پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: به منظور پیشگیری و کنترل بیماری های قلبی عروقی در جمعیت بالای 30سال شهرستان دشتستان، مرکز قلب سالم دشتستان فعالیت خود را آغاز کرد.\n\nبه گزارش فکرشهر، کارشناس برنامه قلب سالم شبکه بهداشت و درمان دشتستان در گفت و گویی با روابط عمومی اظهار داشت : تمامی افراد پس از مراجعه به مرکز قلب از نظر عوامل خطر بیماری های قلبی بررسی شده و آزمایشات ضروری برای آنان انجام می شود.\n\nجمیله معارفی گفت : با گذشت چهارماه از شروع به کار این مرکز، 8 بیمار جدید دیابتی و 17 بیمار جدید فشار خونی تشخیص داده شده است.
کد خبر: ۱۷۸۰۰
جمعه ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸

فکرشهر: به منظور پیشگیری و کنترل بیماری های قلبی عروقی در جمعیت بالای 30سال شهرستان دشتستان، مرکز قلب سالم دشتستان فعالیت خود را آغاز کرد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، کارشناس برنامه قلب سالم شبکه بهداشت و درمان دشتستان در گفت و گویی با روابط عمومی اظهار داشت : تمامی افراد پس از مراجعه به مرکز قلب از نظر عوامل خطر بیماری های قلبی بررسی شده و آزمایشات ضروری برای آنان انجام می شود.

\n\n

جمیله معارفی گفت : با گذشت چهارماه از شروع به کار این مرکز، 8 بیمار جدید دیابتی و 17 بیمار جدید فشار خونی تشخیص داده شده است.

\n\n

وی افزود : هم اکنون 131 بیمار دیابتی و 152 بیمار فشار خونی تحت مراقبت این مرکز قرار دارند.

\n\n

\n\n

خانم معارفی همچنین بیان داشت : طی بررسی های انجام شده، بر روی 1160 نفر مراجعه کننده به مرکز قلب سالم،53 درصد افراد دارای چاقی شکمی و 50 درصد نیز دارای اضافه وزن و یا چاق بوده اند و همچنین 20 درصد افراد بررسی شده ،دچار چربی خون ،36 نفر پره دیابتیک و 131 نفر پیش فشار خون می باشند.

\n\n

وی درخصوص دیابت و فشار خون بالا گفت: این دو بیماری از عوامل اصلی بروز بیماری های قلبی می باشند وبیماریهای خاموشی هستند که تنها با مراجعه به پزشک و انجام آزمایش قابل تشخیص می باشند.

\n\n

کارشناس بیماریهای غیر واگیر گفت: با توجه به شیوع بالای بیماری های قلبی عروقی در کشور و همچنین در استان بوشهر توصیه می شود تمامی افراد بالای 30سال ،جهت مراقبت فردی و تشخیص بیماری به مرکز قلب سالم مراجعه کنند.

\n\n

باید یادآورشد، مرکز قلب سالم همه روزه از شنبه تا پنج شنبه در نوبت صبح در درمانگاه تخصصی بیمارستان 17 شهریور آماده خدمت رسانی به همشهریان گرامی می باشد.

\n\n

\n\n

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر