شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: با حضور بخشدار و مسئولان بخش ارم دشتستان استان بوشهر در 'لرده' روز جمعه در نشستی مشکلات این روستا مورد بررسی قرار گرفت.\n\nبه گزارش فکرشهر از ایرنا، بخشدار ارم دشتستان در این نشست گفت: لرده دشتستان سرزمین مقاومت، ایثار ومبارزه با استعمار است، منطقه ای که زنان و مردان شیردل تفنگ به دوش در مقابل متجاوزان و استعمار پیر انگلیس ایستادند و به ما درس شهامت و ایثار دادند.\n\nمسعود صیادی افزود: یکی از مناطق بکر و دیدنی و حماسه ای مطنقه ارم دشتستان روستای لرده است که درارتفاعات بخش ارم واقع شده است.
کد خبر: ۲۰۸۰۶
جمعه ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱

فکرشهر: با حضور بخشدار و مسئولان بخش ارم دشتستان استان بوشهر در 'لرده' روز جمعه در نشستی مشکلات این روستا مورد بررسی قرار گرفت.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایرنا، بخشدار ارم دشتستان در این نشست گفت: لرده دشتستان سرزمین مقاومت، ایثار ومبارزه با استعمار است، منطقه ای که زنان و مردان شیردل تفنگ به دوش در مقابل متجاوزان و استعمار پیر انگلیس ایستادند و به ما درس شهامت و ایثار دادند.

\n\n

مسعود صیادی افزود: یکی از مناطق بکر و دیدنی و حماسه ای مطنقه ارم دشتستان روستای لرده است که درارتفاعات بخش ارم واقع شده است.

\n\n

وی اضافه کرد: یکی از ویژگی های مهم و با ارزش این روستا تاریخ و حماسه آفرینی زنان آن که در دفاع از مرزوبوم و بیرون راندن متجاوزان انگلیسی نقش بسزایی داشتند.

\n\n

صیادی ادامه داد: شیرزنان لرده ای تفنگ به دوش در کنار مردان و دوشادوش آنها به پا خواستند و از کیان و مرزوبوم استان بوشهر در مقابل تجاوز استعمارگران انگلیسی دفاع کردند.

\n\n

\n\n

بخشدار ارم گفت: امروز به پاس حماسه های زنان و مردان این روستا به همراه تعدادی از مدیران شهرستان در اینجا حضور یافتیم تا ضمن بررسی مشکلات روستا از نزدیک از حماسه های آفرینی آنها نیز تجلیل کنیم.

\n\n

صیادی راه دسترسی و نبود آب مناسب را از مهمترین مسائل و دغدغه های مردم این روستا عنوان کرد.

\n\n

وی افزود: برق رسانی خورشیدی و انرژی های نو از سوی دولت تدبیر و امید به این روستا صورت گرفته است ولی چند سالی است بر اثر خشکسالی های اخیر مهاجرت از روستا به شهر صورت گرفته است که امیدواریم که با حل مشکلات شاهد حضور دوباره مردم این روستا در سرزمین اجدادی خود باشیم.

\n\n

یکی از نودادگان زنان لرده ای در این نشست گفت: اینجا منطقه لرده است، جایی که جنگ حماسی لرده با استعمار پیر انگلیس باعث شکست و ننگ متجاوزان شد. 

\n\n

\n\n

فریبا نظام زاده افزود: دشمنان هر زمان و هر برهه های از تاریخ که فکر دست اندازی به سرزمین ایران داشته باشد نوادگان دلاور مردان و شیرزنان لرده ای که پوزه استعمار پیر را به زمین مالیدند، آماده دفاع از کیان میهن خود هستند.

\n\n

ارتش استعمارگر پیر انگلیس پس از تجاوز به استان بوشهر برای تعقیب مبارزان دشتستانی به سمت منطقه لرده در کوه ها و ارتفاعات گیسکان هجوم بردند و در پی درگیری آنها با مبارزان، زنان لرده ای دوش به دوش مردان مبارز تفنگ به دست در مقابل حمله انگلیسی ها به دفاع پرداختند و باعث شگست گروهی از نیروهای انگلیسی شدند.

\n\n

روستای لرده از توابع بخش ارم شهرستان دشتستان در میان کوه های گیسکان در فاصله 150 کیلومتری شرق بوشهر واقع شده است. 

\n\n

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر