جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: آن گونه که یکی از شکارچیان می‌گوید، مخاطب این فیلم «مهرداد نوروزی»، مسئول حفاظت محیط زیست بخش بوشکان در شهرستان دشتستان است و ظاهرا محیط بانان آن تلاش مضاعفی در حفظ...
کد خبر: ۱۹۴۷۷
جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۵

فکرشهر:  بعد از ماجرای رجزخوانی اراذل و اوباش شمالی برای یکدیگر در قالب فیلم، ظاهرا این بار نوبت متخلفان دیگری شده که از قانون شکنی خود فیلم تهیه کرده و در فضای مجازی منتشر کنند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، به تازگی فیلمی در فضای مجازی مربوط به بخش بوشکان دشتستان منتشر شده که در آن شکارچیان غیرمجاز (دست کم دو تن) پس از آنکه دو کل را با تفنگ دوربین دار از پا درآورده و جهت تصویربرداری به گونه ای خاص کنار هم روی زمین قرار داده‌اند، دیالوگی خطاب به رئیس محیط زیست منطقه بیان می‌کنند و به نوعی برای تمامی محیط بانانِ منطقه رجزخوانی می‌کنند.

\n\n

به نوشته تابناک، آن گونه که یکی از شکارچیان می‌گوید، مخاطب این فیلم «مهرداد نوروزی»، مسئول حفاظت محیط زیست بخش بوشکان در شهرستان دشتستان است و ظاهرا محیط بانان آن تلاش مضاعفی در حفظ گونه های حفاظت شده ساکن در آن به خرج می‌دهند تا جایی که توانسته‌اند با سخنان و عملکرد خود کاری کنند که شکارچیان از عملکرد ایشان عصبانی شده و به فکر تلافی بیفتند.

\n\n

\n\n

در این فیلم، بعد از آنکه تاریخ فیلمبرداری اعلام می‌شود (واپسین روز دی ماه) این شکارچیان غیرمجاز مدعی می‌شوند که نیتشان از تهیه فیلم، اثبات این نکته بوده که تفنگ به دست به منطقه حفاظت شده پیرامون بوشکان تجاوز نموده و تلاش داشته‌اند که حیات وحش منطقه را نابود کنند.

\n\n

اینکه فردی بخواهد به دلیل خصومت شخصی با فرد دیگری در کار وی اختلال ایجاد کرده و عرض اندام نماید، موضوع جدیدی نیست، ولی با انتشار این فیلم به نظر می‌رسد، با اپیدمی نوع جدیدی از قانون شکنی مواجهیم؛ قانون شکنی آشکاری که در آن متخلفان از بر جای گذاشتن نشانه هایی از خود ابایی ندارند و حتی به عکس، تلاش می‌کنند دیده شده و مقابل مأمورانِ قانون شاخ و شانه بکشند.

\n\n

البته این نخستین بار نیست که شکارچیان غیرمجاز برای ثبت شاهکارهایشان به فضای مجازی روی می‌آورند، بلکه پیش تر هم نشانه های بارزی از قانون شکنی ایشان در فضای مجازی مشاهده شده و به اطلاع مسئولان هم رسیده بود. وقایعی شوم که رسانه ها بارها تلاش کردند با تهیه گزارش هایی درباره آن، از مسئولان بخواهند به ماجرا ورود کرده و دست کم مانع از قبح شکنی در این خصوص شوند اما متأسفانه این گونه نشد تا شاهد اوج گرفتن قانون شکنی ها در این زمینه باشیم.

\n\n

بر این اساس جای تعجب ندارد که شاهد انتشار چنین فیلم های وقیحانه‌ای از قانون شکنی های آشکار باشیم و حتی انتظار دیدن تصاویر و فیلم های وقیحانه تر را هم داشته باشیم؛ آن هم در شرایطی که انتظار می‌رود مسئولان سازمان محیط زیست در راستای عمل به وظایف خود، پیگیری چنین اموری را در اولویت کاری قرار داده و با همکاری با نهادهایی همچون پلیس فتا و دستگاه قضا، به گونه‌ای عمل نمایند که کسی جرأت تعرض به محیط زیست را به خود ندهد، چه برسد که بخواهد دست درازی خود را در قالب عکس در فضای منتشر نماید یا از آن فیلم گرفته و به صراحت برای محیط بانان خط و نشان بکشد! 

\n\n

برای دانلود فیلم اینجا کلیک کنید.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر