شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس دادگستری و شورای پیشگیری از جرم کنگان استان بوشهر گفت: جامعه روحانیان به دلیل ارتباط با مردم و تاثیر پذیری مخاطبان از کلام آنها، نقشی کلیدی در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه دارند.\n\nبه گزارش فکرشهر، حسین عزمی در نشست با مبلغان کنگان در دومین جلسه شورای پیشگیری از جرم این شهرستان افزود: تبیین آموزه های دینی، بیان مخاطرات فردی و اجتماعی جرم و پیش زمینه های وقوع آن از سوی روحانیان می تواند به آگاهی بخشی جامعه کمک کند.\n\nوی اضافه کرد: تقویت باورهای دینی مردم نقش بسزایی در بالا بردن امنیت فردی و اجتماعی و آرامش روحی و روانی دارد. 
کد خبر: ۱۶۰۳۷
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵

فکرشهر: رئیس دادگستری و شورای پیشگیری از جرم کنگان استان بوشهر گفت: جامعه روحانیان به دلیل ارتباط با مردم و تاثیر پذیری مخاطبان از کلام آنها، نقشی کلیدی در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه دارند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حسین عزمی در نشست با مبلغان کنگان در دومین جلسه شورای پیشگیری از جرم این شهرستان افزود: تبیین آموزه های دینی، بیان مخاطرات فردی و اجتماعی جرم و پیش زمینه های وقوع آن از سوی روحانیان می تواند به آگاهی بخشی جامعه کمک کند.

\n\n

وی اضافه کرد: تقویت باورهای دینی مردم نقش بسزایی در بالا بردن امنیت فردی و اجتماعی و آرامش روحی و روانی دارد. 

\n\n

امام جمعه کنگان در این نشست گفت: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در پیشگیری از جرم راهگشاست زیرابسیاری از جرائم اجتماعی ناشی از کم توجهی به این فریضه واجب است.

\n\n

حجت الاسلام محمود محمودی افزود: امام حسین (ع) را شهید بزرگ راه امر به معروف و نهی از منکر دانست و ادامه داد: در صورتی که در سخنرانی ها و مجالس این اصل مهم و واجب الهی بخوبی تبیین و همه خود را نسبت به اقامه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مسئول بدانند، ریشه بسیاری از مفاسد فردی و اجتماعی خشکیده خواهد شد.

\n\n

امام جمعه کنگان به نقش روحانیت در گذر تاریخ در آگاهی بخشی به جامعه و هدایت مردم به سمت دین باوری اشاره کرد و افزود: محرم و صفر فرصتی مغتنم برای تقویت باورهای دینی مردم است و این مهم می تواند کمک شایانی در پیشگیری از وقوع جرم داشته باشد.

\n\n

معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری کنگان نیز گفت: انتظار می رود روحانیان و خطیبان در این دو ماه و طول سال در کنار بیان احکام دین مسائل و معضلات اجتماعی را بیان کنند.

\n\n

احمد خاکنژاد افزود: تبیین مسائل و ابتلاهای اجتماعی می تواند اهرمی بازدارنده در مسیر وقوع جرم باشد.

\n\n

گفتنی است؛ شهرستان کنگان با بیش از 100 هزار نفر جمعیت در فاصله 200 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر