شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
فکرشهر: سخنگوی قوه قضاییه از صدور حکم اعدام برای سه متهم پرونده موسوم به فساد نفتی خبر داد...
کد خبر: ۲۰۰۵۳
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۰

فکرشهر: سخنگوی قوه قضاییه از صدور حکم اعدام برای سه متهم پرونده موسوم به فساد نفتی خبر داد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در نودو سومین نشست خبری خود گفت: حکم بابک زنجانی و دو متهم دیگر این پرونده که در دادگاه بدوی محاکمه شدند صادر شد.

\n\n

وی بیان کرد: دادگاه بدوی این سه متهم را مفسدفی‌الارض تشخیص داده و به اعدام محکوم کرده است. دادگاه علاوه بر اعدام، متهمان را به رد مال شاکی و شرکت ملی نفت ایران و جزای نقدی یک چهارم پولشویی محکوم کرده است.

\n\n

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا حکم بابک زنجانی و دیگر متهمان نفتی به وکلای آن‌ها ابلاغ شده است؟ گفت : قاعدتا باید حکم به آن‌ها ابلاغ شده باشد ولی من از آن اطلاعی ندارم.

\n\n

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا میزان رد مال به اندازه بدهی بابک زنجانی است گفت: اگر وی در این مدت پولی را داده باشد از میزان بدهی اش کسر می‌شود و در غیر این صورت همان میزانی است که عنوان شده است.

\n\n

سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده طاهری سرکرده عرفان حلقه که مورد سئوال خبرنگار دیگری بود گفت: حکم اعدام وی مورد نقض قرار گرفت و به دادگاه برگشت. وضعیت وی همان وضعیتی است در سابق بوده است.

\n\n

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت مدیرعامل سابق بانک صادرات، گفت: 46 متهم هستند که 44 نفر از آنها مربوط به بانک صادرات اعم از مدیرعامل و سایر افراد است. محاکمه متهمان تمام شده و به زودی حکم دادگاه بدوی صادر می‌شود، البته این حکم هم در موضوع پرونده بابک زنجانی و هم این پرونده بدوی است و اگر اعتراضی صورت بگیرد پرونده در مراجع تجدیدنظر بررسی می‌شود.

\n\n

معاون اول دستگاه قضایی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه وکیل بابک زنجانی در مورد اینکه بانک خارجی معرفی شده از سوی وزارت نفت از دریافت پول بابک زنجانی خودداری می‌کند، خاطرنشان کرد: مطلقاً چنین چیزی نیست. متأسفانه بارها به ایشان فرجه داده شد و گفته شد اگر پول‌ها را بازگردانید در حکم‌تان تأثیر دارد اما اکنون بر هیچ فردی احراز نشده که وی بتواند پول را پرداخت کند. البته امروز هم دیر نشده و می‌توانند پرداخت کنند.

\n\n

خبرنگار دیگری سوال خود را اینگونه مطرح کرد که تکلیف بدهی 2 میلیارد یورویی بابک زنجانی چه می‌شود و خواهان پاسخ سخنگوی دستگاه قضا شد که وی خاطرنشان کرد: از همان ابتدا تلاش شد تا تمامی اموال وی در داخل و خارج کارشناسی و شناسایی شود. آن مقداری هم که توافق شده بود را یا شرکت نفت عین مال را بردارد و یا اینکه به میزان طلب خود آن را بفروشد.

\n\n

وی ادامه داد: تاکنون بابک زنجانی در پرداخت بدهی‌ها کسری داشته که اگر بتواند تأمین کند که هیچ، اگر نه باید دید که آیا اموال دیگری دارد یا خیر.

\n\n

*ایسنا

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر