چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: 66 سال قبل در چنین روزی ناصر حجازی، دومین دروازه‌بان فوتبال قرن بیستم قاره کهن چشم به جهان گشود.\n\nبه گزارش فکرشهر از ایسنا، روزشمار 23 آذر فوتبال ایران، همزمان با سالروز تولد مرحوم ناصر حجازی، دروازه‌بان اسطوره‌ای استقلال و تیم ملی فوتبال ایران شده است. او در 23 آذر 1328 چشم به جهان گشود و در 2 خرداد 1390 و پس از تحمل مدت ها رنج بیماری ناشی از سرطان ریه چشم از جهان فرو بست.
کد خبر: ۱۷۵۰۷
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵

فکرشهر: 66 سال قبل در چنین روزی ناصر حجازی، دومین دروازه‌بان فوتبال قرن بیستم قاره کهن چشم به جهان گشود.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایسنا، روزشمار 23 آذر فوتبال ایران، همزمان با سالروز تولد مرحوم ناصر حجازی، دروازه‌بان اسطوره‌ای استقلال و تیم ملی فوتبال ایران شده است. او در 23 آذر 1328 چشم به جهان گشود و در 2 خرداد 1390 و پس از تحمل مدت ها رنج بیماری ناشی از سرطان ریه چشم از جهان فرو بست.

\n\n

حجازی دروازه‌بان اول تیم ملی فوتبال ایران در دهه 1350 بود و دو قهرمانی در جام ملت‌های آسیا، یک قهرمانی در بازی‌های آسیایی و شرکت در المپیک و جام جهانی فوتبال را در کارنامه دارد. او هم‌چنین به همراه تیم تاج قهرمانی در جام تخت جمشید و جام باشگاه‌های آسیا را تجربه کرده‌ است. فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال حجازی را دومین دروازه‌بان برتر قرن بیستم قاره آسیا پس از محمد الدعایه عربستانی معرفی کرده‌ است. ناصر حجازی و غلامرضا تختی تنها چهره‌های ورزشی هستند که نام آنها در مجموعه مفاخر و نام آوران ایران زمین قرار گرفته است.

\n\n

1450007216567_14502_orig.jpg

\n\n

در سال 90 در چنین روزی، در دیدار خیریه‌ای که برای «مبارزه با فقر» بین دو تیم بازیکنان قدیمی هامبورگ و یاران رونالدو و زیدان برگزار شد، تیم رونالدو و زیدان موفق شد با نتیجه‌ پنج بر چهار به پیروزی برسد.

\n\n

در این دیدار که در ورزشگاه هامبورگ به قضاوت پیر لوئیجی کولینا برگزار شد، مهدی مهدوی کیا بازیکن ارزشمند سال‌های پیش هامبورگ 45 دقیقه برای تیم سابقش به میدان رفت، که نکته مهم و جالب این بازی ارسال زیبای مهدوی کیا در دقیقه هشت بازی و گل زیبای پتریچ بود.فابین بارتز ، گئورگی پوپسکیو ، کلود ماکله‌له، ادگار داویدز، لوئیس فیگو، رونالدو (برزیل)، زین‌الدین زیدان، دیدیه دروگبا، میشل سالگادو، خوان کاپدویلا و فابیو کاناوارو بازیکنان نامداری بودند که در این بازی حضور داشتند.

\n\n

در 23 آذر 82، وحید هاشمیان با درخشش و گلی که برای بوخوم مقابل آینتراخت فرانکفورت به ثمر رساند سه امتیاز این بازی را به حساب تیمش واریز کرد.

\n\n

در سال 86 و در چنین روزی، بازیکنان تیم استقلال تهران که در ورزشگاه آزادی مغلوب صنعت نفت آبادان شده بود، با واکنش عجیب سرمربی این تیم مواجه شدند. پس از بازی فیروز کریمی سرمربی این تیم به دلیل عصبانیت از نتیجه‌ی حاصله پنج بازیکن این تیم را در زمین چمن نگه داشت و با سوتی که در دست داشت، آنها را وادار به دویدن در فاصله‌ی دروازه‌های زمین چمن آزادی کرد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر