سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: اسحاق جهانگیری چندی پیش به منتقدان قراردادهای نفتی هشدار داده بود که اگر به فعالیت‌های مخرب خود ادامه دهند، دولت دیگر سکوت نخواهد کرد و در برابر تخریب‌های آنان دست به اقدامات لازم می‌زند.\n\nبه گزارش فکرشهر، «اقتصادنیوز» با این مقدمه نوشت: معاون اول رئیس‌جمهور در نخستین گام خود رستم قاسمی را که گفته می‌شود نقش مستقیمی در جلوگیری از اجرای قرادادهای جدید نفتی داشته و مسبب لغو کنفرانس لندن نیز شده است، از کار برکنار کرد تا دیگر هم‌قطار او را که او هم یک چهره سپاهی است، به عنوان مشاور خود در عراق منصوب کند.
کد خبر: ۱۸۸۴۷
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳

فکرشهر: اسحاق جهانگیری چندی پیش به منتقدان قراردادهای نفتی هشدار داده بود که اگر به فعالیت‌های مخرب خود ادامه دهند، دولت دیگر سکوت نخواهد کرد و در برابر تخریب‌های آنان دست به اقدامات لازم می‌زند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، «اقتصادنیوز» با این مقدمه نوشت: معاون اول رئیس‌جمهور در نخستین گام خود رستم قاسمی را که گفته می‌شود نقش مستقیمی در جلوگیری از اجرای قرادادهای جدید نفتی داشته و مسبب لغو کنفرانس لندن نیز شده است، از کار برکنار کرد تا دیگر هم‌قطار او را که او هم یک چهره سپاهی است، به عنوان مشاور خود در عراق منصوب کند.

\n\n

mehdi ghasemi400.jpg

\n\n

همچنین خبرها از استعفای سیدمهدی حسینی از ریاست کمیته بازنگری قراردادهای نفتی حکایت دارد. از سوی دیگر سمینار رونمایی از قراردادهای نفتی لغو شده تا به این صورت اجرای این قراردادها در نخستین گام در نطفه خفه شود.

\n\n

به نظر می‌رسد با سنگ‌اندازی بر اجرای قراردادهای جدید نفتی و صدور احکام متهمان کرسنت، اختلافات پساتحریمی در صنعت نفت به اوج خود رسیده است و در این میان باید منتظر ماند و دید که واکنش بعدی دولت پس از برکناری قاسمی خواهد بود.

\n\n

اما انتخاب حسن پلارک نیز در نوع خود جالب است. این فرمانده سپاه قدس که اصالتا کرمانی است، وقتی در دولت دهم به عنوان رئیس ایمیدرو برگزیده شد، اعلام کرد که آمده تا در بخش معدن کشور شهید شود. او تا زمانی که ریاست ایمیدرو را بر عهده داشت به مقام شهادت نایل نیامد و به ستاد عتبات عالیات رفت و در آنجا مشغول به کار شد. او حالا از سوی جهانگیری به عنوان مشاور در امور عراق منصوب شده است.

\n\n

آنگونه که پایگاه اطلاع‌رسانی دولت خبر داده در حکم معاون اول رئیس‌جمهور به پلارک، با اشاره به اولویت روابط اقتصادی ایران و عراق، بر تلاش برای رفع موانع، پیگیری توافق‌ها و تفاهم‌ها و نیز اتکا بر سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی برای پیشبرد برون‌گرایی اقتصاد با هدف توسعه صادرات غیر نفتی تاکید شده است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر