پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: یک دفاع مستحکم می تواند موفقیت یک تیم را تضمین کند دقیقا مثل همین اتفاقی که در این فصل برای استقلال خوزستان رخ داده است. کم گل خوردن این تیم موجب شد تا قهرمانی نیم فصل را تجربه کند...
کد خبر: ۱۸۳۴۷
سه‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۱

فکرشهر: جوان برازجانی، بهترین مدافع نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال کشور انتخاب شد.

\n\n

یک دفاع مستحکم می تواند موفقیت یک تیم را تضمین کند دقیقا مثل همین اتفاقی که در این فصل برای استقلال خوزستان رخ داده است. کم گل خوردن این تیم موجب شد تا قهرمانی نیم فصل را تجربه کند. 

\n\n

کم گل خوردن یک تیم می تواند نتیجه سیستم دفاعی فوق العاده یک تیم باشد یا مدافعانی کارآمد. 

\n\n

به گزارش فکرشهر، گروه آنالیز برنامه نود در پایان هر دیدار به بازیکنان بر اساس سیستم نمره دهی کیکر نمره می دهد. در نهایت بازیکنانی که در بیش از نیمی از بازی های تیم شان به میدان بروند در رده بندی کلی بازیکنان قرار می گیرند. با رجوع به نمرات بازیکنان می توان با بهترین مدافعان لیگ برتر در این 17 هفته آشنا شد.

\n\n

در زیر پنج مدافع برتر را مشاهده میکنید که در رده اول این جدول مدافع جوان برازجانی ـ محمددانشگر ـ قرار دارد.

\n\n

محمد دانشگر ( نفت تهران) 

\n\n

سورپرایز اصلی جدول بهترین مدافعان، صدرنشین این جدول است. محمد دانشگر مدافع تیم امید که هم اکنون در قطر حضور دارد پس از مصدومیت سید جلال حسینی و کارلوس سانتوس به ترکیب اصلی نفت راه پیدا کرد. دانشگر از این فرصت طلایی به خوبی استفاده کرد و با بازی های بسیار خوبش هم اکنون با نمره 2.83 بازیکن هجدهم لیگ برتر بر اساس نمرات گروه آنالیز نود است. در جمع 20 بازیکن برتر تنها یک مدافع حضور دارد که او هم دانشگر است. این بازیکن البته تعداد بازی های کمی دارد و اگر دوباره به نیمکت منتقل شود جایگاه خود را در جدول بازیکنان از دست می دهد. درست است که نفت خیلی هم کم گل نخورده اما دانشگر از نظر فردی نمایش بسیار خوبی داشته است. 

\n\n

\n\n

هرایر مگویان ( استقلال تهران) 

\n\n

پس از دانشگر نوبت به هرایر مگویان می رسد. عنوان بهترین مدافع خارجی لیگ برتر هم در اختیار مدافع ارمنستانی استقلال است. او با نمره 2.88 بازیکن بیست و پنجم لیگ است. مگویان یکی از ارکان اصلی صدرنشینی استقلال بوده است. در جمع بازیکنان استقلال خسرو حیدری و روزبه چشمی هم نمرات بسیار خوبی دارند اما این دو بازیکن در بیشتر فصل در خط هافبک بازی کرده اند. 

\n\n

موسی کولیبالی (استقلال خوزستان) 

\n\n

طبیعی دفاع آخر استقلال خوزستان بهترین خط دفاعی لیگ برتر جایگاه خوبی در رده بندی بازیکنان داشته باشد.این مدافع مالیایی با نمره 2.97 در جایگاه 36 بازیکنان لیگ برتر قرار دارد. 

\n\n

شجاع خلیل زاده ( تراکتورسازی) و هادی محمدی ( ذوب آهن) 

\n\n

تراکتورسازی و ذوب آهن از دیگر تیم هایی اند که از نظر دفاعی آمار بسیار خوبی از خود به جا گذاشته اند. شجاع خلیل زاده و هادی محمدی، مدافعان وسط این دو تیم با نمره 3 در رده 39 بازیکنان قرار دارند. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر