چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه گفت: ماموران این اداره در راستای جلوگیری از زنده گیری پرندگان شکاری، 35 قطعه پرنده که به عنوان طعمه از سوی کوخه نشینان استفاده می شد وچهار بهله پرنده از خانواده سارگبه کشف و ضبط کردند.\n\nبه گزارش فکرشهر، کوخه نشینی(پنهان شدن در گودالی استتار شده برای زنده گیری پرندگان شکاری است.
کد خبر: ۱۵۹۰۶
پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۱

فکرشهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه گفت: ماموران این اداره در راستای جلوگیری از زنده گیری پرندگان شکاری، 35 قطعه پرنده که به عنوان طعمه از سوی کوخه نشینان استفاده می شد وچهار بهله پرنده از خانواده سارگبه کشف و ضبط کردند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، کوخه نشینی(پنهان شدن در گودالی استتار شده برای زنده گیری پرندگان شکاری است.

\n\n

محمد تولیده روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این تعداد پرنده که در حوزه های استحفاظی شهرستان های گناوه ودیلم در شمال استان بوشهر در چند مرحله کشف شده شامل هشت بهله دلیجه، 15 قطعه قمری و 12 قطعه چکاوک بود که در طبیعت رهاسازی شدند.

\n\n

وی گفت: از این مجموع همچنین چهار پرنده نیز از خانواده سارگبه بود که در تور صیادان متخلف گرفتار شده بودند و هم اینک درحال مداوا هستند.

\n\n

تولیده اظهارکرد: در این ارتباط 54 عدد تور و طناب و وسایل صید پرندگان نیز کشف و 48 کوخه تخریب شد.

\n\n

وی افزود: ماموران این اداره بمنظور حفظ و صیانت از زیستگاه های پرندگان شکاری شبانه روزی در حال گشت زنی هستند.

\n\n

وی با بیان اینکه جرائم زنده گیری پرندگان شکاری چندین برابر افزایش یافته است، گفت: به عنوان نمونه جریمه یک بهله دلیجه که قبل 20 میلیون ریال بود، هم اینک به 200 میلیون ریال افزایش یافته است.

\n\n

زنده گیری پرندگان شکاری در دشت ها و بیابان های شهرستان های گناوه ودیلم در فصل پائیز باتوجه به وزیدن باد موسمی (شره بان) و کوچ پرندگان به این منطقه ازسوی سودجویان از طریق کوخه نشینی انجام می شود.

\n\n

شهرستان های گناوه ودیلم در شمال استان بوشهر قرار دارند

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر