سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
با گذشت 10 روز از ماجرا؛
فکرشهر: خبر دستگیری صیادان بوشهری از چند هفته پیش مطرح شده است اما تاکنون با اینکه چند روز از این حادثه می‌گذرد، وضعیت صیادان در هاله‌ای از ابهام است...
کد خبر: ۱۹۴۰۹
سه‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷

فکرشهر: چندی پیش خبر دستگیری صیادان بوشهر در رسانه‌ها منتشر و گسترش پیدا کرد و سپس با اظهار نظرهای صیادانی که در آنجا حضور داشتند، خبر تایید شد.

\n\n

گفت و شنودها و مذاکرات متعددی از سوی ایران با وزارت خارجه کویت صورت گرفته است اما تاکنون با اینکه چند هفته‌ای از این حادثه می‌گذرد، وضعیت صیادان در هاله‌ای از ابهام است.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به گفته مسئولان استان بوشهر، طی مذاکرات مستمر که با وزارت خارجه کویت صورت گرفته است، تا کنون کویت حاضر به ارائه کمترین اطلاعات به ایران نشده است.

\n\n

این صیادان در حال صید در نزدیکی مرزهای کویت بودند اما عجیب است که دولت کویت به‌جای همکاری با جمهوری اسلامی ایران از این موضوع استفاده سیاسی می‌کند.

\n\n

پخش فیلم و عکس از وضعیت صیادان بوشهری توسط نظامیان کویت یکی از موضوعاتی بود که گسترش پیدا کرده و هنوز توسط مسئولان کشورمان تایید یا تکذیب نشده است.

\n\n

استانداری بوشهر پیگیر وضعیت صیادان

\n\n

فرماندار بوشهر در گفتگو با مهر اظهار داشت: بررسی وضعیت صیادان بوشهری توسط استانداری بوشهر و وزارت امور خارجه در دست پیگیری است.

\n\n

حسن ابراهیمی افزود: مهم‌ترین موضوع و خواسته ما و خانواده صیادان این است که صیادان با سلامت کامل به کشور باز گردند.

\n\n

وی با عنوان اینکه امیدواریم در آینده نزدیک حامل اخبار خوبی برای خانواده این صیادان باشیم، گفت: استاندار بوشهر به صورت مستمر در حال پیگیری این موضوع است.

\n\n

\n\n

پیگیری از سوی وزارت امور خارجه

\n\n

پس از دستگیری ۳ صیاد بوشهری توسط کویتی‌ها، نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی از پیگیری‌های مستمر با وزارت خارجه برای تعیین وضعیت صیادان بوشهری خبر داد.

\n\n

عبدالکریم جمیری در این زمینه اظهار داشت: با رایزنی‌های انجام شده با وزارت امور خارجه کشورمان و سفارت ایران در کویت به‌دنبال آزادی سه صیاد بوشهری دربند در این کشور هستیم.

\n\n

وی افزود: به محض اطلاع از دستگیری سه صیاد بوشهری در خلیج فارس توسط نیروهای نظامی کویت در پنج شنبه هفته گذشته، موضوع به وزارت امورخارجه منعکس و خواستار پیگیری برای وضعیت سلامتی و آزادی آنها شدیم.

\n\n

جمیری اضافه کرد: هر چند در این روزها پیگیری‌های مستمری برای اطلاع از وضعیت این سه صیاد بوشهری از طریق وزارت امور خارجه انجام داده‌ایم اما طرف‌های کویتی حاضر به ارائه کمترین اطلاعات نیز به ما نیست.

\n\n

\n\n

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس ادامه داد: طرف‌های کویتی با زدن اتهامات واهی قصد دارند که یک بهره‌برداری سیاسی از موضوع داشته باشند؛ در حالی که شواهد نشان می دهد که هر سه صیاد بوشهری صرفا برای صید ماهی راهی دریا شده و در آب‌های بین‌المللی مشغول صیادی بوده اند.

\n\n

جمیری با اعلام این که تمام سعی و تلاش خود پیرامون اطلاع از وضعیت این سه صیاد بوشهری انجام می‌دهد، تصریح کرد: هم اینک خانواده این افراد تحت فشار شدید روحی از بابت بی‌اطلاعی از وضعیت سلامتی عزیزانشان هستند که ضروری است وزارت امور خارجه کشورمان و سفارت ایران در کویت نیز تلاش بیشتری برای پایان دغدغه‌های این خانواده‌ها انجام دهد.

\n\n

خانواده‌ها دل‌نگران صیادان

\n\n

این صیادان بوشهری در حالی که به همراه چند صیاد دیگر بوشهری در دو قایق در آب‌های بین‌المللی مشغول صیادی بودند، یک لنج صیادی متعلق به کشور کویت که گفته می‌شود صیادان آن مصری بوده به دلایلی نامعلوم به صیادان بوشهری حمله می‌کنند و پس از آسیب راندن به اموال آنها با مشارکت نیروهای نظامی کویتی سه نفر از این افراد را به خاک کویت منتقل می‌کنند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر