جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون دوهزار و 300 کیلوگرم مواد مخدر در استان بوشهر کشف و 85 باند تهیه و توزیع مواد مخدر متلاشی شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، ارسطو ترکمان منش روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در این مدت یک هزار و 872 نفر در ارتباط با جرائم موادمخدر دستگیر شده اند که شماری از این افراد غیربومی هستند.\n\nوی ادامه داد: در سال جاری با تدبیرهای پیش بینی شده تمام مسیرهای این استان برای قاچاقچیان مواد مخدر ناامن شده است.
کد خبر: ۱۷۶۲۹
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹

فکرشهر: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون دوهزار و 300 کیلوگرم مواد مخدر در استان بوشهر کشف و 85 باند تهیه و توزیع مواد مخدر متلاشی شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، ارسطو ترکمان منش روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در این مدت یک هزار و 872 نفر در ارتباط با جرائم موادمخدر دستگیر شده اند که شماری از این افراد غیربومی هستند.

\n\n

وی ادامه داد: در سال جاری با تدبیرهای پیش بینی شده تمام مسیرهای این استان برای قاچاقچیان مواد مخدر ناامن شده است.

\n\n

ترکمان منش گفت: استان بوشهر با بیش از 700 کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس، مسیر قاچاق مواد مخدر به کشورهای عربی حوزه این دریاست ولی با راهکارهای پیش بینی شده قاچاقچیان براحتی نمی توانند از راه های این استان استفاده کنند.

\n\n

وی بیان کرد: در استان بوشهر بیکاری، خانواده های بد سرپرست و بی سرپرست عامل اصلی اعتیاد به مصرف مواد مخدر است. 

\n\n

ترکمان منش گفت: انتظار می رود در استانی که مرکز اشتغال برای استان های کشور است زمینه برای اشتغال جوانان بومی بیشتر فراهم شود تا شاهد کاهش میزان اعتیاد به موادمخدر باشیم. 

\n\n

وی با اشاره به نقش مهم شوراها و شهرداران در موضوع کاهش مصرف مواد مخدر افزود: چنین نهادهایی در پروژه های عمرانی مانند ایجاد فضای سبز می توانند با پر کردن اوقات فراغت جوانان به شکل مناسب از گرایش آنان به موادمخدر جلوگیری کنند. 

\n\n

ترکمان منش ادامه داد: در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر با همکاری 14 دستگاه فرهنگی، برگزاری کارگاه های آموزشی و اطلاع رسانی به عموم مردم در محیط های پرآسیب کاری و دانشجویان مقیم در خوابگاه ها را جدی دنبال می کنیم تا از مضرات مصرف مواد مخدر آگاه شوند. 

\n\n

وی گفت: خانواده ها در صورتی که در موضوع موادمخدر از آگاهی های لازم برخوردار باشند می توانند سهم بسزایی در کاهش گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر ایفا کنند. 

\n\n

ترکمان منش بیان کرد: با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی آموزش روحانیان و مبلغان برای آگاه سازی مردم از زیان های مصرف موادمخدر را به طور جد دنبال می کنیم. 

\n\n

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر افزود: 13 مرکز ترک اعتیاد در استان فعال است که از این شمار دو مرکز در بوشهر و چهار مرکز نیز در شهرستان دشتستان قراردارد. 

\n\n

وی بیان کرد: در سایر شهرستان های استان بجز دیلم و دیر یک مرکز ترک اعتیاد دایر بوده که امیدواریم با پیدا شدن متقاضی راه اندازی مرکز ترک اعتیاد در شهرستان های دیلم و دیر نیز شاهد فعالیت چنین مرکزهایی باشیم. 

\n\n

ترکمان منش گفت: در استان بوشهر چهار مرکز دی آی سی (مرکزهای کاهش آسیب اجتماعی) نیز وجود دارد و افرادی که بیشترین آسیب در مصرف مواد مخدر را دارند به صورت روزانه دارو مورد نیاز آنها تامین می شود. 

\n\n

وی با بیان اینکه از این چهار مرکز دو مرکز در بوشهر و دو مرکز دیگر در شهرستان عسلویه و برازجان فعالیت دارند ادامه داد: در استان بوشهر به دلیل جمعیت کم، بافت جمعیت بومی آن کمتر دچار آسیب های اجتماعی بویژه موادمخدر هستند. 

\n\n

ترکمان منش با بیان اینکه استان بوشهر از لحاظ مصرف موادمخدر جزء استان های وضعیت سبز است گفت: بیشترین آسیب ها در این حوزه متوجه کارگران مهاجری است که از سایر استان ها به این استان سفر می کنند و به دلیل دوری از خانواده، نامساعد بودن آب و هوا و سختی کار به موادمخدر روی می آورند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر