پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون وزیر جهاد کشاورزی از بررسی و سیاست‌گذاری برای کشت محصولات آب‌بر در این وزارتخانه خبر داد و گفت: براساس بررسی‌های انجام شده هندوانه جزو محصولات آب‌بر نیست اما کشت برنج در استان‌های غیر شمالی مورد حمایت وزارت جهاد کشاورزی قرار نمی‌گیرد و در آینده نیز محدود‌تر خواهد شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، عباس کشاورز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به قیمت هندوانه، بازار‌های صادراتی برای آن و میزان آب‌بری این محصول، به این نتیجه رسیدیم که تولید هندوانه از نظر آب‌بری پرمصرف نیست اما کشت محصولی مانند برنج باید محدود شود و تنها در استان‌های شمالی کشت شود.
کد خبر: ۱۶۴۱۳
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲

فکرشهر: معاون وزیر جهاد کشاورزی از بررسی و سیاست‌گذاری برای کشت محصولات آب‌بر در این وزارتخانه خبر داد و گفت: براساس بررسی‌های انجام شده هندوانه جزو محصولات آب‌بر نیست اما کشت برنج در استان‌های غیر شمالی مورد حمایت وزارت جهاد کشاورزی قرار نمی‌گیرد و در آینده نیز محدود‌تر خواهد شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، عباس کشاورز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به قیمت هندوانه، بازار‌های صادراتی برای آن و میزان آب‌بری این محصول، به این نتیجه رسیدیم که تولید هندوانه از نظر آب‌بری پرمصرف نیست اما کشت محصولی مانند برنج باید محدود شود و تنها در استان‌های شمالی کشت شود.

\n\n

وی افزود: تولید برنج تنها در استان‌های شمالی که استان‌های پرآب و پربارشی هستند از نظر اقتصاد آب و میزان آب‌بری به صرفه است و می‌تواند توسعه پیدا کند، اما کشت برنج در استان‌هایی مانند خوزستان که با بحران آب مواجه هستند و به دلیل شرایط اقلیمی و وضعیت بارش‌ها عملکرد پایینی دارند، به هیچ وجه اقتصادی نیست و باید محدود شود.

\n\n

معاون وزیر کشاورزی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی براساس چنین سیاست‌هایی از کشت برنج در استان‌های غیر شمالی حمایت نمی‌کند و کشاورزان نباید هیچ انتظاری از این وزارتخانه داشته باشند.

\n\n

وی گفت: تسهیلات برای مکانیزاسیون، خرید نهاده‌های تولید و دیگر تسهیلات حمایتی به شالیکاران استان‌های غیر شمالی تعلق نمی‌گیرد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر