چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: تجهیزات شعب اخذ رای استان بوشهر به‌روزرسانی می‌شود.\n\nبه گزارش فکرشهر از مهر، فتح‌الله حقیقی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شایستگی در هر جامعه مردم آن جامعه رقم می‌زنند، اظهار داشت: این شایستگی برای دفاع از منافع  و مصالح ملی با حضور در عرصه‌های مختلف از جمله انتخابات نمود پیدا می‌کند که از جمله نتیجه آن اتحاد بین مردم است.
کد خبر: ۱۸۰۵۷
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۹

فکرشهر: رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: تجهیزات شعب اخذ رای استان بوشهر به‌روزرسانی می‌شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر از مهر، فتح‌الله حقیقی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شایستگی در هر جامعه مردم آن جامعه رقم می‌زنند، اظهار داشت: این شایستگی برای دفاع از منافع  و مصالح ملی با حضور در عرصه‌های مختلف از جمله انتخابات نمود پیدا می‌کند که از جمله نتیجه آن اتحاد بین مردم است.

\n\n

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اتحاد مردم در عرصه‌های مختلف به نمایش درآمده است، تصریح کرد: حضرت امام راحل در سایه همین اتحاد و وحدت توانستند انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند و مردم سرفراز ما نیز با درک صحیح از مفهوم وحدت توانسته اند به نیکی شایستگی خود را در عرصه بین المللی و داخلی اثبات کنند.

\n\n

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را به نام همدلی و همزبانی نامگذاری کرده‌اند، تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی با دسیسه‌های گوناگون درصدد اهداف شوم خود هستند که حضور حداکثری مردم در انتخابات ۷ اسفند به وحدت، اتحاد، همدلی و همزبانی منجر و سبب خنثی شدن ترفندهای دشمنان می‌شود.

\n\n

هیچ کس در انتخابات نباید تماشاچی باشد

\n\n

حقیقی با تاکید بر عملیاتی شدن ارکان انتخابات گفت: قانونمند بودن، رقابتی شدن، با شکوه برگزار شدن و در امنیت کامل برگزار شدن انتخابات از ارکان مهم انتخابات است که با عملیاتی شدن این ارکان سبب افزایش اعتماد، رضایت‌مندی، حضور حداکثری و اتحاد و همدلی می‌شود.

\n\n

وی با بیان اینکه هیچ کس در انتخابات نباید تماشاچی باشد افزود: هیچ قشری که واجد شرائط رای دادن هستند نباید در انتخابات تماشاچی باشد بلکه با حضور خود دراین عرصه سیاسی اجتماعی، شعار همدلی و همزبانی را محقق کند.

\n\n

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با بیان اینکه همه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در امنیت کامل اندیشیده شده افزود: ستاد انتخابات استان بوشهر همزمان با سراسر کشور از ۲۸ اردیبهشت امسال تشکیل شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

\n\n

حقیقی با بیان اینکه انتخابات به ۱۰ مرحله تقیسم شده است خاطرنشان کرد: این مراحل بر اساس سوابق انتخابات گذشته و وضعیت موجود آسیب شناسی شده واکنون ستاد انتخابات استان بوشهر آمادگی کامل برای برگزاری انتخاباتی بدون هیچ مشکل و مانعی دارد.

\n\n

مشارکت بالای مردم استان بوشهر در انتخابات

\n\n

وی با اشاره به اینکه میزان متوسط مشارکت مردم در انتخابات گذشته نشان دهنده حضور حداکثری مردم در این عرصه است، تصریح کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی مردم استان بوشهر مشارکت ۷۶ درصدی، انتخابات ریاست جمهوری ۷۸ درصد که در انتخابات سال ۹۲ این آمار به ۸۴ درصد ارتقا یافت، مجلس خبرگان رهبری ۶۱ درصدی و شورای اسلامی شهر و روستا حضور ۷۳ درصدی داشته‌اند که نشانگر این است که مردم استان بوشهر برای حضور در این عرصه مهم از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

\n\n

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود حضورمردم استان بوشهر در انتخابات ۷ اسفند نسبت به انتخابات گذشته افزایش داشته باشد، گفت: پیش بینی می کنیم ۶۵۶ هزار نفر در استان بوشهر واجد شرائط رای در انتخابات ۷ اسفند باشند که پیش بینی می‌شود نسبت به انتخابات گذشته مشارکت بیشتری داشته باشند.

\n\n

وی با بیان اینکه روند اجرایی انتخابات در استان بوشهر با تعامل و هماهنگی هیئت‌های اجرایی و نظارت مطلوب است اظهار داشت: همکاری اعضای هیئت نظارت درروند مراحل گذرانده شده خوب بوده که جای قدردانی و تشکر دارد.

\n\n

همایش مشترک هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی

\n\n

حقیقی با بیان اینکه استان بوشهر در تشکیل هیئت‌های اجرایی در کشور جزو استان‌های موفق است تصریح کرد: تشکیل به موقع هیئت اجرایی در استان بوشهر نشان از تعامل و همدلی اعضای هیئت‌های اجرایی و نظارت است.

\n\n

وی بااشاره به اینکه تجهیزات شعبه‌های اخذ رای در استان بوشهر به روز رسانی می‌شود گفت: اکنون اکثر مکان های شعبه‌های اخذ رای در استان بوشهر دارای پوشش همراه اول هستند که با ستاد انتخابات استان بوشهر و کشور ارتباط مستقیم دارد.

\n\n

حقیقی از تشکیل همایش مشترک هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی در مرکز استان بوشهر خبر داد و افزود: این نشست بزودی با حضور مسئولان ستاد انتخابات استان بوشهر  برگزار و مراحل مختلف انتخابات با تعامل و هماهنگی لازم بررسی می‌شود.

\n\n

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توجه به اتحاد و همدلی در همه مراحل انتخابات افزود: منویات معظم‌له باید نصب‌العین مجریان انتخابات قرار داشته باشد تا نتیجه انتخابات مورد تایید همگان قرار داشته باشد.

\n\n

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر افزود: هیچ کس توقع نداشته باشد بیشتر از قانون صاحب حق شود و سرمایه‌های اجتماعی را نیز در عمل باید تکریم کرد.

\n\n

افزایش ۱۴۴ درصدی کاندیداها در استان بوشهر

\n\n

وی گفت: ۹ نفر از داوطلبان سابقه نمایندگی دارند و باتوجه به ثبت نام ۴۵ نفری در دوره نهم مجلس شمار داوطلبان این دوره از رشد ۱۴۴ درصدی در مقایسه با دور قبل روبرو است.

\n\n

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر افزود: از مجموع ۱۱۰ داوطلب ثبت نامی ۴۸ نفر مربوط به حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم است که از این شمار نیز هشت نام را بانوان تشکیل می‌دهند.

\n\n

وی گفت: از ۲۳داوطلب حوزه انتخابیه دشتستان ۲۰ نفر مرد و همه ۱۵ داوطلب دشتی و تنگستان نیز شامل آقایان است.

\n\n

معاون استاندار بوشهر یادآور شد: از مجموع ۲۴ داوطلب نام نویسی کرده در حوزه انتخابیه کنگان نیز ۲۳نفر مرد و یک نفر زن هستند.

\n\n

حقیقی گفت: برای تصدی تنها کرسی نمایندگی این استان در مجلس خبرگان رهبری نیز پنج نفر نام نویسی کرده‌اند که از این شمار سه نفر روحانی هستند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر