جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر: از سوی دوستداران محیط زیست صورت گرفت:
فکرشهر: با افزایش سطح اطلاعات زیست محیطی در حفظ و نگهداری زیستگاه طبیعی، گونه های گیاهی و جانوری و همچنین پرندگان بکوشیم زیرا سرمایه های ملی و بومی به شمار می آیند و حائز اهمیتی ویژه می باشند...
کد خبر: ۱۸۸۶۴
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

فکرشهر ـ ندا شیروانی: در آستانه ی روز جهانی تالاب ها، جمعی از دوستداران محیط زیست با همراهی تعدادی از کارشناسان اداره کل محیط زیست استان بوشهر از تالاب حله بازدید به عمل آوردند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، یکی از محیط بانان منطقه حفاظت شده حله، در جمع حاضرین، پیرامون این منطقه گفت: منطقه ی حفاظت شده ی حله، زیستگاه و حیات وحش گونه های جدیدی از پرندگان  شناسایی شده که به ثبت خواهد رسید.

\n\n

محمد پاپری افزود: سه دسته از پرندگان در منطقه حله یافت می شود که عبارتند از گونه های بومی، مهاجرین و مهاجمان که گروه مهاجرین بیشتر در فصل زمستان دیده می شوند.

\n\n

وی ابراز داشت: از جمله پرندگانی که خاص این منطقه می باشد، می توان به نوعی گنجشک که بسیار شبیه گنجشک های شهری می باشد اشاره کرد.

\n\n

\n\n

این محیط بان اظهارداشت: این منطقه زیستگاه گونه پرندگانی همچون دراج ، حواصیل خاکستری، کوکر، درنا، قمری، غاز، کاکلی، چکاوک، چوب پا، اردک و گونه جانوری همچون گراز، روباه، گرگ و شغال است.

\n\n

پاپری از جمله گونه های گیاهی مشهود و موجود منطقه ی حله را نیز، گیاهان علوفه ای، کاکل، درختان گز و گردو و گیاهان تالابی همچون نی، بزواش و گزنه عنوان کرد و افزود: گیاهان آبزی تالاب نیز زیستگاه پرندگان آبزی و کنار آبزی هستند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، در این بازدید، رئیس اداره آموزش و پژوهش و حفاظت محیط زیست و کارشناس آموزشی اداره محیط زیست استان بوشهر، اعضای کانون بهین شهر من و دوستداران محیط زیست را همراهی می کردند.

\n\n

بر اساس این گزارش، منطقه ی حفاظت شده حله در استان بوشهر، در همجواری با سواحل خلیج فارس و در 10 کیلومتری شمال شرقی بوشهر و نزدیکی روستای کره بند می باشد. مساحت این منطقه حدود 42600 هکتار است که  حدود 20 هزار هکتار آن تالابی است و آب آن از رود حله تامین می شود.

\n\n

رودخانه ی دائمی حله منبع تامین آب تالاب و منطقه است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، فصل جاری بهترین موقعیت و زمان برای دیدار از منظره زیبای تالاب حله و دیدن گونه های نادر پرندگان و جای پای آنان بر زمین می باشد.

\n\n

با افزایش سطح اطلاعات زیست محیطی  در حفظ و نگهداری زیستگاه طبیعی، گونه های گیاهی و جانوری و همچنین پرندگان بکوشیم زیرا سرمایه های ملی و بومی به شمار می آیند و حائز اهمیتی ویژه می باشند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، دوم فوریه برابر با ۱۳ بهمن‌ماه، روز جهانی تالاب‌ها نام‌گذاری شده‌ است.

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر