جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت استان بوشهر با بیان اینکه ثبت سفارش و واردات برنج از گمرکات استان بوشهر آزاد شد گفت: واردات وثبت سفارش برنج از گمرکات استان بوشهر آزاد شد و واردکنندگان می‌توانند بدون محدودیت براساس نیاز داخلی کشور اقدام به واردات این کالا کنند.\n\nبه گزارش فکرشهر، ابوالقاسم محمدزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه هرساله وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از تولیدات داخلی واردات برنج ممنوع می‌کند اظهار داشت: هر ساله در فصل برداشت برنج در ماه‌های مرداد تا آبان واردات برنج ممنوع و پس از آن بنا به نیاز کشور واردات آزاد می‌شود.
کد خبر: ۱۷۲۶۵
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۱

فکرشهر: معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت استان بوشهر با بیان اینکه ثبت سفارش و واردات برنج از گمرکات استان بوشهر آزاد شد گفت: واردات وثبت سفارش برنج از گمرکات استان بوشهر آزاد شد و واردکنندگان می‌توانند بدون محدودیت براساس نیاز داخلی کشور اقدام به واردات این کالا کنند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، ابوالقاسم محمدزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه هرساله وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از تولیدات داخلی واردات برنج ممنوع می‌کند اظهار داشت: هر ساله در فصل برداشت برنج در ماه‌های مرداد تا آبان واردات برنج ممنوع و پس از آن بنا به نیاز کشور واردات آزاد می‌شود.

\n\n

وی با بیان اینکه نیاز کشور به برنج سالانه سه میلیون تن است تصریح کرد: از این میزان 2 میلیون تن آن از طریق تولیدات داخلی تأمین و یک میلیون تن از کشورهای مختلف وارد می‌شود.

\n\n

معاون امور بازرگانی وتوسعه تجارت استان بوشهر با بیان اینکه واردات برنج در راستای مبارزه با کالای قاچاق انجام می‌شود گفت: با محدود کردن واردات برنج، قاچاق این نوع کالا افزایش می‌یابد که با صدور مجوز واردات، از قاچاق جلوگیری می‌شود.

\n\n

محمدزاده با بیان اینکه ثبت سفارش و واردات برنج از گمرکات استان بوشهر آزاد شد گفت: واردات وثبت سفارش برنج از گمرکات استان بوشهر آزاد شد و واردکنندگان می‌توانند بدون محدودیت براساس نیاز داخلی کشور اقدام به واردات این کالا کنند.

\n\n

وی با اشاره به اینکه مدت اعتبار ثبت سفارشات صورت گرفته سه‌ماه است افزود: تمامی واردات برنج مشمول پرداخت مابه التفاوت به ازاء هر کیلو گرم 5 هزار ریال است.

\n\n

محمدزاده با اشاره به اینکه ثبت سفارشات انجام شده تا تاریخ 31 تیرماه سال 1395 است افزود: به سبب برداشت برنج ایرانی و لزوم حمایت از تولید داخل بعد از این تاریخ امکان واردات این کالا نیست.

\n\n

وی تصریح کرد: تمامی درخواست‌ها باید بعد از تاریخ چهارم آذر باشد و در هنگام ترخیص کالا در گمرکات کشور، تاریخ قبض انبار در گمرک به هیچ عنوان نباید قبل از تاریخ مجوز ثبت سفارش باشد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر