شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: جمعی از مردم گناوه در نامه ای به استاندار بوشهر از آنچه اقدام شهرداری این شهر مبنی بر توقف روند ساخت وساز در بافت جدید معروف به پشت ایران خودرو وخیابان حرم تاحرم نامیدند، اظهار گله مندی کرده و خواستار رسیدگی شدند.\n\nبه گزارش فکرشهر، در این نامه که بیش از 100 نفر آن را امضا کرده اند، آمده است: ماامضا کنندگان ذیل عمدتا به قصد ساخت مسکن اقدام به خرید زمین مسکونی در اراضی بافت جدید معروف به پشت ایران خودرو ،خیابان حرم تاحرم ،حوالی مسکن مهر وجاده کمربندی سید رضا که نسبت به دیگر مناطق شهر گناوه ارزانتر است، کرده ایم وبنا به نیاز مسکن به دنبال دریافت مجوز ساخت هستیم .
کد خبر: ۱۹۰۵۳
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۷

فکرشهر: جمعی از مردم گناوه در نامه ای به استاندار بوشهر از آنچه اقدام شهرداری این شهر مبنی بر توقف روند ساخت وساز در بافت جدید معروف به پشت ایران خودرو وخیابان حرم تاحرم نامیدند، اظهار گله مندی کرده و خواستار رسیدگی شدند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، در این نامه که بیش از 100 نفر آن را امضا کرده اند، آمده است: ماامضا کنندگان ذیل عمدتا به قصد ساخت مسکن اقدام به خرید زمین مسکونی در اراضی بافت جدید معروف به پشت ایران خودرو ،خیابان حرم تاحرم ،حوالی مسکن مهر وجاده کمربندی سید رضا که نسبت به دیگر مناطق شهر گناوه ارزانتر است، کرده ایم وبنا به نیاز مسکن به دنبال دریافت مجوز ساخت هستیم .

\n\n

در ادامه این نامه نوشته شده است: در سالهای گذشته شهرداری بندر گناوه اقدام به تفکیک و اخذ حق تفکیکی به میزان 20 در صد وصدور صورتجلسه بین شهرداری و مالکین اراضی و صدور پروانه ساختمانی برای محدوده اراضی مذکور کرده که این اقدام ها زیر نظر مهندسین و کارشناسان شهرداری و وشهرداران وقت بوده است.

\n\n

در این نامه اضافه شده است: تمام کسانی که اقدام به خرید زمین در آن محدوده کرده افرادی از قشر ضعیف جامعه بوده که چند وقتی است شهرداری تمامی صورتجلسه های تفکیکی مذکور را که خود با مالکین مصالحه وصادر کرده فاقد اعتبار می داند وحدود دو سه ماه به این طرف هیچگونه مجوز ساختمانی صادر نمی کند.

\n\n

در این نامه آمده است: این امر سردرگمی تمامی خریداران وکسانی را که قصد خرید زمین دارند به دنبال دارد وهمچنین از آنجا که مشاوران املاک این شهرستان اقدام به انجام معامله روی پلاک های تایید شده شهرداری کرده اند، این امر باعث سردرگمی این صنف وایجاد مشکل بین آنها وطرف های معامله شده است.

\n\n

نویسندگان نامه افزوده اند: عدم صدور مجوز ساختمانی به رغم اینکه زمین های مذکور دارای مدرک رسمی وقولنامه مبنی بر مسکونی بودن هستند علاوه بر مشکلات فوق باعث ضرر وزیان فراوان ما شده ومراجعه های ما عمدتا با پاسخ هایی غیر قابل قبول از جمله اینکه سهم شهرداری داده نشده ویا بامالکین اصلی مشکل داریم ویاصورت جلسه تفکیکی وجود ندارد، مواجه شده است.

\n\n

درخاتمه نامه گفته شده است: انصاف نیست چوب اشتباه ها ویاتخلف ها احتمالی قبلی را اکنون امثال ما بخوریم ولذا تقاضا داریم برای جلوگیری از تضییع بیشتر حقوق قانونی ما وامثال ما نسبت به حل این مشکل اقدام لازم را به عمل آورید.

\n\n

رونوشت این تومار به امام جمعه گناوه وبوشهر فرماندار گناوه ورسانه های ارسال شده است.

\n\n

شهردار گناوه گفت: روند صدور مجوز ساخت وساز مسکن در زمین های مذکور بطور کلی متوقف نشده وتنها برای پلاک زمین هایی که فاقد سند ثبت قانونی هستند، مجوز ساخت صادر نمی شود.

\n\n

احمد طاهری درگفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: طبق قانون شهرداری حق ندارد برای املاکی که سند عادی دارند مجوز ساخت وساز صادر کند و صدور پروانه ساخت برای چنین اراضی طبق قانون تخلف محسوب می شود. 

\n\n

وی بااشاره به اینکه مالکان اصلی زمین های محله حرم تاحرم وپشت محدوده ایران خودرو بندر گناوه باید با مراجعه به شهرداری روند تفیک قانونی املاک خود را انجام دهند، افزود: آنها بدون اینکه زمین هایشان تفکیک قانونی شده باشد اقدام به فروش کرده اند که برای این نوع پلاک ها پروانه ساخت وساز صادر نمی شود.

\n\n

شهر بندری گناوه درشمال استان بوشهر قرار دارد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر