شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور از تدوین طرح جامع ارزیابی اثرات و خسارت آلودگی‌های ناشی از ضایعات نفتی و پتروشیمی بر اکوسیستم‌های آبی، آبزیان در کشور خبر داد.\n\nبه گزارش فکرشهر، محمد پورکاظمی ظهر امروز در حاشیه نشست با مدیران استان بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه آبزیان و تولید آنان است و نمونه آن تولید میگوی پرورشی است.\n\nوی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های عمده استان بوشهر در بخش آبزیان، فعالیت‌های تحقیقاتی نیز در این استان مورد توجه ویژه است.
کد خبر: ۱۶۷۶۶
سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸

فکرشهر: رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور از تدوین طرح جامع ارزیابی اثرات و خسارت آلودگی‌های ناشی از ضایعات نفتی و پتروشیمی بر اکوسیستم‌های آبی، آبزیان در کشور خبر داد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، محمد پورکاظمی ظهر امروز در حاشیه نشست با مدیران استان بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه آبزیان و تولید آنان است و نمونه آن تولید میگوی پرورشی است.

\n\n

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های عمده استان بوشهر در بخش آبزیان، فعالیت‌های تحقیقاتی نیز در این استان مورد توجه ویژه است.

\n\n

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی ایران با اشاره به فعالیت‌های این مرکز تحقیقاتی بیان کرد: یکی از عمده فعالیت‌های ما گشت تحقیقاتی است که در همین زمینه گشت تحقیقاتی برای برآورد ذخایر دریایی از استان هرمزگان شروع و در زمان حاضر در آب‌های سیستان و بلوچستان حضور دارد و به زودی در حد فاصل بوشهر و بندرعباس قرار می‌گیرد و براساس برنامه‌ریزی تا یک ماه آینده کشتی تحقیقاتی فردوس یک، برای بررسی آخرین وضعیت ذخایر دریا وارد استان بوشهر می‌شود.

\n\n

به نوشته ی فارس، پورکاظمی خاطرنشان کرد: عمده تهدیداتی که به ذخائر دریایی ضرر می‌زند آلودگی‌های نفتی و پتروشیمی است  لذا در این ارتباط طرح جامعی برای ارزیابی اثرات و خسارت آلودگی‌های ناشی از ضایعات نفتی و پتروشیمی بر اکوسیستم‌های آبی، آبزیان و جامعه صیادی در دست تدوین و تهیه داریم.

\n\n

وی با بیان اینکه 2.5 میلیارد تومان برای پروژه‌های تحقیقاتی آبزیان اختصاص یافته است، تصریح کرد: در کنار توسعه صنایع نفت توجه به حفظ ذخایر دریا و تولید محصول سالم برای نسل‌های آینده ضروری است.

\n\n

مدیرکل شیلات استان بوشهر نیز در این نشست گفت: یک هزار و 490 قایق رسمی صیادی و دو هزار و 322 فروند معادل 1.5 برابر قایق بدون هویت در استان بوشهر فعال هستند.

\n\n

حسین بهمنیاری بیان داشت: با تعامل مثبت با مجموعه استان در زمینه کنترل صید ترال کارهای خوبی انجام و تا حدود زیادی جلو این شیوه مخرب صید در استان گرفته شده است.

\n\n

وی با اشاره به اعتبارات اداره کل شیلات استان بوشهر خاطرنشان کرد: 80 تا 85 درصد اعتبارات این اداره کل، ملی و تنها 20 درصد از محل اعتبارات استانی است که جوابگوی نیاز همه بخش‌ها نیست.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر