جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
شهردار برازجان در نخستین نشست خبری اش در پاسخ به «فکرشهر»:
فکرشهر: تدوین مثلث شهر و شهروندان و مدیریت شهری در برازجان/هایپرسازی در محلات، جایگزین پاساژسازی ها در مرکز/راه حل شهردار برازجان برای آرامستان جدید شهر/1200000 مترمربع کوچه ی خاکی در برازجان...
کد خبر: ۱۶۸۲۲
پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۸

فکرشهر: شهردار برازجان معتقد است بستر هر کاری، فرهنگ استفاده از آن کار است و تا زمانی که فضا و بستر فرهنگی آماده نشود، برخورد مقطعی و قهری به سرانجام نمی رسد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مهندس سعید شمالی نژاد در نشست خبری شامگاه چهارشنبه ـ 27 آبان ماه 94 ـ اظهارداشت: متاسفانه نگاهی که به شهرداری وجود دارد، صرفا یک نگاه روزمره ی خدماتی است و نگاه بلند اجتماعی و فرهنگی نیست، به همین خاطر ما سعی کردیم برنامه ها را به گونه ای هماهنگ کنیم که در واقع اولویت کارمان، به سمت برنامه های فرهنگی و حوزه ی اجتماعی سوق یابد.

\n\n

تدوین مثلث شهر و شهروندان و مدیریت شهری در برازجان

\n\n

شهردار برازجان که سه ماه بعد از معارفه اش در این سمت، در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، ادامه داد: همانطور که شما می دانید، مسائل اجتماعی و مسایل فرهنگی، با مسایل پروژه ای کاملا متفاوت است؛ شهرداران و شهرداری ها معمولا این گونه هستند که مدیریت بحران و مدیریت آنی را انجام می دهند و تنها مواقعی که مشکلی پیش می آید، حضور می یابند که این امر  هم سیستم را فرسایشی و ناکارآمد می کند و هم این که در واقع شهر را به یک بن بست می رساند.

\n\n

وی با بیان این که برازجان شهر و زادگاه ماست و محل دفن ما هم خواهد بود، افزود: به همین خاطر و با توجه به حساسیتی که به شهرمان داشتیم، سعی کردیم  برنامه هایمان را طوری طراحی کنیم که فرهنگ غنی تاریخی، گردشگری و اجتماعی شهر برازجان را معرفی و تقویت نماییم و بر همین اساس، بیسی را طراحی کرده ایم که در آن، مجموعه ی شهر و شهروندان و مدیریت شهری به عنوان سه ضلع یک مثلث بیایند و با تضارب افکار و تضارب دیدگاه ها کنار هم قرار بگیرند و در واقع یک سند اجتماعی ـ راهبردی را برای شهرمان طراحی کرده ایم.

\n\n

با برخورد قهری به هدف نمی رسیم

\n\n

شمالی نژاد پیرامون برخورد با تخلفات تاکید کرد: هر وقت برخورد آنی و دفعی کرده ایم، جواب منفی گرفته ایم و بدون شک اعمال هر گونه رفتار شهروند مدارانه و حقوق شهروندی، به آموزش و بسترهای فرهنگی نیاز دارد و برخوردهای قهری و دفعی، ما را به سر منزل مقصود نخواهد رساند.

\n\n

\n\n

باید صبر کنیم سازمان مدیریت پسماند تصویب شود 

\n\n

مهندس شمالی نژاد در پاسخ به سوال فکرشهر پیرامون وضعیت نامناسب مدیریت پسماند شهر برازجان گفت: روزی که آمدم به همکاران گفتم که وضعیت مدیریت پسماند شهر برازجان اصلا خوب نیست؛ چرا که منظورمان از مدیریت پسماند، زباله از درب خانه تا محل دفن است و این نحو جمع آوری و انتقال زباله ها اصلا زیبنده ی مردم شهر برازجان نیست.

\n\n

وی ادامه داد: از دوستان وهمکاران خواستیم که به این امر اهتمام بیشتری داشته باشند و اساسنامه ای برای سازمان مدیریت پسماندمان طراحی کرده ایم و به شورای شهر فرستاده ایم که در صورت تصویب، بتوانیم کارهایمان را بهتر عملیاتی کنیم.

\n\n

شهردار برازجان همکاری رسانه ها برای فرهنگ سازی در باب مدیریت پسماند را خواستار شد و افزود: باید صبر کنیم سازمان مدیریت پسماند تصویب شود و قطعا برای مدیریت آن از فردی متخصص نیز استفاده خواهیم کرد.

\n\n

افزایش نظارت بر تاکسی رانی و اتوبوس رانی

\n\n

شمالی نژاد اضافه کرد: کمبودها زیاد است ولی شما باور بفرمایید که نگهداشت شهر با این امکانات و ماشین آلات واقعا به سختی انجام می پذیرد و همکاران ما در بخش خدمات شهری و اجرایی بسیار زحمت می کشند.

\n\n

سعید شمالی نژاد در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فکرشهر پیرامون ناوگان حمل و نقل عمومی شهر نیز گفت: پیرامون اتوبوس رانی و تاکسی رانی هم همشریانمان گله مندی هایی دارند و متاسفانه قبلا نظارتی صورت نمی گرفته اما امیدواریم با حضور آقای زارعی که مسئول مستقیم کار هستند، هم نظارت بالاتر رود و هم کیفیت کار افزایش یابد.

\n\n

وی اضافه کرد: تلاش داریم ناوگان شهری ما نوسازی شود و امکانات بیش تری در اختیارشان قرار دهیم. 

\n\n

قول شهردار برای دفاع از حق مردم در بحث پارکینگ

\n\n

شهردار برازجان در پاسخ به این سوال خبرنگار فکرشهر که « در سال های قبل قرار بوده محل سابق کلانتری 11 برازجان به پارکینگ طبقاتی تبدیل شود و به همین دلیل محل کلانتری جابجا شده ولی اکنون مشاهده می کنیم که در این مکان در حال ساخت پاساز هستند» نیز توضیح داد: سرمایه گذاری آمده و سرمایه گذاری کرده و پیشرفت فیزیکی کارش هم بیش از 50 درصد است اما همان را هم با توجه به راهکارهای قانونی که داریم حتما اصلاح خواهیم کرد که تامین پارکینگ حتما مد نظر قرار گیرد و شهرداری در این موضع سفت و محکم از حقوق مردم دفاع خواهد کرد.

\n\n

وی ادامه داد: مطمئن باشید تا زمانی که من در این جایگاه هستم هم به این موضوع حساسیت دارم و هم پیگیری خواهم کرد.

\n\n

مهندس شمالی نژاد گفت: ما از سرمایه گذاری جهت دار و هدفمند در حوزه ی شهر استفاده و استقبال می کنیم اما این استقبال به نحوی است که توسعه ی شهر را در حوزه ی جداره های گذرها، صرفا در یک سمت سوق ندهیم. حتما شهر را باید از جنبه های مختلف ببینیم.

\n\n

وی افزود: چندین سرمایه گذار تا کنون آمده اند ولی اولین موضوع مطرح شده این است که ملزم به اجرای پارکینگ می باشند؛ ان شاءالله که این روند هم اصلاح شود.

\n\n

\n\n

توضیحاتی پیرامون طرح های غیر استاندار عمرانی، دکه های غیر مجاز، اتش نشانی و کلانتری 12

\n\n

این مسئول در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما پیرامون اجرای نامناسب برخی پروزه های عمرانی در سطح شهر ـ حتی طرح هایی که به تازگی اجرا شده اند مثل خیابان شورا و استاندارد نبودن امور عمرانی ـ نیز گفت: متاسفانه شهروندان یکسری گله مندی هایی از این وضعیت دارند اما امیدواریم که با نظارت بیشتر این گله مندی ها مرتفع شود.

\n\n

وی ابراز داشت: من فرم ها را به دوستان بخش عمرانی داده ام، هم در بحث پروژه های مستمر مثل آسفالت و پیاده رو سازی و جدول و هم پروژه های غیر مستمر و پل سازی ها و ابنیه ها و امیدواریم نظارت بیشتر شود و این مشکل نیز از این به بعد تکرار نگردد.

\n\n

این مسئول در بخش دیگری از پاسخ هایش به سوالات خبرنگار فکرشهر، پیرامون دکه های غیر مجاز فروش مواد غذایی و نبود نظارت بر آن ها گفت: بحث نظارت بر دکه ها را به معاونت اجرایی گفته ایم و تاکید کرده ایم که حتما دکه ها باید مجوزشان بازبینی شود و هم نظارت بر دکه ها و دست فروشان بیشتر شود و معاونت اجرایی حتما این موضوع را پیگیری خواهد کرد. 

\n\n

وی با بیان این که ما بحث بنزین فروشان و میوه فروشان را نیز در سطح شهر داریم که حتما این موارد ساماندهی خواهد شد، افزود: شاید با شورا مکاتبه کنیم که محلی برای این دستفروشان در نظر گرفته شود تا از این وضعیت پراکنده خارج شوند.

\n\n

شهردار برازجان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما درباره ی فرسودگی وسایل اتش نشانی برازجان هم اظهارداشت: نه فقط فرسودگی را در حوزه ی آتش نشانی داریم بلکه اکثر ناوگان شهریمان متاسفانه این مشکل را دارند و با رایزنی که با همکارانم در وزارت کشور داشته ام، امیدواریم تا پایان سال بتوانیم بخشی از این ناوگان را نوسازی کنیم.

\n\n

وی ادامه داد: ماشین های آتش نشانی ما وضعیت بهتری نسبت به سایر ماشن آلات دارند ولی برای اطفاء حریق در ارتفاع امکانات لازم را نداریم و از سایر نقاط استان برای کمک به ما می آیند و امیدواریم که با برنامه و لیستی که آماده کرده ایم بتوانیم این ناوگان را هم نوسازی کنیم.

\n\n

شمالی نژاد بحث آموزش در حوزه ی آتش نشانی برازجان را نیز خیلی خوب و بهتر از سایر سازمان ها و مراکز عنوان کرد و در پاسخ به سوال دیگر فکرشهر، پیرامون همکاری با نیروی انتظامی برای جابجایی کلانتری 12 برازجان نیز گفت: امور مربوط به جابجایی کلانتری 12 را در حال انجام داریم.

\n\n

برازجان 1570 هکتار وسعت دارد/ لزوم مدیریت این محدوده

\n\n

این مسئول پیرامون سکونتگاه های غیر رسمی و ساخت و سازهای غیر مجاز در برازجان نیز گفت: از روزی که ما خدمت تان رسیده ایم، بنایمان را گذاشته ایم برای رفع معضل سکونت های غیر رسمی و ساخت و سازهای غیر مجاز و بعید می دانم که طی این سه ماه در حاشیه ی رودخانه ها یا مسیل ها شاهد ساخت و سازی باشیم و دلیلش هم این است که همکاران ما در شهرداری کنترل های خوبی را انجام داده اند. 

\n\n

\n\n

مهندس شمالی نژاد پیرامون تغییر کاربری ها هم گفت: به شخصه معتقد به این نیستم که شهر کماکان باید توسعه ی فیزیکی داشته باشد؛ دلیل اصلی اش را این می دانم که ما در همین محدوده ی 1570 هکتاری شهر باید بتوانیم زیرساخت ها و بسترهایی را فراهم کنیم که شهروندانمان به نحو احسن و با کیفیت بهتری زندگی کنند و مادامی که ما همین میزان محدوده را نتوانیم مدیریت کرده و امکانات لازم را ارایه دهیم، تغییر محدوده و تغییر کاربری ها در محدوده ی شهر، بحثی غیر منطقی و عبث است.

\n\n

اقدامات سال های قبل شهر را به اینجا رسانده است!

\n\n

وی عنوان داشت: قطعا در سنوات و دوره های گذشته قراردادها و تفاهم نامه هایی امضا شده که برخی به سود شهروندان و برخی نیز به ضرر آنان شده است به همین خاطر ما بر اساس طرح تفصیلی موجود شهر به دوستان و همکارانمان در شهرسازی و اجرایی و املاک تاکید کرده ایم که وضعیت تغییر کاربری هر کدام از اراضی چه در اراضی عمومی و چه فضای سبز و چه معابری که در حال بازگشایی هستیم می بایست با کنترل و نظارت شهرداری و حتما با مصوبه ی کمیسیون ماده ی 5 قبل از تغییر کاربری صورت گیرد.

\n\n

شهردار برازجان تاکید کرد: متاسفانه در سال های گذشته ما شاهد رفتارهای این چنینی بوده ایم و تغییر کاربری هایی غیر مجاز انجام می شده و الآن شهر به این وضعیت رسیده، اما تلاشمان این است که مادامی که باشیم اجازه ی این کار را ندهیم که این دلمشغولی برای شهروندان پیش بیاید که شهر رها شده است!

\n\n

تفاوت زیاد جمعیت شب و روز برازجان و دلایل ان

\n\n

سعید شمالی نژاد در بخش دیگری از توضیحاتش پیرامون سکونتگاه های غیر رسمی گفت: برازجان شهری سکونت گاهی است و البته ارزان، به همین دلیل میزان مهاجرت به این شهر به نسبت سایر شهرهای استان بالا است و حتی جمعیت روز و شب برازجان کاملا با هم متفاوت است.

\n\n

وی توضیح داد: ما جمعیت روزمان قریب به 150 تا 160 هزار نفر است اما جمعیت شبمان تقلیل می یابد و علتش هم مباحث گردشگری و استفاده از بازار و صیفی جات و خرید در برازجان است و همین دلیل مهاجرت به شهر ماست و این از محاسن یک شهر است و جای خوشحالی دارد اما یکی از معایب این امر، ایجاد سکونت گاه های غیر رسمی و حاشیه نشینی برای شهر برازجان است. 

\n\n

شهردار برازجان افزود: ما در کمربند شهر، شاهد ساخت و سازهایی هستیم که از سر نیاز اتفاق می افتد و این موضوع به مدیریت ارشد شهرستان و استان هم منتقل شده است؛ در حال حاضر بالای هزار واحد ساخت و ساز غیر مجاز پیرامون شهرمان اتفاق افتاده و سکونت گاه های غیر رسمی در شهرمان باعث ایجاد آسیب های اجتماعی جدی در شهر شده است و این متاسفانه نقطه ی مبهمی است که به یک معضل تبدیل گشته و به راهکاری اساسی نیاز دارد.

\n\n

\n\n

بسته ی شهردار برازجان  برای جابجایی سکونت های غیر مجاز شهر

\n\n

شمالی نژاد اظهارداشت: اولین تصمیمی که بدو مطالعه ی این موضوع داشتم این بود که از طریق مجاری قانونی، بحث جابجایی سکونتگاه ها را از طریق مسکن و شهرسازی و وزارت نیرو که متولی بخشی از این سکونت گاه ها در بستر رودخانه ها و مسیل هاست، داشته باشیم؛ جلساتی با دوستان در مرکز استان داشتیم و شرایط نامطلوب شهر را به آنان گفتیم و خودشان هم در جریا ن موضوع بودند، اما در حال حاضر به لحاظ محدودیت های وزارت مسکن راهکار عملیاتی برای این موضوع نتوانسته ایم پیدا کنیم. 

\n\n

شهردار برازجان اظهارامیدواری کرد که این موضوع تا پایان امسال به صورت یک بسته ی کامل در اختیار متولیان امر در استان و شهرستان قرار گیرد و همه کمک کنند تا در یک برنامه ی 5 ساله، این مشکل را بتوان حل کرد.

\n\n

هایپرسازی در محلات، جایگزین پاساژسازی ها در مرکز

\n\n

سعید شمالی نژاد پیرامون پاساژسازی های بی رویه در برخی نقاط شهر برازجان هم گفت: در طرح تفصیلی هر شهر که مبنای دادن مجوزها در شهر است، همه ی نیازمندی ها دیده شده اما در برازجان و در این چند سال به دلیل کمبود سرمایه گذار و نقصانی که در این حوزه داشته ایم، صرفا در زمینه ی پاساژسازی سرمایه گذاری شده و الآن توقعی که مردم دارند این است که پاساژ به هایپر تبدیل شود و محلی خدماتی گردد.

\n\n

وی ابراز داشت: البته ما باید محلات را ببینیم و در تمام نقاط شهر این پاساژسازی و هایپرسازی انجام شود و همه در یک محل تجمیع نشود و مدیریت این موضوع هم با شهرداری است و امیدوارم که ما بتوانیم هم سرمایه گذار را جلب کنیم و هم پراکندگی لازم را صورت دهیم.

\n\n

 برازجان مادام العمر که نباید یک شهر سکونتگاهی بماند

\n\n

شهردار برازجان افزود: برازجان مادام العمر که نباید یک شهر سکونتگاهی بماند، بلکه جداره های این شهر باید تغییر کند و از این وضعیت باید درآید و لی خارج کردنش از این وضعیت به یک بستر نیاز دارد. 

\n\n

مهندس شمالی نژاد اضافه کرد: برخی موانع و نبود بسترهای لازم باعث شده که تعداد سرمایه گذاری شهر محدود باشد، همچنین ما نتوانسته ایم آمایشی از نیازمندی های شهر تهیه کرده و در اختیار سرمایه گذار بگذاریم و همین امر باعث شده که در بر همین پاشنه بچرخد و کار به اینجا رسیده است که تعدادی از افراد چرخه ی اقتصادی شهر را دست بگیرند و اموری چون بازارچه سازی در محلات و سایر خدمات در نظر گرفته نشده است.

\n\n

وی ادامه داد: من به شخصه با بسیاری از سرمایه گذاران همشهری صحبت کرده ام و از آنان خواسته ام که در سایر حوزه های خدماتی و درمانی و ساخت و ساز هم ورود کنند و این احساس امنیت را به ان ها داده ایم که سرمایه ی شما مورد تهدید نیست و امیدواریم که این فضای مثبت در رسانه ها و فرهنگ عمومی جامعه هم شکل بگیرد که سرمایه به امنیت نیاز دارد و امیدواریم این اتفاق مثبت بیفتد و شهر از حالت تک بعدی خارج شود.

\n\n

\n\n

نسبت بودجه ی عمرانی به جاری شهرداری

\n\n

شهردار برازجان پیرامون بودجه ی این شهرداری نیز گفت: معمولا بودجه های شهرداری ها به صورت 60 به 40 عمرانی و جاری دیده می شود که امسال هم بودجه ی شهرداری برازجان 60 درصد عمرانی و 40 درصد جاری دیده شده است و ما تا الآن قریب 40 درصد پیشرفت فیزیکی در حوزه ی بودجه ی عمرانیمان داریم.

\n\n

شمالی نژاد افزود: البته برای سال 95 طرح هایی را برای رفع نقاط حادثه خیز، اصلاح معابر شهری، ایجاد پارک ها و فضای سبز جدید داریم و در سال 95 سعیمان این است که بتوانیم نقطه نظرات را در بودجه اعمال کنیم.

\n\n

وی ادامه داد: هر قدر درصد بودجه ی جاری نسبت به عمرانی بیشتر باشد، نشان دهنده ی ضعف بودجه است و ما امیدواریم که دورنمای شهرداری برازجان با توجه به فربه بودن سختارش بتواند ان شاءالله در مدت زمان یا دوره ی ده ساله به نقطه ی مطلوب برسد و ما تلاشمان این است که بتوانیم بودجه ی 95 شهرداری برازجان را عملیاتی تر کنیم.

\n\n

شمالی نژاد اضافه کرد: سعی می کنیم بودجه 95، عملیاتی و با توجه به نیازهای شهر و نیازمندی های شهروندان باشد و امیدواریم تا انتهای دی ماه، بسته ی عملیاتی بودجه ی 95 شهرداری را به شورا تقدیم کرده و دفاع بکنیم و ان شاءاله که مورد تثبیت قرار گیرد.

\n\n

راه حل شهردار برازجان برای آرامستان جدید شهر

\n\n

سعید شمالی نژاد پیرامون ارامستان جدید برازجان نیز اظهارداشت: سال 89 مشاوری آمده و جایگاه آرامستان را این گونه دیده و تا کنون نیز قریب به 2.5 میلیارد تومان آن جا هزینه شده است و کار  هم طوری طراحی شده که رفت و امد به ان سخت است.

\n\n

وی ادامه داد: برای حل موضوع می توان راه حلی ارایه داد و لازم نیست که یک شهر تنها یک آرامستان داشته باشد و می توان در این راستا با نگاه کارشناسی ورود کرد و بدون نگاه شعاری و عوام زده به فکر مصلحت مردم بود و من از ابتدای حضورم به فکر این موضوع بوده ام.

\n\n

این مسئول افزود: ما می دانیم که معضلی به نام ارامستان وجود دارد و دغدغه ی بسیاری از معتمدین و دلسوزان شهر است ولی باید راه حلی عملیاتی پیدا کرد تا هم به نتیجه رسید و هم فرسایشی نشود و موضوع باید در کارگروهی تخصصی بررسی شود.

\n\n

مهندس شمالی نژاد تاکید کرد: برای به نتیجه رساندن کار، به فضایی آرام نیاز داریم و باید راه حلی عملیاتی برای آن پیدا کرد.

\n\n

\n\n

یک میلیون و 200 هزار مترمربع کوچه ی خاکی در برازجان

\n\n

این مسئول پیرامون کوچه های خاکی شهر برازجان نیز ابراز داشت: در کوچه هایمان یک میلیون و 200 هزار مترمربع کوچه ی خاکی داریم که اصلا برای اسفالت سراغشان نرفته ایم.

\n\n

وی افزود: همچنین، 80 درصد معابر درجه ی دو فرعی ما و بالای 40 درصد از معابر اصلی ما فرسودگی دارند و برخی گذرها بیش از 20 سال است که اسفالتش مرمت نشده است.

\n\n

شمالی نژاد اضافه کرد: از امروز ظهر ما با خرید میزان قابل توجهی قیر از وزارت کشور، امید واریم که بتوانیم نهضت آسفالت را در شهرمان عملیاتی بکنیم و این حداقل انتظار مردم از شهرداری است و اگر وضعیت بارندگی به ما اجازه بدهد با برنامه ریزی که انجام داده ایم، ان شاءالله بالای 250 هزار مترمربع را تا پایان سال 94 آسفالت یا اصلاح آسفالت خواهیم کرد.

\n\n

وی درباره ی ورودی شهر برازجان از سمت شیراز هم گفت: برای اصلاح ورودی شهر از سمت شیراز، امسال طرحی به استان رفته بود که با محدودیت اعتبار مواجه شد ولی ما به مدیر سازمان برنامه و بودجه ی استان این نکته را گفتیم که اگر امسال نمی توان اعتبار گذاشت، حتما برای سال 95 باید بودجه ای برای ان اختصاص داد و این موضوع را حتما پیگیری می کنیم.

\n\n

شهرداری برازجان و پایانه ی جدید

\n\n

\n

شهردار برازجان پیرامون پایانه ی جدید این شهر نیز گفت: توسعه ی شهر به سمت شرق بوده و نتوانسته به سمت پایانه برود و پایانه هم خارج از محدوده ی شهر است و همین امر باعث شده که نتواند به شهروندان خدمات دهی کند. 

\n\n

وی ادامه داد: در جلسه ی روز پنج شنبه مقرر شد که با حمایت سازمان شهرداری ها  و اتحادیه ی پایانه های مسافربری کشور، تمهیدات لازم برای ایاب و ذهاب شهروندانمان انجام شود و شهرداری هم همکاری لازم را در این امر داشته باشد.

\n

\n\n

تنظیم اساسنامه ی موسسه ی فرهنگی ورزشی شهرداری و ارسال آن به شورا، تدوین برنامه هایی برای فعال کردن حوزه ی گردشگری برازجان، فرهنگ سازی در اموری مثل مصرف قلیان در پارک ها و جلوگیری از برخوردهای قهری، جمع اوری متکدیان، بروز رسانی حقوق پرسنل، همکاری با اداره ی برق برای کوتاه کردن و هرس درختان، ایجاد بازارچه و ساماندهی دست فروشان سطح شهر، ارایه ی خدمات به شهروندان در هر محله و آسفالت ورودی شهر که با اداره ی راه و شهرسازی هماهنگ شده، ساماندهی جمعه بازار و تغییر محل کنونی ان با کمک بخش خصوصی، ساماندهی میادین فرهنگ شهر، ولی عصر، شهدای خلیج فارس و ...، تامین روشنایی شهر، ایجاد کمربند سبز اطراف شهر، انتقال صنوف آلاینده از سطح شهر با همکاری خود صنوف، همکاری با آبفا برای انجام مطالعات فاضلاب شهر، اخطار به کارواش های متخلف، جایگزینی درختان و گیاهان دیگر به جای کونوکارپوس، تکمیل چارت اجراییات شهرداری و تفکیک پلیس ساختمانی و اجراییات و برخورد با سد معبر، از دیگر مطالب مطرح شده در این نشست خبری 3 ساعته بود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، شهردار برازجان در پایان نشست، با تقدیر از همکاری شهروندان برازجانی و استاندار بوشهر و فرماندار دشتستان و اعضای شورای شهر و پرسنل شهرداری گفت: از پیشنهادات و نقدهای سازنده ی شما استقبال می کنیم و امیدواریم در عین آرامش بتوانیم برای شهر ایجاد نشاط بکنیم.

\n\n

\n\n

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر