چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: درسال جاری 230 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی و باغ های این استان اختصاص یافته است.\n\nبه گزارش فکرشهر، محمدتقی منوچهری افزود: این میزان اعتبار برای اجرای طرح های آبیاری نوین در سطح پنج هزار هکتار از مزارع و باغ های این استان در نظرگرفته شده است.\nوی اضافه کرد: هم اکنون موضوع آب به عنوان مهمترین عوامل محدود کننده در تولید محصولات کشاورزی است.
کد خبر: ۱۶۰۷۲
پنجشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۷

فکرشهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: درسال جاری 230 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی و باغ های این استان اختصاص یافته است.
\n
\nبه گزارش فکرشهر، محمدتقی منوچهری افزود: این میزان اعتبار برای اجرای طرح های آبیاری نوین در سطح پنج هزار هکتار از مزارع و باغ های این استان در نظرگرفته شده است.
\nوی اضافه کرد: هم اکنون موضوع آب به عنوان مهمترین عوامل محدود کننده در تولید محصولات کشاورزی است.
\nوی با اشاره به فصل کشت و اجرای طرح خودکفایی گندم در کشور یادآور شد: در این ارتباط بیشترین تلاش جهاد کشاورزی استان بوشهر برای افزایش تولید با کیفیت در سطح اراضی استان است.
\nمنوچهری بیان کرد: افزایش سطح زیرکشت به لحاظ مشکلات ناشی از خشکسالی و کمبود آب در دستور کار نیست اما افزایش راندمان تولید در سطح، مورد توجه جدی است.
\nرئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهارکرد: از حدود 320 هزار هکتار اراضی کشاوری استان بوشهر 275 هزار هکتار آن به زراعی است که حدود 45 درصد از این سطح به کشت گندم اختصاص دارد.
\nوی افزود: سالانه حدود 100هزار هکتار گندم دیم و 20 هزار هکتار گندم آبی در استان بوشهر کاشت می شود که اگر میزان و پراکنش بارندگی مناسب باشد، پیش بینی می شود بالای 100هزار تن گندم تولید شود.
\nمنوچهری ادامه داد: 12 هزار تن بذر گندم نیز در کنار گندم تولیدی سالانه توسط پنج شرکت بخش خصوصی در استان بوشهر تولید می شود.
\nبه گزارش ایرنا، وی بیان کرد: حدود 85 درصد از بذر تولید و بیش از 50 درصد از کل گندم تولیدی استان بوشهر در شهرستان دشتستان است.
\nرئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهارکرد: افزایش تولید پایدار در سطح زیر کشت و افزایش عملکرد و بالا بردن بهره وری در مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت در دست بررسی است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر