پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رییس ورزش و جوانان دشتستان در پاسخ به «فکرشهر»:
فکرشهر: دشتستان 90 هزار جوان دارد/ تجربه ی تلخ هندبال و قول غیر مکتوب/ وظیفه ی ما تیم داری نیست/ هیچ قولی به هیچ تیمی نمی دهیم/ درخواست از صنایع برای اشتغال قهرمانان ملی دشتستان...
کد خبر: ۱۶۹۱۴
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۱

فکرشهر: نشست خبری رییس اداره ورزش و جوانان دشتستان، یک سال پس از حضور وی در این سمت با اصحاب رسانه برگزار شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، نادر آزاده، در اولین نشست خبری خود گفت: همه خبرنگاران را جزئی از خانواده ورزش می دانم چون همه ما دغدغه ورزش داریم.

\n\n

وی ادامه داد: مدیریت ورزش را انتخاب کردم تا بتوانم به مردم، ورزش و جوانان خدمت کنم و افتخار می کنم که از قدیمی ترین اعضای سازمان های مردم نهاد هستم.

\n\n

آزاده افزود: از خبرنگاران انتظار داریم که دنبال مچ گیری نباشند و کمک کنند تا با یکدیگر حوزه ورزش و جوانان را در استان سرآمد کنیم.

\n\n

رییس اداره ورزش و جوانان دشتستان عنوان داشت: فضای بسیار خوبی بر ورزش شهرستان حاکم است و با نگاه ویژه استاندار و مجموعه دولت و همچنین حمایت و همراهی امام جمعه، نماینده مجلس و فرماندار شهرستان امیدواریم که پتانسیل بالقوه و بالفعل جوانان ظهور کرده و ما در عرصه های قهرمانی و جوانان شاهد پیشرفت باشیم.

\n\n

دشتستان 90 هزار جوان دارد

\n\n

نادر آزاده ادامه داد: جمعیت دشتستان بالغ بر 237 هزار نفر است که شامل 156 هزار نفر جمعیت شهری و 80 هزار نفر جمعیت روستایی است که از این جمعیت حدود 90 هزار نفر تعداد جوانان دشتستان می باشد.

\n\n

وی افزود: 6 بخش، 80 هیات ورزشی و 135 باشگاه ورزشی زیرمجموعه این اداره هستند که با افزایش بیش از هزار نفری نسبت به سال گذشته هم اکنون ما بالغ بر 7 هزار نفر ورزشکار سازمان یافته داریم و امیدواریم این تعداد تا پایان سال به 10 هزار ورزشکار سازمان یافته افزایش یابد.

\n\n

متولی ورزش دشتستان اضافه کرد: در سال 93 تعداد چهل و سه مقام کشوری توسط ورزشکاران ما کسب شده بود که این تعداد پس از حضور بنده به 103 مقام کشوری افزایش یافته است.

\n\n

آزاده بیان داشت: تا پایان سال مالی جاری 51 زمین چمن مصنوعی در شهرستان احداث خواهد شد که 20 زمین در روستاها و 31 زمین در شهرهای دشتستان خواهند بود و عملیات ساخت آن را در شهرها شهرداری ها و در روستاها بنیاد مسکن برعهده دارند.

\n\n

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان دشتستان افزود: در شهر برازجان نیز 18 زمین چمن مصنوعی در دستور کار قرار دارد که با همکاری شهرداری تا پایان سال افتتاح می گردند.

\n\n

وی ادامه داد: سالن های ورزشی زیارت و درودگاه نیز که در دولت قبل نیمه تمام رها شده بودند تا پایان سال به اتمام خواهند رسید و افتتاح می گردند.

\n\n

قول حضور پرسپولیس در لیگ هنوز شفاهی است

\n\n

آزاده در پاسخ به سوال فکرشهر پیرامون قول های داده شده برای احیای تیم پرسپولیس برازجان نیز گفت: حدود دو ماه پیش آقای سالاری راجع به تیم پرسپولیس نشستی را با آقای کفاشیان داشت که آقای کفاشیان هم قول مساعد دادند. ایشان به آقای بهروزیان فر و آقای نجفی برنامه ای دادند که موضوع را دنبال کنند و من خودم هم در سازمان لیگ و هم فدراسیون فوتبال پیگیری کردم، اما تا الآن که اینجا نشسته ام و تا ساعت 3 عصر که با آقای بیگی، رییس دفتر آقای تاج صحبت کردم، همه چیز در حد شفاهی است. 

\n\n

وی ادامه داد: به آقای بیگی گفتم ما کی می توانیم موضوع را مکتوب داشته باشیم و ایشان گفتند بعد از جلسه ی هیات رییسه که زمانش مشخص نیست!

\n\n

تجربه ی تلخ هندبال و قول غیر مکتوب

\n\n

آزاده افزود: دیروز هم با آقای نجفی صحبت کردم و گفت شما بروید تمرینات تان را شروع کنید!! شما الآن می پذیرید پرسپولیس برازجان برود تمریناتش را شروع کند و بعد از گذشت 20 روز بگویند که سهمیه نگرفته اید؟ آیا این کار درست است؟

\n\n

این مسئول اضافه کرد: تجربه ی هندبال به ما می گوید بر اساس قول شفاهی جلو نرویم! پیگیری ها از ناحیه های مختلف و افراد مختلف و طرق مختلف و متعدد بوده و امیدواریم که این را سازمان لیگ مکتوب کرده و در اختیار ما قرار دهد تا بتوانیم بر اساس نامه ی مکتوب شروع کنیم.

\n\n

نادر آزاده در پاسخ به فکرشهر که آیا ممکن است تیم پرسپولیس به لیگ امسال برسد هم گفت: ما داریم تلاش می کنیم که به امسال برسد، هر چند زمان بسیار کمی داریم و همین زمان بسیار کم هم ممکن است به ما ضربه بزند!

\n\n

تذکر به روسای بخش ها و هیات های غیر فعال: حواستان باشد

\n\n

رییس اداره ی ورزش و جوانان دشتستان در پاسخ به سوال دیگر فکرشهر مبنی بر عدم رضایت از عملکرد برخی روسای هیات ها و بخش های شهرستان نیز اظهار داشت: در برخی از بخش هایمان نسبت به روسای بخش ها، گلایه هایی بود و ما هم سه نفر از روسا را عوض کردیم و خدا را شکر الآن آن بخش ها وضعیت بهتری دارند و رضایت نسبی جامعه ورزش آن بخش ها حاصل شده است.

\n\n

وی ادامه داد: در نشست هایی که داشته ام، به بخش های غیر فعال تذکر داده ام که مراقب باشند! اگر به این نتیجه رسیدم که رییس فلان بخش باید تغییر کند، حتما تغییر را اعمال می کنم و حواستان باشد.

\n\n

آزاده پیرامون روسای برخی هیات ها نیز گفت: بعضی از هیات ها هم واقعا چنین وضعی دارند و من از آنان رضایت ندارم و برخی را عوض کرده و برخی دیگر را هم در دستور کار تعویض داریم.

\n\n

وی اضافه کرد: هیات باید سرزنده باشد و ورزشکاران را دور خود جمع کند؛ این که هیاتی منتظر باشد که اداره ورزش به او پول بدهد که برود کار کند، مورد پذیرش نیست.

\n\n

وظیفه ی ما تیم داری نیست

\n\n

نادر آزاده درباره ی برنامه های ورزش دشتستان برای حضور تیم هندبال برازجان در لیگ یک، پس از ناکامی حضور در لیگ برتر نیز اظهارداشت: وظیفه ی ما اصلا تیم داری نیست، ولی من به روسای هیات ها گفته ام که کنارتان هستیم و کنارتان دوندگی می کنیم. 

\n\n

وی افزود: برای ورود هندبال به لیگ برتر، ورودی را ما پرداخت کرده ایم و 6 میلیون تومان ورودی به حساب هیات هندبال ریخته ایم و با صنعت نفت و آقای رضاییان ـ رییس بخش ورزش پارس ـ صحبت داشته ام وایشان قول داده اند همکاری کنند که جا دارد همین جا از ایشان تشکر کنم. ولی هندبال خودش هم باید پیگیری کند و بخشی از مشکلاتش را حل کند. هیات باید دنبال جذب اسپانسر باشد. 

\n\n

مهم ترین دستاورد آزاده در یک سال اخیر

\n\n

نادر آزاده در پاسخ به این سوال که «مهم ترین کاری که به نظر خودتان در یک سال گذشته انجام داده اید، چه بوده و اولویت کاری تان برای آینده چیست؟» نیز به فکرشهر گفت: من دو کار را خیلی توجه کرده ام؛ اهالی ورزش و ورزشکاران در دید من و همکارانم ویژه دیده شوند که این یکی از دستاوردهای مهم برای من و جامعه ورزش بوده است. مورد دوم را هم به هیات فوتبال برمی گردد.

\n\n

وی توضیح داد: شما می دانید که آرامش در جامعه ی فوتبال به هم خورده بود و هر روز شاهد دعوا و درگیری بودیم و فوتبال شده بود دردسر آقای فرماندار و آقای نماینده؛ و امروز این آرامش در فوتبال حاکم شده که این هم دستاورد دوم است؛ برگزاری جشنواره ها و حضور تماشاگران در مسابقات و ... هم دستاوردهای بزرگی بوده که انجام شده.

\n\n

سازمان جوانان باید جدا باشد

\n\n

این مسئول در پاسخ سوال دیگر به فکرشهر پیرامون «اقدامات مهم غیر از برنامه های فرهنگی در حوزه ی جوانان چه بوده و آیا بودجه ای برای این بخش اختصاص یافته است؟» نیز ابراز داشت: یکی از اشتباهاتی که صورت گرفت، تلفیق حوزه ی ورزش و جوانان بود. سازمان جوانان باید به وجود بیاید که متولی امور جوانان باشد و اگر ما بگوییم می توانیم کار شاقی در این حوزه انجام دهیم، اغراق کرده ایم چرا که حوزه ی جوانان، حوزه ی بسیار گسترده ای است و برای انجام کار ماندگار باید همه ی ادارات همکاری کنند.

\n\n

وی اضافه کرد: اعتبارت نیز فوق العاده ناچیز است.

\n\n

اقدامات عمرانی ورزش و جوانان دشتستان در یک سال اخیر

\n\n

رییس اداره ورزش و جوانان دشتستان پیرامون پروژه های عمرانی گفت: استخر برازجان وضعیت خوبی نداشت و ما با هزینه 130 میلیون تومان سیستم آن را گازسوز کردیم و با زدن سونا و سقف کاذب وضعیت بسیار مطلوبی برای استخر ایجاد کرده ایم.

\n\n

آزاده اضافه کرد: با حمایت مدیرکل ورزش و جوانان و فرماندار دشتستان کفپوش سالن های بانوان و تختی در برازجان و سعدآباد و شبانکاره را تعویض کردیم و همچنین در سالن تختی که به هیات بسکتبال تعلق دارد با هزینه 20 میلیون تومان حلقه های دیواری را نصب کرده ایم.

\n\n

وی ادامه داد: افتتاح زمین چمن مصنوعی تنگ ارم پس از 15 سال با اعتبار 820 میلیون تومان و همچنین احداث زمین هندبال ساحلی از دیگر پروژه های انجام شده توسط اداره ورزش دشتستان است.

\n\n

رییس اداره ورزش و جوانان افزود: فاز اول ساختمان اصلی اداره شهرستان که چند سالی رها شده بود را با اعتبار 330 میلیون تومان تا پایان سال انجام خواهیم داد؛ همچنین مبلغ 250 میلیون تومان نیز برای اتمام سالن حسین آباد اختصاص داده ایم.

\n\n

آزاده پیرامون آخرین وضعیت چمن شماره یک ورزشگاه تختی برازجان گفت: چمن استادیوم را ترمیم کرده ایم و دیرک دروازه ها نیز عوض شده و همچنین وضعیت نور ورزشگاه تختی نیز در بودجه تعمیرات امسال در نظر گرفته شده و تا پایان سال مشکل آن حل خواهد گشت.

\n\n

وی ادامه داد: چشم انداز حوزه ورزش خصوصا در مسئله  زیرساخت را به فرماندار دشتستان ارائه داده ایم و اگر اعتبارات اجازه دهد و من در این سمت باشم تا سال 98 کارهای خوبی در دشتستان انجام خواهد گرفت.

\n\n

تعداد سمن های مجوز دار دشتستان

\n\n

رییس اداره جوانان ادامه داد: در استان بوشهر هشت سمن دارای مجوز وجود دارد که 4 سمن در دشتستان است.

\n\n

آزاده افزود: با انجام 17 برنامه ویژه جوانان سرآمد این مسئله در استان هستیم اما خب باید در حوزه کلان کشور کارهای بزرگی برای جوانان صورت گیرد تا ما نیز بتوانیم در دشتستان این موضوع را پیگیری کنیم.

\n\n

رییس اداره ورزش دشتستان اضافه کرد: از نظر سازمانی وظیفه من این نیست که به هیات ها پول بدهم تا فعالیت کنند و خود هیات ها باید دنبال اسپانسر باشند تا هزینه های ورزشکاران خود را مرتع نمایند.

\n\n

وی ادامه داد: وظیفه ما این است که زیرساخت را برای ورزشکاران فراهم کنیم و باید نگاه ها تغییر کند و این موضوع را وزارت ورزش نیز از ادارات خود درخواست کرده است.

\n\n

هیچ قولی به هیچ تیمی نمی دهیم

\n\n

آزاده افزود: با وجود تمام مشکلات و عدم دریافت پول از اداره کل، در سال 94 بیش از 95 میلیون تومان در بحث حمایت و اعزام ورزشکاران به مسابقات به هیات ها کمک کرده ایم.

\n\n

رییس اداره ورزش و جوانان گفت: من پیگیر مسائل تیم ها هستم اما هیچ قولی به هیچ تیمی نمی دهم که ما این مقدار پول به شما می دهیم و شما در مسابقات شرکت کنید.

\n\n

آزاده عنوان داشت: جشنواره فجر دشتستان می تواند الگوی کشوری شود که سال گذشته نزدیک به 10 هزار نفر شرکت کردند و این با همت هیات همگانی که یکی از بهترین هیات های ماست صورت گرفته است.

\n\n

درخواست از صنایع برای اشتغال قهرمانان ملی دشتستان

\n\n

وی ادامه داد: ارتباط هایی با شرکت ها و صنایع دشتستان و استان انجام داده ایم تا قهرمانان ملی ما را استخدام کنند تا دغدغه کار نداشته باشند.

\n\n

آزاده اضافه کرد: کارهایی نیز انجام شده و چند تن از قهرمانان ما مشغول به کار شده اند، اما مشکل اینجاست که برخی از ورزشکاران ما حاضر نیستند در خارج از شهرستان به کار مشغول شوند.

\n\n

رییس اداره ورزش و جوانان دشتستان پیرامون اختصاص سالنی ویژه بانوان گفت: ما سالن حجاب را برای بانوان در نظر گرفته بودیم اما خود آن ها اعتراض کردند که به دلیل بعد مسافت می خواهیم از همه سالن ها استفاده کنیم.

\n\n

وی ادامه داد: اداره ورزش هم اکنون نیز آمادگی دارد که یک سالن را مختص بانوان در اختیار آن ها قرار دهد تا بتوانند استفاده کنند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر