پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مراسم «سوگینه‌های کهن اقوام ایرانی» با اجرای سوگواره‌های نواحی مختلف ایران چهارشنبه 18 آذر در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.\n\nبه گزارش فکرشهر، مراسم «سوگینه‌های کهن اقوام ایرانی» که به اجرای سوگواره‌های نواحی مختلف ایران اختصاص دارد به همت خانه موسیقی و با همکاری خانه هنرمندان ایران چهارشنبه 18 آذر از ساعت 18 در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۷۳۵۵
سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۸

فکرشهر: مراسم «سوگینه‌های کهن اقوام ایرانی» با اجرای سوگواره‌های نواحی مختلف ایران چهارشنبه 18 آذر در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مراسم «سوگینه‌های کهن اقوام ایرانی» که به اجرای سوگواره‌های نواحی مختلف ایران اختصاص دارد به همت خانه موسیقی و با همکاری خانه هنرمندان ایران چهارشنبه 18 آذر از ساعت 18 در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

\n\n

در این مراسم که در شب رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اجرا می‌شود، قرار است سوگواره‌های نواحی مختلف از جمله مقام چمری (لرستان)، پاموری (کرمانشاه)، مصیبت نامه آذری، موری (مازندران)، غمونه و خون گریو (لردگان)، غم انگیز (گیلان)، چپی گوگو (بختیاری) و شروه و یزله خوانی (بوشهر) به اجرا در بیایند.

\n\n

همچنین در این مراسم محمدرضا درویشی (پژوهشگر موسیقی نواحی)، حمیدرضا نوربخش (مدیر عامل خانه موسیقی) و حمیدرضا اردلان (معاون هنری خانه هنرمندان) به سخنرانی خواهند پرداخت.

\n\n

پخش کلیپ از اجرای برخی دیگر از مراسم سوگواره نواحی نیز از دیگر قسمت‌های این مراسم خواهد بود و پیمان بزرگ نیا (پژوهشگر موسیقی نواحی) نیز توضیحات هر یک از اجراها را برعهده خواهد داشت.

\n\n

علاقه مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند چهارشنبه 18 آذر از ساعت 18 به تالار استاد شهناز خانه هنرمندانم ایران مراجعه فرمایند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر