پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: فوق تخصص خون و آنکولوژی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: سرطان سینه در خانم‌ها و سرطان پروستات در آقایان شایع‌ترین نوع سرطان در استان بوشهر است.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: سرطان از کنترل خارج شدن گروهی از سلول‌های طبیعی بدن است و در صورتی که قبل از مرحله دسترسی شناسایی شود قابل درمان خواهد بود.
کد خبر: ۱۷۹۹۶
جمعه ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶

فکرشهر: فوق تخصص خون و آنکولوژی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: سرطان سینه در خانم‌ها و سرطان پروستات در آقایان شایع‌ترین نوع سرطان در استان بوشهر است.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: سرطان از کنترل خارج شدن گروهی از سلول‌های طبیعی بدن است و در صورتی که قبل از مرحله دسترسی شناسایی شود قابل درمان خواهد بود.

\n\n

دکتر محمد رضا روان‌بد با اشاره به اینکه سرطان در ایران و استان بوشهر رو به افزایش است تصریح کرد: در افراد زیر ۳۵ سال از هر ۴۰ نفر یک نفر به سرطان مبتلا می‌شود، این در حالی است که در افراد ۸۵ سال به بالا از هر ۳ نفر یک نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند.

\n\n

وی برخی از عوامل غیر قابل کنترل در ابتلا به سرطان را ژنتیک و سن برشمرد، گفت: سن، شایع ترین فاکتور شناخته شده سرطان است به گونه‌ای که با گذشت زمان امکان ابتلا به این بیماری بیشتر می‌شود.

\n\n

روان‌بد اظهار داشت: کم تحرکی، چاقی، تماس با مواد شیمیایی از جمله تشعشعات و استعمال دخانیات از جمله عوامل قابل کنترل در ایجاد سرطان است که مصرف آن باعث ایجاد سرطان لب، زبان، حنجره، ریه، معده، مثانه و روده است.

\n\n

فوق تخصص خون و آنکولوژی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از دیگر سرطان‌های شایع در استان را به ترتیب سرطان خون، سرطان‌ گوارش(سرطان معده و روده) و سرطان ریه دانست و گفت: اگر چه سرطان ریه در رتبه چهارم قرار دارد اما کشنده ترین نوع سرطان است و سرطان مثانه در رتبه پنجم قرار گرفته که آن هم ارتباط مستقیم با مصرف دخانیات دارد.

\n\n

وی در درمان سرطان، زمان را بسیار مهم دانست و افزود: این بیماری در مراحل اولیه به راحتی قابل درمان بوده و در مرحله دوم با شیمی درمانی و پرتودرمانی احتمال بهبودی وجود دارد و در مرحله سوم که همراه با گسترش بیماری به سایر اعضای بدن است درمان از ریشه کنی به درمان تسکینی تغییر پیدا می‌کند.

\n\n

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: در حال حاضر با سونامی سرطان مواجه نیستیم اما با شیب کمی در حال افزایش است و دو تا سه دهه آینده صدمات جبران ناپذیری از این بیماری را شاهد خواهیم بود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر