جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کوه نمک استان بوشهر روی آنتن شبکه مستند می رود.\n\nبه گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، مستند «بلندای سپیدپوش» با موضوع کوه نمک استان بوشهر فرداشب ساعت 21 از شبکه مستند سیما پخش می‌شود. \n\nفرهاد فیاض بخش کارگردان 32 ساله این مستند، امیدوار است بتواند با فیلمش هموطنان را با این جاذبه طبیعی منحصر به فرد بیشتر آشنا کند.\n\nکارگردان «بلندای سپیدپوش» که این مستند را سال 1391 با هزینه شخصی خود تولید کرده، آن را حاصل تلاش جمعی از هنرمندان بوشهری می‌داند.
کد خبر: ۱۶۶۹۶
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱

فکرشهر: کوه نمک استان بوشهر روی آنتن شبکه مستند می رود.

\n\n

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، مستند «بلندای سپیدپوش» با موضوع کوه نمک استان بوشهر فرداشب ساعت 21 از شبکه مستند سیما پخش می‌شود. 

\n\n

فرهاد فیاض بخش کارگردان 32 ساله این مستند، امیدوار است بتواند با فیلمش هموطنان را با این جاذبه طبیعی منحصر به فرد بیشتر آشنا کند.

\n\n

کارگردان «بلندای سپیدپوش» که این مستند را سال 1391 با هزینه شخصی خود تولید کرده، آن را حاصل تلاش جمعی از هنرمندان بوشهری می‌داند.

\n\n

به گفته وی تصویربرداری این مستند در 28 روز انجام گرفته و در آن از نماهای هوایی استفاده شده تا مخاطب برای اولین بار شاهد تصاویر جالب و بی‌نظیری از کوه نمک باشد.

\n\n

فرهاد فیاض بخش از سال 80 وارد عرصه فیلمسازی شده وساخت شش فیلم کوتاه داستانی، دو نماهنگ و سه مستند را به عنوان کارگردان در کارنامه هنری خود دارد.

\n\n

بلندای سپیدپوش دومین مستند با موضوع کوه نمک است و سال 79 نیز سید حسین صافی هنرمند پیشکسوت بوشهری مستندی در این باره ساخته بود.

\n\n

کوه نمک در 142 کیلومتری جنوب بوشهر و به فاصله یکسان از شهرهای خورموج و دیر قرار دارد. قدمت این پدیده طبیعی به 500 تا 600 میلیون سال پیش برمی‌گردد و یخچال های نمکی، آبشارهای نمکی و غارهای نمکی، از جلوه های آن به شمار می‌رود..

\n\n

این اثر طبیعی بهمن سال 86 به عنوان اثری طبیعی در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر