 

\n\n

مردانلو گفت: یک کمپ ترک اعتیاد و پنج انجمن خودجوش ترک اعتیاد در بخش آبپخش فعال است.

\n\n

دراین همایش کارشناسان پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با برگزاری کارگاه آموزشی و نمایشگاه مبارزه مواد مخدر و ارائه کتابچه های مبارزه با مواد مخدر خدمات مشاوره ای به حاضرین ارائه کردند.

\n\n

همچنین از فعالان مدنی و معتمدین محلی و مسئولین روستا تجلیل شد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر