پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: خبر تلخ شهادت سردار حسین همدانی صبح جمعه مردم ایران را با شوکی بزرگ همراه کرد.\n\nبه گزارش فکرشهر، خبرآنلاین در ادامه نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رسماً خبر شهادت سردار حسین همدانی را تأیید کرد. حسین همدانی از سرداران دوره دفاع هشت ساله مقدس که از فرماندهان نسل اولی سپاه بود، صادقانه و خاکی تصمیم گرفت گامی به سوی کمک به ورزش کشور، در سال‌های پس از جنگ بردارد.\n\n
کد خبر: ۱۵۴۹۸
جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵

فکرشهر: خبر تلخ شهادت سردار حسین همدانی صبح جمعه مردم ایران را با شوکی بزرگ همراه کرد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، خبرآنلاین در ادامه نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رسماً خبر شهادت سردار حسین همدانی را تأیید کرد. حسین همدانی از سرداران دوره دفاع هشت ساله مقدس که از فرماندهان نسل اولی سپاه بود، صادقانه و خاکی تصمیم گرفت گامی به سوی کمک به ورزش کشور، در سال‌های پس از جنگ بردارد.

\n\n

\n\n

او اولین مسئول کمیته کشتی و باستانی سپاه و یکی از فرماندهان اصلی بود که در شکل‌گیری تیم‌های فجر و مقاومت سپاه نقش داشت. سردار سال‌ها قبل و در زمانی که فرماندهی سپاه تهران را بر عهده داشت، در حاشیه یکی از کنگره‌های سالانه بزرگداشت شهدا، درباره روزهای شکل‌گیری این دو باشگاه برای یکی از هزاران سربازی می‌گفت که در همه سال‌های خدمتش، پدرانه برایشان خدمت کرده بود.

\n\n

او تعریف می‌کرد: «در اوایل دهه 70 عالی‌ترین مقامات کشور تاکید داشتند که بچه‌های سپاه توجه ویژه‌ای به ورزش داشته باشند چون نسل دهه 60 به سن نوجوانی رسیده بودند و نیاز به ورزش داشتند. ایده شکل‌گیری باشگاه‌های فجر و مقاومت بین چند نفر از بچه‌های سپاهی که ورزش را دوست داشتند مثل عزیز محمدی، علیرضا علیپور، سردار تهرانی مقدم و چند نفر دیگر شکل گرفت. هر کدام از ما مسئولیتی گرفتیم. یکسری از بچه‌ها رفتند دنبال فوتبال، من هم کشتی و باستانی و از همان هسته تیم‌های فجر و مقاومت شکل گرفتند و تیم فوتبال فجر هم با نام شهید سپاسی فعالیتش را آغاز کرد».

\n\n

این همان تیمی بود که در سال‌های بعد به مدرسه بازیکن‌سازی فوتبال ایران تبدیل شد. تیمی که بازیکنان بزرگی چون مهدی رحمتی، سیاوش اکبرپور، مهدی رجب‌زاده و ... را به فوتبال ایران هدیه کرد؛ تیمی که حاصل تصمیمی جمعی بین بچه‌هایی از نسل جنگ بود که در بدنه آن روزهای سپاه پاسداران، بدون هیچ چشم‌داشتی چنین تصمیمی گرفتند. حسین همدانی یکی از همان فرماندهان نسل اولی بود؛ یادش گرامی.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر