پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: با تلاش به‌موقع نیروهای اطفای حریق در پایانه‌های نفتی، آتش‌سوزی در مخازن نفتی خارگ مهار شد و از هدررفت ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه ملی جلوگیری شد.\n\nبه گزارش فکرشهرر، سید پیروز موسوی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روز شنبه هفته جاری شاهد بارندگی‌های شدید همراه با رعد و برق در استان بوشهر بودیم که جزیره خارگ نیز به عنوان یکی از مراکز اصلی این سامانه بارشی بود.
کد خبر: ۱۶۲۱۱
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷

فکرشهر: مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: با تلاش به‌موقع نیروهای اطفای حریق در پایانه‌های نفتی، آتش‌سوزی در مخازن نفتی خارگ مهار شد و از هدررفت ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه ملی جلوگیری شد.

\n\n

به گزارش فکرشهرر، سید پیروز موسوی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روز شنبه هفته جاری شاهد بارندگی‌های شدید همراه با رعد و برق در استان بوشهر بودیم که جزیره خارگ نیز به عنوان یکی از مراکز اصلی این سامانه بارشی بود.

\n\n

وی ادامه داد: در جریان این بارندگی‌ها، صاعقه به محل خروج گاز همراه نفت روی سقف مخازن ذخیره نفت خام در جزیره خارگ برخورد کرد و آتش‌سوزی روی سقف مخازخ رخ داد که در کمتر از سه ساعت نسبت به مهار این آتش‌سوزی اقدام شد.

\n\n

به نوشته ی مهر، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تاکید کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و واکنش سریع نیروهای آتش‌نشانی، از اتلاف و هدررفت یک‌هزار میلیارد تومان سرمایه و ثروت ملی در این حادثه جلوگیری شد.

\n\n

وی اضافه کرد: در جریان این حادثه سقف پنج مخزن دچار آتش‌سوزی شد که در مجموع این مخازن دارای سه میلیون و ٢٥٠ هزار بشکه نفت خام بودند که بدون هدررفتن یک قطره نفت، آتش‌سوزی مهار شد.

\n\n

موسوی با اشاره به رعایت استانداردهای آتش‌نشانی در مهار این حادثه، افزود: با تقسیم مناسب اکیپ‌ها و مصرف فوم و آب نسبت به مهار آتش اقدام شد.

\n\n

وی با اشاره به اینکه مهار همزمان آتش‌سوزی در پنج مخزن نفتی در سطح جهان بی‌نظیر است، گفت: تعمیرات دو مخزن آسیب‌دیده بلافاصله انجام شد و در مدار قرار دارند و دیگر مخازن نیز در آینده نزدیک وارد مدار می‌شوند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر