پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل امورعشایر استان بوشهر گفت: در طرح آبرسانی به مناطق عشایری استان بوشهر ۶۰۰ مخزن پنج‌هزار لیتری در این مناطق نصب می‌شود که تاکنون ۱۸۰ مخزن نصب شده است.\n\nبه گزارش فکرشهر، فرهمند آقایی در گفتگو با مهر به اقدامات صورت گرفته برای بهبود وضعیت کار و زندگی و فعالیت عشایر استان بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: استان بوشهر دارای پنج‌هزار و ۲۰۰ خانوار عشایر است.\n\nوی با بیان اینکه هزار و ۹۰۰ خانوار عشایر استان بوشهر ساکن هستند و به کوچ نمی‌روند، خاطرنشان کرد: سه هزار و ۳۰۰ خانوار عشایری استان بوشهر نیز کوچ‌رو هستند که به‌زودی به مناطق ییلاقی کوچ می‌کنند.
کد خبر: ۲۱۰۷۲
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۹

فکرشهر: مدیرکل امورعشایر استان بوشهر گفت: در طرح آبرسانی به مناطق عشایری استان بوشهر ۶۰۰ مخزن پنج‌هزار لیتری در این مناطق نصب می‌شود که تاکنون ۱۸۰ مخزن نصب شده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، فرهمند آقایی در گفتگو با مهر به اقدامات صورت گرفته برای بهبود وضعیت کار و زندگی و فعالیت عشایر استان بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: استان بوشهر دارای پنج‌هزار و ۲۰۰ خانوار عشایر است.

\n\n

وی با بیان اینکه هزار و ۹۰۰ خانوار عشایر استان بوشهر ساکن هستند و به کوچ نمی‌روند، خاطرنشان کرد: سه هزار و ۳۰۰ خانوار عشایری استان بوشهر نیز کوچ‌رو هستند که به‌زودی به مناطق ییلاقی کوچ می‌کنند.

\n\n

مدیرکل امورعشایر استان بوشهر با اشاره به آغاز کوچ عشایر استان بوشهر به مناطق ییلاقی فارس، اصفهان و چهارمحال بختیاری و یاسوج، افزود: عشایر استان با گرم شدن هوای استان کوچ خود را آغاز می‌کنند و تا مهرماه در مناطق ییلاقی هستند.

\n\n

وی از تولید سالانه شش هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز توسط عشایر استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: عشایر استان بوشهر ۸۵۰ هزار راس دام دارند که سالانه ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن فرآورده‌های دامی تولید می‌کنند.

\n\n

آقایی در ادامه از تولید سالانه ۳۰ هزار متر مربع انواع صنایع دستی توسط عشایر استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: سالانه ۱۲ و ۵۰۰ تن محصولات کشاورزی توسط عشایر این استان تولید می‌شود.

\n\n

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های بسیار مهم ما برای ارائه خدمات مناسب به عشایر استان بوشهر، اجرای طرح آبرساانی به مناطق عشایری است که با اعتبار ۱۹ میلیارد ریال آغاز شده است و ۶۰۰ تانکر ذخیره آب در این مناطق نصب خواهد شد.

\n\n

مدیرکل امور عشایر استان بوشهر بیان کرد: تاکنون ۱۸۰ مخزن ذخیره پنج‌هزار لیتری در مناطق عشایری استان بوشهر نصب شده است و ۴۲۰ مخزن دیگر نیز نصب خواهد شد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر