شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان بوشهر حدود یک‌میلیون و 500 هزار نفر ویزیت شدند.\n\nبه گزارش فکرشهر از فارس، علیرضا رئیسی پیش از ظهر امروز در همایش سرطان در بوشهر اظهار داشت: یکی از مبانی و پایه‌های اصلی توسعه‌یافتگی هر کشور حوزه سلامت و امنیت است و دست‌مایه اصلی این توسعه سرمایه انسانی است.
کد خبر: ۱۸۹۳۶
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان بوشهر حدود یک‌میلیون و 500 هزار نفر ویزیت شدند.

\n\n

به گزارش فکرشهر از فارس، علیرضا رئیسی پیش از ظهر امروز در همایش سرطان در بوشهر اظهار داشت: یکی از مبانی و پایه‌های اصلی توسعه‌یافتگی هر کشور حوزه سلامت و امنیت است و دست‌مایه اصلی این توسعه سرمایه انسانی است.

\n\n

وی با اشاره به اینکه منابع انسانی و سرمایه انسانی از اصلی‌ترین شاخص توسعه است افزود: سمن‌ها و رابطین حوزه سلامت اصلی‌ترین نقش را در توسعه این حوزه را برعهده دارند و خوشبختانه استان بوشهر در سال‌های اخیر تحرک بسیار خوبی در حوزه خیرین سلامت و فعالیت سمن‌ها در حوزه سلامت داشته‌است.

\n\n

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: در حال حاضر تمامی روستاهای استان دارای خانه بهداشتی بوده و تمامی مراکز بهداشتی درمانی در سطح استان دارای پزشک عمومی هستند این در صورتی است که قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت حدود 30 درصد از مراکز بهداشتی استان فاقد پزشک عمومی بوده‌است.

\n\n

وی گفت: در حوزه پزشکان متخصص از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت بیش از 110 پزشک متخصص وارد استان شده‌است و تمامی پزشکانی که وارد استان شده‌اند به‌صورت تمام‌وقت در سطح استان در حال ارائه خدمت به مردم هستند.

\n\n

رئیسی با اشاره به اینکه در تمام شهرستان‌های استان که بیمارستان است کلینیک‌های ویژه در حال ارائه خدمت هستند افزود: از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت حدود 36 میلیون نفر و در استان بوشهر حدود یک‌میلیون و 500 هزار نفر ویزیت صورت گرفته که می‌توان با توجه به جمعیت استان گفت به‌صورت میانگین در سطح استان هر نفر بیش از یک‌بار ویزیت شده‌است.

\n\n

دومین عامل مرگ‌ومیر در استان بوشهر بیماری سرطان است

\n\n

این مقام مسئول اضافه کرد: اولین عامل مرگ‌ومیر در استان بوشهر بیماری‌های قلبی و عروقی است و برخلاف گذشته که حوادث ترافیکی دومین عامل مرگ‌ومیر در استان بوده، در حال حاضر بیماری سرطان دومین عامل مرگ‌ومیر در استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

\n\n

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تأکید کرد: در حوزه بیماری سرطان پیشگیری مقدم بر درمان است و یکی از برنامه‌های راهبردی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر فعال شدن در حوزه پیشگیری و درمان بیماری سرطان است.

\n\n

رئیسی افزود: استان بوشهر نیازمند راه‌اندازی مجتمع جامع تشخیص و درمان بیماری سرطان است و برای راه‌اندازی این مجتمع نیازمند یاری خیرین هستیم.

\n\n

این مقام مسئول اظهار داشت: با توجه به حضور دو فوق تخصص، دکتر روانبد و دکتر عصفوری در استان بوشهر که از بهترین متخصصین کشور هستند و همچنین اضافه شدن یک فوق تخصص سرطان و آنکولوژی در سال آینده و بازگشت دو نفر از پزشکان متخصص که تعهد ارائه خدمت در استان را داده‌اند و در حال تحصیل در رشته آنکولوژی و سرطان کودکان هستند چشم‌انداز خوبی برای پیشگیری و درمان این بیماری در سطح استان بوشهر وجود دارد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر