جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: اکبر خدا‌یاری قاضی دادسرای نظامی استان بوشهر در در کارگاه پیشگیری از جرایم و تخلفات که با حضور نمایندگی ولی‌فقیه، فرمانده، پاسداران و بسیجیان سپاه امام رضا (ع) و مسئول قضایی و انضباطی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در سالن آموزش‌ و پرورش دشتی برگزار شد، با اشاره به‌ اینکه قرآن کریم کتاب قانون است، اظهار کرد: قوانین جمهوری اسلامی برگرفته از شرع مقدس اسلام و قانون انسجام‌دهنده اجتماع است.\n\nدادیار شعبه اول دادسرای نظامی استان بوشهر افزود: دادگاه‌های نظامی به جرایم مربوط به وظایف خاص نظامی و انتظامی تمام افراد که در قانون به‌اختصار نظامی خوانده می‌شوند رسیدگی می‌کند.
کد خبر: ۱۵۹۲۲
جمعه ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۶

فکرشهر: اکبر خدا‌یاری قاضی دادسرای نظامی استان بوشهر در در کارگاه پیشگیری از جرایم و تخلفات که با حضور نمایندگی ولی‌فقیه، فرمانده، پاسداران و بسیجیان سپاه امام رضا (ع) و مسئول قضایی و انضباطی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در سالن آموزش‌ و پرورش دشتی برگزار شد، با اشاره به‌ اینکه قرآن کریم کتاب قانون است، اظهار کرد: قوانین جمهوری اسلامی برگرفته از شرع مقدس اسلام و قانون انسجام‌دهنده اجتماع است.

\n\n

دادیار شعبه اول دادسرای نظامی استان بوشهر افزود: دادگاه‌های نظامی به جرایم مربوط به وظایف خاص نظامی و انتظامی تمام افراد که در قانون به‌اختصار نظامی خوانده می‌شوند رسیدگی می‌کند.

\n\n

به گزارش فکرشهر ازروابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح، وی ادامه داد: جرایم نظامی و انتظامی کارکنان مذکور که در سازمان‌های دیگر خدمت می‌کنند در دادگاه‌های نظامی رسیدگی می‌شود.

\n\n

خدایاری اضافه کرد: طبق ماده 41 قانون مجازات جرائم نیروهای مسلح هر فرد نظامی که حین خدمت یا مأموریت برخلاف مقررات و ضوابط عمداً مبادرت به تیراندازی کند علاوه بر جبران خسارت وارده به‌حبس از سه ماه تا یک سال محکوم می‌شود و درصورتی‌که منجر به قتل شود علاوه بر مجازات مذکور حبس مورد به قصاص یا دیه محکوم می‌شود.

\n\n

وی با بیان اینکه کارگاه پیشگیری از جرائم و تخلفات تأثیر بسزایی در کاهش تخلفات داشته است، ادامه داد: برگزاری کلاس‌های توجیهی و آگاهی‌بخشی که در سال‌های اخیر توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار شده باعث کاهش جرایم شده است.

\n\n

دادیار شعبه اول دادسرای نظامی استان بوشهر گفت: سطح جرایم نیروهای مسلح در استان بوشهر نسبت به برخی استان‌ها پایین است.

\n\n

فرمانده سپاه امام رضا (ع) شهرستان دشتی نیز گفت: همه مسئولان در رده‌های بسیج و سپاه نیازمند آشنایی به قوانین و مقررات و آئین‌نامه انضباطی هستند.

\n\n

علی غضنفری افزود: آئین‌نامه انضباطی نیروهای مسلح بایدها و نبایدهایی است که در دین مبین اسلام به آن اشاره‌شده است و برای نظم و انضباط بیشتر، نیروهای مسلح باید پیش‌قدم باشند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر