سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: یک روزنامه اصولگرا، «برجام» را تدوین‌شدۀ اندیشکده‌های تخصصی وزارت خارجه آمریکا دانست و با ادبیاتی تند، ادعا کرد که در برجام‌های بعدی قرار است ایران، اسرائیل را به رسمیت بشناسد، شورای نگهبان منحل و امام و اندیشه‌های امام از صحنۀ سیاست‌گذاری کشور حذف شود!\n\nبه گزارش فکرشهر، در بخش‌هایی از سرمقاله امروز روزنامه «رسالت» آمده است: روزنامه رسالت به نقل از آنچه اندیشکده‌های تخصصی وزارت خارجه آمریکا تدوین کرده‌اند درباره آینده برجام نوشت که در برجام دیگر، بتون شدن صنایع موشکی ایران مدنظر است، چراکه زمانه، زمانۀ مذاکره است و اصلاً احتیاجی به موشک نیست.
کد خبر: ۲۱۱۷۱
سه‌شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲

فکرشهر: یک روزنامه اصولگرا، «برجام» را تدوین‌شدۀ اندیشکده‌های تخصصی وزارت خارجه آمریکا دانست و با ادبیاتی تند، ادعا کرد که در برجام‌های بعدی قرار است ایران، اسرائیل را به رسمیت بشناسد، شورای نگهبان منحل و امام و اندیشه‌های امام از صحنۀ سیاست‌گذاری کشور حذف شود!

\n\n

به گزارش فکرشهر، در بخش‌هایی از سرمقاله امروز روزنامه «رسالت» آمده است: روزنامه رسالت به نقل از آنچه اندیشکده‌های تخصصی وزارت خارجه آمریکا تدوین کرده‌اند درباره آینده برجام نوشت که در برجام دیگر، بتون شدن صنایع موشکی ایران مدنظر است، چراکه زمانه، زمانۀ مذاکره است و اصلاً احتیاجی به موشک نیست.

\n\n

در برجام سوم، حزب‌الله و حماس و مقاومت فلسطین و انصارالله یمن و بشار اسد حذف می‌شوند، چون افراطی و تروریست و خطرناکند و نظم جهانی را تهدید می‌کنند. در برجام چهارم امام و اندیشه‌های امام و تفکر انقلاب اسلامی از صحنۀ سیاست‌گذاری کشور حذف می‌شود و با احترام به موزه تاریخ سپرده می‌شود. در برجام پنجم، قانون اساسی ایران تغییر می‌کند، شورای رهبری جایگزین رهبر می‌شود، سپاه در ارتش و شورای نگهبان در شورای مصلحت ادغام می‌شود.

\n\n

در برجام بعد، اسرائیل به رسمیت شناخته می‌شود چون ما دعوایی با اسرائیل نداریم. این برجام‌ها، همه طراحی شده‌اند و حتی زحمت تدوین پیش‌نویس آنها را هم، مثل برجام اول، اندیشکده‌های تخصصی وزارت خارجه آمریکا کشیده‌اند و این برجام‌ها فقط منتظر جلسات رسمی، چانه‌زنی‌های معمول، امضاء دو طرف و اجرایی‌شدن هستند.

\n\n

هر برجامی که اجرایی شود، یکی از تحریم‌ها به طور موقت برداشته می‌شود و ما جشن می‌گیریم. طی مذاکرات برجام اول، طرف مقابل با استفاده از فضای ایجاد شده، راه نفوذ خود به مراکز تصمیم‌سازی کشور و رسانه‌های همسو را هموار کرد تا زمینه‌ساز برجام‌های بعدی شوند. شخصیت‌هایی و مشاورانی و رسانه‌هایی، مأموریت یافتند برای قبح‌زدایی از برجام‌های بعدی اقدام کنند و افکار عمومی را آماده سازند که نمونه‌های آن را مشاهده می‌کنیم. اکنون در اطاق‌های فکر و برخی مراکز مهم تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، چهره‌ها و شخصیت‌هایی به طور صریح، برجام‌های بعدی را در دستور کار قرار داده‌اند.

\n\n

هدف نهایی آنها در خوشبینانه‌ترین حالت، بازگرداندن ایران به جایگاه قبلی خود، یعنی تبدیل شدن به یکی از اقمار حاشیه‌ای آمریکا‌ست. بسیاری از این شخصیت‌ها، با تفکر و محاسبات کاسبکارانه و ملاحظه قدرت آمریکا، عافیت‌طلبی را برگزیده و در جدول شیطان قرار گرفته‌اند. آنها بدون دریافت حقوق، به طور رایگان به آمریکا و اسرائیل خدمت می‌کنند؛ البته گروه دیگری هم کنار اینها هستند و بوده‌اند که ارتباط های تشکیلاتی با سفارتخانه‌ها و سازمان‌های اطلاعاتی بیگانه دارند. اینها هم، گاه به دام می‌افتند و به سزای خیانتشان می‌رسند و گاه فراری شده و به دشمنان ملت پناهنده می‌شوند. ده‌ها چهره سرشناس و معروف که قبلا عضو این اطاق‌های فکر بوده‌اند امروز در زندان‌های ایران یا در استخدام اطاق‌های فکر وزارت خارجه آمریکا و رسانه‌های بیگانه هستند. این مجموعه در داخل و خارج کشور، زمینه‌سازان برجام‌های بعدی هستند و مسئولان را در چنبرۀ ترفندهای روانی خود مدیریت می‌کنند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر