جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: هرساله با سرد شدن هوا در مناطق دیگر جهان , استان بوشهر پذیرای بیش از صدها گونه انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی از نقاط مختلف جهان می باشد که در مناطق ساحلی و جزایر استان ماوا می گزینند پرندگانی که بیشتر آنها حتی بعد از پایان فصل سرما نیز در همین استان می مانند و جوجه اوری می کنند. \n\nبه گزارش فکرشهر، مناظر بکر و زیبای طبیعی وجود پرندگان زیبا و کمیاب و هوای مطبوع در فصل زمستان استان بوشهر را به یکی از استان های هدف برای توسعه صنعت پرنده نگری و جذب گردشگر از این طریق تبدیل کرده است .
کد خبر: ۱۵۹۷۶
يکشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴

فکرشهر: هرساله با سرد شدن هوا در مناطق دیگر جهان , استان بوشهر پذیرای بیش از صدها گونه انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی از نقاط مختلف جهان می باشد که در مناطق ساحلی و جزایر استان ماوا می گزینند پرندگانی که بیشتر آنها حتی بعد از پایان فصل سرما نیز در همین استان می مانند و جوجه اوری می کنند. 

\n\n

به گزارش فکرشهر، مناظر بکر و زیبای طبیعی وجود پرندگان زیبا و کمیاب و هوای مطبوع در فصل زمستان استان بوشهر را به یکی از استان های هدف برای توسعه صنعت پرنده نگری و جذب گردشگر از این طریق تبدیل کرده است .

\n\n

پرنده نگری شاخه ای از اکوتوریسم یا گردشگری در طبیعت است که به گفته کارشناسان در برخی از کشورها به اندازه تماشاچیان فوتبال طرفدار دارد در آمد ناشی از این شاخه گردشگری در دنیا بسیار بالاست و روز به روز نیز با گرایش مردم از هر سن و گروهی برای گشت و گذار در طبیعت و بهره مندی از مواهب آن افزایش می یابد .

\n\n

کارشناسان می گویند مناطق حفاظت شده تالاب حله در شمال شرقی بوشهر ,مند در شمال شهرستان دیر و جزایر ام الگرم نخیلو تهمادون خارک و پارک ملی دریایی نایبنددر شهرستان کنگان در فصل زمستان میزبان انواع اردک ,غاز ,کاکایی ,درنا ,گیلانشاه ,پلیکان و فلامینگو و برخی پرندگان شکاری است که جذابیت زیادی برای توریست های داخلی و خارجی دارد و کشورهای دیگر از این ظرفیت عظیم برای جذب گردشگر و رونق اقتصاد خود بهره می برند به عنوان مثال فقط در اروپا بیش از 5 میلیون پرنده نگر حرفه ای وجود دارد و روز به روز نیز بر تعداد آنها افزوده می شود .

\n\n

آنها معتقدند باید با توجه به پتانسیل های استان در این زمینه با بها دادن به این شاخه از توریسم برای جذب توریست برنامه ریزی کرد .

\n\n

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان می گوید هر ساله در این فصل افراد زیادی از کشور مان به استان بوشهر سفر می کنند که یا مشتاق سفر دریایی هستند یا به دنبال مراکز خرید در گناوه و دیلم می گردند و یا گردشگر صنعتی هستند و تقاضای بازدید از عسلویه را دارند بعضی نیز پژوهشگرانی هستند که درمورد محیط زیست تحقیق می کنند که می توان با اطلاع رسانی بیشتر و فراهم کردن امکانات رفاهی همه کسانی را که در این فصل به استان می آیند برای دیدن مناظر بکر و زیبای طبیعت به ویژه دیدن پرندگان ترغیب کرد .

\n\n

دلشب می گوید همچنین هر سال از بعضی کشورها گردشگرانی برای بازدید از مناطق مند و حله و پارک ملی دریایی نایبند وارد استان می شوند که با در اختیار گذاشتن امکانات لازم رفاهی و اقامتی با انها همکاری می کنیم اما تلاش ما بر اینست تا استان بوشهر به عنوان یکی از محدود مناطق دنیا که دارای این پتانسیل و ظرفیت برای جذب گردشگر خارجی و داخلی است بیشتر به علاقمندان شناسانده شود .

\n\n

وی ایجاد نمایشگاه در مناطق مختلف کشور,برگزاری تورهای گردشگری ,دعوت از پژوهشگران و ارائه مقاله درمورد پرنده نگری در استان بوشهر را از مهم ترین اقدامات برای گسترش این صنعت می داند و می گوید در حال حاضر بعضی سازمان های مردم نهاد و دوستدار پرندگان و سازمان های بین المللی پرنده شناسی با ما همکاری می کنند و حتی تعدادی از پرنده شناسان از فرانسه و هلند سال گذشته در سرشماری پرندگان ما را یاری دادند .

\n\n

دلشب همچنین با اشاره به اینکه در این میان سرمایه گذاری بخش خصوصی بسیار موثر خواهد بود می گوید تلاش ما بر اینست تا با همکاری وکمک بخش خصوصی امکانات اقامتی و رفاهی به ویژه در زمینه رفت و آمد سریع و راحت برای گردشگران فراهم شود .

\n\n

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهرنیز با بیان اینکه اکوتوریسم در کشور و جهان علاقمندان زیادی دارد می گوید با توجه به قابلیت های استان در این حوزه جلسات مختلفی با محیط زیست استان ,بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد علاقمند به پرندگان برگزار کرده ایم و به نتایج خوبی هم دست یافته ایم .

\n\n

امیر زاده می گوید ایستگاه های پرنده نگری با تجهیزات کامل در ساحل شهر بوشهر در این فصل نصب می شود تا علاقمندان بتوانند پرندگان مورد نظر خود را بهتر مشاهده کنند. 

\n\n

وی اضافه می کند تلاش ما بر اینست تا با استفاده از ظرفیت بافت قدیم بوشهر و تقویت اقامت گاه ها در مناطق مختلف استان با همکاری بخش خصوصی و دعوت از سرمایه گزاران بستر لازم برای جذب گردشگر در استان فراهم شود .

\n\n

معاون اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر همچنین با اشاره به اینکه در این زمینه با استان های دیگر نیز تعامل و همکاری بیشتری برقرار شده است اضافه می کند با استان فارس موافقتنامه ای امضا کرده ایم تا از طریق ارتباط با آژانس های مسافرتی این استان که تورهای ورودی از کشورهای دیگر دارند بتوانیم تحت عنوان تور آشنا سازی گردشگران را به استان بوشهر هدایت کنیم و از این موقعیت برای معرفی جاذبه های استان استفاده کنیم و بر این اساس تا کنون دو تور گردشگری از این طریق از استان دیدن کرده اند .

\n\n

امیر زاده همچنین می گوید معرفی خوب و جذاب از مناطق بکر و زیبایی های منطقه نقش موثری در ترغیب گردشگران برای سفر به استان دارد و این می طلبد تا برای جذب گردشگر و رونق اقتصادی منطقه قابلیت های استان بیش از پیش توسط رسانه ها بازگو شود .

\n\n

رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز می گویدحضور بیش از 110 گونه انواع پرندگان زیباو گاها کمیاب در استان می تواند استان بوشهر را به بهشت گردشگران در این فصل تبدیل کند .

\n\n

درویشی می گوید برداشتن برخی محدودیت ها برای دیدن پرندگان با بالا بردن نظارت و کنترل ,حفظ معیارهای زیست محیطی در منطقه با بالا بردن فرهنگ جامعه نسبت به پرندگان و حفظ محیط زیست ,ایجاد امکانات اقامتی و رفاهی بیشتر با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و همچنین بهره گیری از مدرسان در زمینه آموزش گردشگران می تواند سالانه گردشگران زیادی را به استان بکشاند.

\n\n

وی همچنین می گوید در حال حاضر نسبت به سال های پیش این شاخه از اکوتوریسم در استان علاقمندان بیشتری یافته و ما هر ساله از مناطق مختلف کشور و جهان بازدید کنندگانی داریم که تلاش می کنیم با مهیا کردن بستر لازم آنها را افزایش دهیم .

\n\n

به یاد داشته باشیم هر بازدید کننده یک سفیر فرهنگی برای استان محسوب می شود که می توانددیگر گردشگران را نیز برای حضور در استان و بازدید از طبیعت زیبای آن ترغیب کند. 

\n\n

 خبر گزاری صدا و سیما

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر