پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: گلوله‌ای در آمریکا طراحی شده است که پس از اصابت به دشمن که در فاصله مشخصی قرار گرفته، خود‌به‌خود نابود می‌شود. این امکان جدید می‌تواند تلفات غیرنظامیان را کاهش دهد.\n\nبه گزارش فکرشهر، «الف» به نقل از «فارنت» آورده است: هر مرد جنگی به خوبی می‌داند که تلفات در میدان نبرد اجتناب‌ناپذیر است؛ اما در بین این تلفات همیشه غیرنظامیان هم به چشم می‌خورند، اینجاست که پتنت جدید ارتش آمریکا گلوله‌هایی را مطرح می‌کند که به منظور حفاظت از غیرنظامیان به صورت خودکار نابود می‌شوند.
کد خبر: ۱۹۷۴۱
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷

فکرشهر: گلوله‌ای در آمریکا طراحی شده است که پس از اصابت به دشمن که در فاصله مشخصی قرار گرفته، خود‌به‌خود نابود می‌شود. این امکان جدید می‌تواند تلفات غیرنظامیان را کاهش دهد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، «الف» به نقل از «فارنت» آورده است: هر مرد جنگی به خوبی می‌داند که تلفات در میدان نبرد اجتناب‌ناپذیر است؛ اما در بین این تلفات همیشه غیرنظامیان هم به چشم می‌خورند، اینجاست که پتنت جدید ارتش آمریکا گلوله‌هایی را مطرح می‌کند که به منظور حفاظت از غیرنظامیان به صورت خودکار نابود می‌شوند.

\n\n

گلوله کالیبر 50 در اسلحه‌های دوربین‌دار و مسلسل‌های سنگین استفاده می‌شود. این گلوله قدرت بسیاری دارد و گاهی اوقات پس از اصابت از هدف عبور کرده و هر چه پشت سر آن باشد را نیز تخریب می‌کند. اینجاست که اگر پشت سر دشمن، فرد غیرنظامی ایستاده باشد گلوله پس از دشمن، بدن وی را هدف قرار می‌دهد.

\n\n

همان‌گونه که در بالا اشاره شد، ارتش آمریکا پتنتی را ثبت کرده که بر اساس آن گلوله پس از اصابت به دشمن که در فاصله مشخصی قرار گرفته است خود به خود نابود می‌شود. در این گلوله‌ها تمهیداتی تعبیه شده است که در حین شلیک فعال می‌شود و پس از رسیدن به فاصله مشخص و تخریب هدف، نابود می‌شود.

\n\n

این پتنت توسط برایان کیم، مارک مینسی و استفان مک‌فارلِن دو سال پیش مطرح شده و پنج ماه پیش تأیید شده است. این پتنت تنها مربوط به گلوله‌های کالیبر بالا نیست و امکان استفاده آن در اسلحه‌های کالیبر پایین‌تر نیز میسر است ولی در حالی که این پتنت ثبت شده و اهداف انسان‌دوستانه‌ای را دنبال می‌کند اما هنوز بودجه‌ای برای انجام تحقیقات و عملیاتی شدن آن در نظر گرفته نشده است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر