جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در زمینه اشتغال و کارآفرینی است و بیکاری در این استان عیب است.\n\nبه گزارش فکرشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر یکشنبه در نشست با منتخبان المپیاد ملی مهارت استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در حوزه‌های مختلف دارای قابلیت‌های بالایی است که باید زمینه مهارت‌افزایی در این حوزه‌ها فراهم شود.
کد خبر: ۱۶۴۴۴
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۳

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در زمینه اشتغال و کارآفرینی است و بیکاری در این استان عیب است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر یکشنبه در نشست با منتخبان المپیاد ملی مهارت استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در حوزه‌های مختلف دارای قابلیت‌های بالایی است که باید زمینه مهارت‌افزایی در این حوزه‌ها فراهم شود.

\n\n

وی از ظرفیت‌های استان بوشهر به انرژی هیدروکربنیک، صنایع پایین دستی، انرژی هسته‌ای، شیلات، کشاورزی و تجارت دریایی اشاره کرد و ادامه داد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در زمینه اشتغال و کارآفرینی است و بیکاری در این استان عیب است.

\n\n

امام جمعه بوشهر افزود: استان بوشهر ظرفیت بالایی برای کشت گیاهان شورپسند دارد که گیاه صبر زرد یکی از این گیاهان است که دارای صنایع تبدیلی فراوانی است.

\n\n

وی اضافه کرد: استان بوشهر یکی از تولیدکنندگان بزرگ خرما است ولی برای کشاورزی در این حوزه از روش‌های سنتی استفاده می‌شود که راندمان پائینی دارد و باید به سمت روش‌های مدرن و شیوه‌های جدید حرکت کرد.

\n\n

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه ۵۰ درصد تولید ناخالص ملی در کشورهای دارای ساحل و دریا از اقتصاد کرانه‌ای است، خاطرنشان کرد: این رقم در کشور ما ۲.۷ درصد است و باید تلاش شود که شرایط افزایش مهارت اقتصاد کرانه‌ای در استان فراهم شود.

\n\n

وی خواستار استفاده از ظرفیت‌های خلیج فارس برای توسعه و پیشرفت استان بوشهر شد و بیان کرد: برای استفاده از ظرفیت‌ها باید مهارت‌افزایی به صورت جدی در دستور کار قرار بگیرد.

\n\n

به نوشته مهر، امام جمعه بوشهر از اجرای طرح مهندسان نونهال در مقطع پیش‌دبستانی برای ارتقا فرهنگ مهارت در استان بوشهر خبر داد و گفت: مهارت حلقه واسط علم و تولید محصول است.

\n\n

وی تصریح کرد: برای دست‌یابی به توسعه و پیشرفت باید دانش علمی و صنعتی درجامعه وجود داشته باشد و در راستای بومی سازی دانش و تولید علم حرکت‌های اساسی صورت گیرد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر