پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نوروز امسال با بازارهای نوروزی رنگ دیگری می گیرد.\n\n به گزارش فکرشهر از خبرنگاران جوان، عضو شورای سیاست گذاری آئین ملی نوروز درسازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور در شیراز با بیان این که بر پایی این مراسم فرصت بسیار مناسبی برای معرفی آئین های سنتی است افزود : نوروز بازار علاوه بر فارس در، سیستان و بلوچستان ، هرمزگان ، بوشهر ، خوزستان ، کردستان ، آذربایجان شرقی ، گیلان ، گلستان ، خراسان رضوی ، کرمان و اصفهان و تهران برپا خواهد شد .
کد خبر: ۱۹۱۳۲
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷

فکرشهر: نوروز امسال با بازارهای نوروزی رنگ دیگری می گیرد.

\n\n

 به گزارش فکرشهر از خبرنگاران جوان، عضو شورای سیاست گذاری آئین ملی نوروز درسازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور در شیراز با بیان این که بر پایی این مراسم فرصت بسیار مناسبی برای معرفی آئین های سنتی است افزود : نوروز بازار علاوه بر فارس در، سیستان و بلوچستان ، هرمزگان ، بوشهر ، خوزستان ، کردستان ، آذربایجان شرقی ، گیلان ، گلستان ، خراسان رضوی ، کرمان و اصفهان و تهران برپا خواهد شد .

\n\n

شبان میر شکرایی افزود : نورز بازار جشنواره و یا نمایشگاهی برای فروش محصولات نیست و هیچ خرید و فروشی درآن صورت نمی گیرد چرا که در نوروز بازار قرار است فرهنگ عرضه شود .

\n\n

میر شکرایی گفت : پرونده ثبت جهانی نوروز پرونده چند ملیتی است و یکی از بندهای این پرونده جهانی حفاظت و پاسداشت آئین ها و رسومی است که در نوروز اجرا می شود از این رو برنامه نوروز بازار در واقع نوعی معرفی ، حفاظت از این سنت ها است .

\n\n

وی افزود : جامعه هدف نوروز بازار مردم شهر ها و استان ها هستند و باید آداب و رسوم نوروز معرفی شود

\n\n

وی گفت : امیدواریم با اجرای این برنامه آداب و رسومی که متعلق و خاص استان فارس است به مردم این استان معرفی شود .

\n\n

میر شکرایی با بیان اینکه نوروز بازار در کنار اماکن تاریخی و یا بازار های سنتی شهر ها بر پا می شود افزود : مردم از اجرای آئین های سنتی خود دور شده اند و کمتر کسی با این رسوم آشنایی دارند ، از این رو تلاش داریم با احیای سنت ها به نوعی مردم را با فرهنگی اصیل ایرانی در ایام نوروز و پیش از نوروز آشنا کنیم .

\n\n

عضو شورای سیاست گذاری آئین ملی نوروز سازمان میراث فرهنگی کشور همچنین به برپایی نمایشگاه عکس آماتور در حاشیه نوروز بازار اشاره کرد و گفت : این نمایشگاه از برنامه های جنبی نوروز بازار خواهد بود که فراخوان آن نیز به زودی اعلام خواهد شد .

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر