پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: سخنگوی وزارت کشور لیستی رای دادن را از ویژگی‌های این دوره از انتخابات عنوان کرد و گفت: عقلانی برخورد کردن اکثر احزاب، گروه‌های سیاسی و دعوت به حضور برای شخصیت‌ها و نخبگان در این دوره از انتخابات قابل مشاهده بود.\n\nبه گزارش فکرشهر از ایسنا، حسینعلی امیری در نشست استانداران سراسر کشور با اشاره به مشارکت مردم در انتخابات و استقبال کاندیداها برای ثبت‌نام اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های این دوره از انتخابات لیستی رای دادن و فهرست‌محور بودن بود.
کد خبر: ۲۰۳۹۵
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸

فکرشهر: سخنگوی وزارت کشور لیستی رای دادن را از ویژگی‌های این دوره از انتخابات عنوان کرد و گفت: عقلانی برخورد کردن اکثر احزاب، گروه‌های سیاسی و دعوت به حضور برای شخصیت‌ها و نخبگان در این دوره از انتخابات قابل مشاهده بود.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایسنا، حسینعلی امیری در نشست استانداران سراسر کشور با اشاره به مشارکت مردم در انتخابات و استقبال کاندیداها برای ثبت‌نام اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های این دوره از انتخابات لیستی رای دادن و فهرست‌محور بودن بود.

\n\n

وی با بیان این‌که «اگر این دوره از انتخابات را واکاوی کنیم به قدرت دانایی نخبگان و همکاری طیف‌های همسو می‌رسیم» خاطرنشان کرد: در واقع به قول آقای دکتر رحمانی فضلی مردم به گفتمان رای دادند.

\n\n

وی در ادامه با بیان این‌که «آقای روحانی در انتخابات سال 92 توانست با گفتمان اعتدال پیروزی را بدست آورد و جامعه احساس امید و آرامش کرد» گفت:‌ برجام از وعده‌هایی بود که رئیس‌جمهور مطرح کرد و با رهبری‌های مدبرانه مقام معظم رهبری و تلاش‌های رئیس‌جمهور و تیم مذاکره کننده به نتیجه رسید. هرچند که مسیر به نتیجه رسیدن برجام بسیار سخت و سنگلاخی بود اما به لطف خدا به نتیجه رسید.

\n\n

وی افزود: درست است که برجام دارای آثار و برکاتی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است و اعتباری در بحث گفتمان جهانی برای ایران ایجاد کرد اما متاسفانه به پیامدهای حقوقی آن کمتر توجه می‌شود.

\n\n

سخنگوی وزارت کشور در برخی از سخنان خود با اشاره به برگزاری دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: 34 میلیون نفر در این دوره از انتخابات شرکت کردند که نسبت به دوره قبل 4 میلیون بیشتر بوده و مشارکت 62 درصدی حاصل شد. هم‌چنین 221 کرسی مجلس در مرحله اول تعیین تکلیف شدند و 69 کرسی نیز از 21 استان باقی مانده که در مرحله دوم تعیین تکلیف می‌شود و ما برای مرحله دوم انتخابات تاریخ 27 فروردین 95 و 10 اردیبهشت 95 را به شورای نگهبان پیشنهاد کرده‌ایم که در هر یک از دو تاریخ به نتیجه برسد اعلام خواهیم کرد.

\n\n

وی تصریح کرد: برای نخستین بار 30 کرسی تهران در انتخابات مجلس در مرحله اول تعیین تکلیف شدند که شهروندان تهرانی 60 ، 70 میلیارد تومان هزینه‌ها را کاهش دادند.

\n\n

وی با بیان این‌که «در انتخابات خبرگان رهبری نیز، آخرین انتخابات مربوط به 10 سال پیش بود» گفت: از 10 سال پیش تا به امروز تعدادی از افراد واجد شرایط برای رای دادن بودند که در انتخابات شرکت کردند. تاثیرپذیری انتخابات خبرگان نیز از روی کار آمدن دولت اعتدال بود؛ در واقع انتخابات 92 و روی کار آمدن جریان اعتدال و تشکیل دولت تدبیر و امید بر موضوع انتخابات هم تاثیر گذاشته است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر