پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: اجرای طرح پایش فلزات سنگین در مواد غذایی در دستور کار این سازمان قرار دارد.\n\nبه گزارش فکرشهر، مسعود هاشم زاده درجمع خبرنگاران در بوشهر افزود: با تامین اعتبار، تهیه مواد اولیه، کنترل های لازم و تامین تجهیزات مورد نیاز طرح پایش فلزات سنگین در مواد غذایی امسال در آزمایشگاههای کشور انجام می شود.\n\nوی اضافه کرد: استان بوشهر در اجرای طرح پایش فلزات سنگین در مواد غذایی به عنوان یکی از استان های معین کشور انتخاب شده است.
کد خبر: ۱۶۶۷۳
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸

فکرشهر: معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: اجرای طرح پایش فلزات سنگین در مواد غذایی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مسعود هاشم زاده درجمع خبرنگاران در بوشهر افزود: با تامین اعتبار، تهیه مواد اولیه، کنترل های لازم و تامین تجهیزات مورد نیاز طرح پایش فلزات سنگین در مواد غذایی امسال در آزمایشگاههای کشور انجام می شود.

\n\n

وی اضافه کرد: استان بوشهر در اجرای طرح پایش فلزات سنگین در مواد غذایی به عنوان یکی از استان های معین کشور انتخاب شده است.

\n\n

هاشم زاده با اشاره به بخشی از سیاست گذاری های سازمان دامپزشکی کشور در ارتباط با ساماندهی آزمایشگاه ها اضافه کرد: ساماندهی آزمایشگاه های دولتی و خصوصی و واگذاری وظایف و آزمون های غیر حاکمیتی که در دستور کار سازمان دامپزشکی قرار دارد به بخش خصوصی، از برنامه های مهم واصلی سازمان دامپزشکی است.

\n\n

وی بیان کرد: این واگذاری به منزله رهاسازی نیست بلکه ساختارهای نظارتی بخش دولتی تقویت شده و این گونه آزمایشگاه ها تحت کنترل و نظارت قرار خواهند داشت.

\n\n

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور اظهارکرد: آزمایشگاه های متقاضی قبل از واگذاری وظایف به آنها، ممیزی شده و آزمون های لازم ارزیابی در مورد آن ها اعمال خواهد شد.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، هاشم زاده در ارتباط با ضرورت تقویت زیرساخت ها و تأمین نیروی انسانی آزمایشگاه های دامپزشکی استان بوشهر گفت: با توجه به حساسیت دامنه فعالیت های آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی و مرکز ملی بررسی تشخیص بیماری های میگو که در استان بوشهر قرار داشته و اجرای فعالیت های تشخیصی آن جنبه ملی دارد، ضرورت است سازمان دامپزشکی کشور با کمک مسئولان و سایر نهادهای استانی برای تقویت ساختارها موجود این آزمایشگاه ها و تأمین نیروی انسانی متخصص برای ارتقای سطح علمی و فنی این مجموعه حرکت کرده، تا گام های مؤثرتری درزمینهٔ توسعه فعالیت های دامپزشکی و سلامت جامعه در راستای اهداف استراتژیک سازمان دامپزشکی کشور برداشته شود.

\n\n

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: استان بوشهر به عنوان یکی از استان های ساحلی با توان تولید بالای آبزیان و بویژه پرورش میگو از مهم ترین استان های کشوراست.

\n\n

وی اضافه کرد: این استان با ظرفیت آزمایشگاهی بالا دامنه فعالیت ملی و بین المللی دارد که باید با کمک مسئولان استانی ساختارهای موجود را تقویت کرد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر