پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در زمان حاضر در گروه سنی 10 تا 49 سال هفت هزار و 500 نفر از اهالی این استان سواد ندارند.\n\nبه گزارش فکرشهر، غلامرضا دانشور به مناسبت هفتم دی سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد 881 نفر در گروه سنی 10 تا 20 سال قرار دارندکه شامل کودکان کار، برخی از افراد معلول و فرزندان طلاق هستند. وی تصریح کرد: تا سال گذشته 95.54درصد از مردم استان بوشهر در رده سنی 10 تا 49 سال باسواد بوده اند و تلاش می شود تا پایان سال تحصیلی 94- 95 این آمار به 96 درصد برسد.
کد خبر: ۱۷۹۴۴
سه‌شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰

فکرشهر: معاون نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در زمان حاضر در گروه سنی 10 تا 49 سال هفت هزار و 500 نفر از اهالی این استان سواد ندارند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، غلامرضا دانشور به مناسبت هفتم دی سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد 881 نفر در گروه سنی 10 تا 20 سال قرار دارندکه شامل کودکان کار، برخی از افراد معلول و فرزندان طلاق هستند. وی تصریح کرد: تا سال گذشته 95.54درصد از مردم استان بوشهر در رده سنی 10 تا 49 سال باسواد بوده اند و تلاش می شود تا پایان سال تحصیلی 94- 95 این آمار به 96 درصد برسد.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، دانشور اظهار کرد: در زمان حاضر استان بوشهر در زمینه باسوادی جزو هفت استان برتر کشور است که با رسیدن به نرم 96 درصد این استان جزو سه استان برتر در بخش باسوادی می شود.

\n\n

وی با اشاره به تدوین برنامه سه ساله رفع معضل بیسوادی در استان بوشهر گفت: پارسال با همکاری مدیران مدرسه ها و آموزش دهنده ها سه درصد از اولیای بیسواد دانش آموزان جذب شدند.

\n\n

دانشور گفت: توسعه همکاری بین بخشی یکی از راهکارهای رفع بیسوادی در جامعه است که در این خصوص سالیانه 450 تا 500 نفر در قالب نهادهای غیردولتی در این بخش با نهضت سواد آموزی همکاری می کنند.

\n\n

وی اظهار کرد: در زمان حاضر هر فرد بیسوادی که در دوره سوادآموزی ثبت نام کند 20 درصد هزینه آموزش آن به خودش بازمی گردد و این فرصتی است که جامعه هدف باید از آن استفاده کنند.

\n\n

دانشور افزود: امسال باید چهار هزار و 200 نفر در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم زیر پوشش فعالیتهای سوادآموزی استان قرار گیرند که از این تعداد 320 نفر اتباع بیگانه هستند و تاکنون سه هزار و 471 نفر ثبت نام کرده اند.

\n\n

وی تاکید کرد: بازگشت به بیسوادی یکی از مشکلات مهم این بخش است که تلاش می شود در دوره تحکیم بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر