پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: در زمینه بهداشت مواد غذایی و همچنین وجود آزمایشگاه‌های معتبر، استان بوشهر جزء استان‌های پیشرو در سطح کشور محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۶۶۵۶
شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۶

فکرشهر: معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: در زمینه بهداشت مواد غذایی و همچنین وجود آزمایشگاه‌های معتبر، استان بوشهر جزء استان‌های پیشرو در سطح کشور محسوب می‌شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مسعود هاشم‌زاده ظهر امروز در نشست با معاون عمرانی استاندار بوشهر اظهار داشت: در خصوص فعالیت‌های انجام شده و در زمینه بهداشت مواد غذایی و همچنین وجود آزمایشگاه‌های معتبر، استان بوشهر جزء استان‌های پیشرو در سطح کشور محسوب می‌شود و در همین راستا با حمایت مسئولان استانی و مجموعه دامپزشکی کشور در جهت ارتقاء وضعیت موجود آزمایشگاه‌های استان باید اعتبارات لازم برای ترمیم و بازسازی ساختمان‌ها و تامین تجهیزات لازم، در نظر گرفته شود.

\n\n

هاشم‌زاده افزود: در حوزه آبزی‌پروری با توجه به فعالیت چشمگیر دامپزشکی در تامین سلامت و مبارزه با بیماری‌های آبزیان شایسته است تامین نیروی انسانی آزمایشگاه‌ها نیز مورد توجه و برنامه‌ریزی قرار گیرد.

\n\n

وی در پایان گفت: یکی از برنامه‌های مهم سازمان دامپزشکی شکور در سال جاری، طرح ملی پایش و اندازه‌گیری فلزات سنگین در مواد غذایی است که با توجه به پناسیل‌های آزمایشگاهی موجود در استان بوشهر، در راستای اجرای طرح این وظیفه در حال واگذاری با استان بوشهر است.

\n\n

معاون عمرانی استانداری بوشهر نیز گفت: فعالیت‌های دامپزشکی اعم پیشگیری و درمان و همچنین مقابله با عوامل مخاطره‌آمیز ارتباط دارد تاثیر مستقیمی در تضمین سلامت جامعه دارد.

\n\n

به نوشته ی فارس، محمدحسن باستی اظهار داشت: فعالیت‌های دامپزشکی اعم پیشگیری و درمان و همچنین مقابله با عوامل مخاطره‌آمیز تاثیر مستقیمی در تضمین سلامت جامعه دارد.

\n\n

وی بیان کرد: تشخیص و اقدام به موقع و مواجه با خطر امری بسیار جدی است که این امر مهم توسط دولت تدبیر و امید به طور جدی و پیگیرانه مورد توجه قرار دارد.

\n\n

معاون عمرانی استانداری بوشهر اشاره کرد: استان بوشهر با دارا بودن طولانی‌ترین مرز آبی، بیشترین فعالیت‌های مرتبط با امور صید و صیادی و تجارت آبزیان، صادرات 95 درصد نفت کشور از پایانه نفتی خارک و همچنین صادرات 60 درصد گاز کشور از عسلویه و وجود نیروگاه اتمی در موازنه اقتصادی، سیاسی کشور، این استان را پس از مرکز کشور(پایتخت) به استراتژیک‌ترین استان کشور تبدیل کرده است.

\n\n

باستی به اشاره به اهمیت وجود منطقه آزاد بوشهر اضافه کرد: در آینده‌‎ای نزدیک و با راه‌اندازی منطقه آزاد بوشهر که در انتظار طرح آن در صحن علنی مجلس هستیم شرایط جدیدی برای استان بوشهر رقم خواهد خورد، بر همین اساس دامپزشکی علاوه بر نقش‌آفرینی کنونی در حوزه سلامت جامعه و انسانی در تضمین سلامت فرآورده‌های پروتئینی نقشی دو چندان خواهد داشت.

\n\n

 معاون عمرانی استانداری بوشهر تاکید کرد: مجموعه استان با اعتقادی که به اهمیت حوزه فعالیت‌های دامپزشکی دارد، طبق برنامه‌های تدوین شده، از یک طرف تسهیلات و حمایت‌های لازم جهت صادرات فرآورده‌های پروتئینی با کمک مجموعه دامپزشکی ایجاد شده و از طرف دیگر همزمان با این تسهیلات به دنبال پیاده‌سازی الزامات و تثبیت نقش حاکمیتی به لحاظ اهمیت سلامت جامعه را مدنظر قرار خواهیم داد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر