جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس ستاد انتخابات استان بوشهرگفت: با پایان مهلت بررسی احراز صلاحیت نمایندگی داوطلبان در هیات های اجرایی صلاحیت 105 داوطلب در این استان تایید شد...
کد خبر: ۱۸۱۳۵
سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۱

فکرشهر: رئیس ستاد انتخابات استان بوشهرگفت: با پایان مهلت بررسی احراز صلاحیت نمایندگی داوطلبان در هیات های اجرایی صلاحیت 105 داوطلب در این استان تایید شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، فتح الله حقیقی روز سه شنبه درگفت وگو با خبرنگاران افزود: تعداد 112 نفر برای نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به مراکز چهارگانه فرمانداری حوزه های انتخابیه استان بوشهر مراجعه کردند که از این شمار دو نفر بدلیل نقص مدارک ثبت نام نهایی نشدند.

\n\n

وی یادآورشد: از مجموع 110 نفر ثبت نامی نهایی در استان بوشهر نیز قبل از فرصت زمانی اعلام صلاحیت داوطلبان پنج نفر انصراف دادند.

\n\n

حقیقی گفت: روند بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی با استعلام از مراکز چهارگانه انجام شد و این مهم در هیات های اجرایی نیز از پنج دیماه آغاز و تا چهاردهم ماه جاری ادامه داشت.

\n\n

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به اینکه براین اساس هیچ داوطلبی توسط هیات های اجرایی این استان رد صلاحیت نشد گفت: اسامی افراد تائید صلاحیت شده برای بررسی در اختیار هیات نظارت استان قرار گرفته است.

\n\n

وی افزود: زمان اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده به هیات های نظارت استان از نتایج بررسی صلاحیت هیات های اجرایی 16تا 19 دیماه خواهد بود.

\n\n

حقیقی گفت: فرصت بررسی مجدد هیات نظارت استان بوشهر و جلب نظر هیات مرکزی نظارت و اعلام به فرمانداران نیز تا 26 دیماه تعیین شده است.

\n\n

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر افزود: دریافت شکایت از داوطلبان رد صلاحیت شده دراین مرحله و اظهارنظر قطعی و نهایی شورای نگهبان در خصوص کلیه داوطلبان و اعلام آن به وزارت کشور از 27 دیماه الی 16بهمن ماه خواهد بود. 

\n\n

حقیقی اضافه کرد:زمان دریافت شکایت داوطلبانی که در مراحل قبل تائید و توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده اند از 17 الی 19بهمن ماه خواهد بود و شورای نگهبان نیز از 20تا 26بهمن ماه به شکایت های این مرحله رسیدگی و نتایج را به وزارت کشور اعلام می کند.

\n\n

وی گفت: اسامی قطعی نامزدها 27بهمن ماه از سوی وزارت کشور به حوزه های انتخابیه اعلام می شود ضمن اینکه انتشار اسامی قطعی توسط فرماندران 28 بهمن ماه خواهد بود.

\n\n

حقیقی افزود: تبلیغات انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از 29 بهمن ماه الی پنجم اسفند است و ششم اسفندماه نیز سکوت تبلیغاتی در تقویم انتخاباتی مشخص شده است.

\n\n

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: از مجموع 717 شعبه اخذ رای پیش بینی شده برای جمع آوری آرای واجدان رای در این استان 191 شعبه سیار است.

\n\n

وی برلزوم پایبندی به قانون و قانون مداری مجریان و دست اندرکاران انتخابات تاکید و تصریح کرد: تحقق این مهم به اعتماد عمومی و مشارکت حداکثری در انتخابات منجر می شود که بدون شک به افزایش اقتدار ایران اسلامی در عرصه جهانی کمک می کند.

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر