پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: در حالی که شاهد تولید مرغ مازاد بر نیاز استان بوشهر توسط مرغداری‌های استان هستیم، بخشی از نیاز مرغ مصرفی استان به‌ویژه در مناطق صنعتی از دیگر استان‌ها وارد استان بوشهر می‌شود.\n\nبه گزارش فکرشهر از مهر، استان بوشهر دارای ۲۱۰ واحد مرغداری است و سالانه بیش از ۴۰ هزار تن مرغ در استان تولید می‌شود که این میزان تولید مرغ بیش از نیاز استان است ولی در این شرایط باز هم شاهد استفاده برخی صنایع استان از مرغ وارداتی به استان هستیم.\n\nصنایع استان مرغ را از بیرون استان وارد می‌کنند
کد خبر: ۲۰۵۶۹
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۱

فکرشهر: در حالی که شاهد تولید مرغ مازاد بر نیاز استان بوشهر توسط مرغداری‌های استان هستیم، بخشی از نیاز مرغ مصرفی استان به‌ویژه در مناطق صنعتی از دیگر استان‌ها وارد استان بوشهر می‌شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر از مهر، استان بوشهر دارای ۲۱۰ واحد مرغداری است و سالانه بیش از ۴۰ هزار تن مرغ در استان تولید می‌شود که این میزان تولید مرغ بیش از نیاز استان است ولی در این شرایط باز هم شاهد استفاده برخی صنایع استان از مرغ وارداتی به استان هستیم.

\n\n

صنایع استان مرغ را از بیرون استان وارد می‌کنند

\n\n

نایب رئیس اتحادیه مرغداران استان بوشهر در نشست کمیسیون تنظیم بازار استان بوشهر اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات تولیدکنندگان مرغ در استان بوشهر، تولید مازاد است که باید ساماندهی مناسبی در این زمینه صورت گیرد.

\n\n

اردشیر بی‌نیاز اضافه کرد: در استان بوشهر برخی از سازمان‌ها و ارگان‌ها به ویژه در مناطق صنعتی استان، مرغ را از دیگر استان‌ها وارد می‌کنند و این در حالی است که در استان بوشهر ظرفیت بالایی برای تولید مرغ وجود دارد.

\n\n

نایب رئیس اتحادیه مرغداران استان بوشهر گفت: با توجه به وضعیت آب و هوایی استان، مرغ تولیدی در استان بوشهر از نظر کیفیت دارای جایگاه دوم در سطح کشور است.

\n\n

وی بیان کرد: مناطق صنعتی استان بوشهر میزان مصرف بالایی دارند و به هر میزانی که نیاز داشته باشند ما توان تولید در استان را داریم و امیدواریم با حمایت مسئولان، این صنایع موظف به خرید مرغ خود از تولیدکنندگان استان شوند.

\n\n

بی‌نیاز با اشاره به اینکه ۳۰ تا ۴۰ درصد از ظرفیت تولید مرغ استان بوشهر هم‌اکنون خالی است، افزود: دامپزشکی استان از صدور مرغ استان بوشهر به عراق جلوگیری کرده است و ما مجبوریم مرغ خود را از طریق خوزستان و با نام این استان به عراق صادر کنیم.

\n\n

مرغداری

\n\n

واردات ۷ هزار تن مرغ منجمد به استان

\n\n

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: چهار هزار نفر در استان بوشهر در بخش تولید مرغ فعالیت دارند.

\n\n

افشین قطبی اضافه کرد: با وجود ظرفیت بالای تولید مرغ در استان بوشهر، سالانه هفت هزار تن مرغ وارد می‌شود که مقدار بسیار بالایی است.

\n\n

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تولید مازاد بر نیاز استان در مرغداری‌ها نداریم، گفت: با توجه به ورود مرغ از دیگر استان‌ها، بخشی از مرغ تولیدی استان به صورت مازاد محسوب می‌شود.

\n\n

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: برای عرضه مرغ تولیدی استان بوشهر در دیگر استان‌ها، سخت‌گیری زیادی صورت می‌گیرد و لازم است با دیگر استان‌ها توافق لازم انجام شود.

\n\n

لزوم کنترل تولید مرغ مازاد

\n\n

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز اظهار داشت: میزان تولید مرغ در کشور بسیار فراتر از نیاز است و باید از طریق جوجه‌ریزی این موضوع کنترل شود.

\n\n

محمدتقی منوچهری اضافه کرد: احتمالا خریداری مرغ توسط امور پشتیبانی از سال ۹۵ انجام نشود، مگر اینکه مرغ‌ها دارای کد آی‌آر بوده و کشتارگاه ها نیز به خط ۲ اتوماتیک مجهز باشند.

\n\n

با توجه به اشتغال بالایی که در بخش تولید مرغ استان بوشهر وجود دارد، نیاز است حمایت مناسبی از این بخش صورت بگیرد، شاید بهترین حمایت از این بخش، خرید مرغ توسط صنایع استان از مرغ‌داری و تسهیل صادرات به دیگر استان‌ها و کشورها باشد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر