جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: همزمان با آغاز هفته کتاب بازارچه خیریه مبادله کتاب در بوشهر در راستای ترویج فرهنگ اهداء کتاب افتتاح شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، مدیرکل کتابخانه‌های استان بوشهر در آئین افتتاح بازارچه خیریه مبادله کتاب در سازمان تبلیغات بوشهر اظهار داشت: هفته کتاب زمانی مناسب برای تجلیل از تاثیرگذاران امر کتاب و کتاب‌خوانی در استان و همچنین ترویج رفتارهای خوب در زمینه مطالعه و توجه به کتاب است.
کد خبر: ۱۶۶۹۵
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۷

فکرشهر: همزمان با آغاز هفته کتاب بازارچه خیریه مبادله کتاب در بوشهر در راستای ترویج فرهنگ اهداء کتاب افتتاح شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مدیرکل کتابخانه‌های استان بوشهر در آئین افتتاح بازارچه خیریه مبادله کتاب در سازمان تبلیغات بوشهر اظهار داشت: هفته کتاب زمانی مناسب برای تجلیل از تاثیرگذاران امر کتاب و کتاب‌خوانی در استان و همچنین ترویج رفتارهای خوب در زمینه مطالعه و توجه به کتاب است.

\n\n

سید علی هاشمی با اشاره به اینکه این نهاد به تنهایی نمی تواند مروج فرهنگ کتاب خوانی باشد، بیان کرد: در استان بوشهر برنامه های فرهنگی متفاوتی در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی انجام می‌شود اما خانواده‌ها و نهادهای آموزشی و تربیتی نیز برای ترویج این فرهنگ از تاثیر گذاری بالایی برخوردار هستند.

\n\n

افتتاحیه هفته کتاب

\n\n

به نوشته ی مهر، وی با اشاره به افتتاح این نمایشگاه گفت: بازارچه خیریه کتاب برای ترویج فرهنگ اهداء کتاب برپا شده و آنهایی که وسع مالی برای تهیه کتاب ندارند با مراجعه به این بازارچه، کتاب مورد نظر به آنها اهداء خواهد شد.

\n\n

مدیرکل کتابخانه‌های استان بوشهر عنوان کرد: در این نمایشگاه سه هزار نسخه کتاب در قالب هزار عنوان وجود دارد.

\n\n

وی خاطرنشان کرد: افرادی که کتاب‌های بدون استفاده در خانه دارند و آنها را مطالعه کردند می‌توانند برای استفاده دیگر افراد به این بازارچه اهداء کنند.

\n\n

مدیرکل کتابخانه های استان از برگزاری نشست کتابداران کشور در استان بوشهر خبر داد و گفت: این نشست‌ها برای افزایش کیفی و بروز شدن اطلاعات کتابداران در سطح کشور برگزار می‌شود.

\n\n

هاشمی با عنوان اینکه در استان بوشهر بالغ بر ۷۲ درصد از اعضا زیر دیپلم هستند اظهار کرد: در استان بوشهر ۵۴ درصد از اعضا را خانم‌ها و ۴۶درصد تشکیل می‌دهند.

\n\n

وی با بیان اینکه امسال بالغ بر چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برای توسعه کتابخانه‌ها در استان تخصیص داده شده، افزود: همچنین ۱۵میلیارد ریال نیز برای تکمیل و احداث پروژه‌های کتابخانه‌های عمومی در نظر گرفته شده است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر