جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: در آیینی نمادین با حضور مسئولان استان بوشهر کوچ عشایر از مناطق قشلاقی این استان به ییلاق های استانهای فارس، اصفهان، چهارمحال وبختیاری و کهگیلویه و بویر احمد آغاز شد.\n\nبه گزارش ایرنا، مدیرکل امورعشایر استان بوشهر دراین آیین گفت: جمعیت عشایری این استان پنج هزار و 200 خانوار است که سه هزار و 300خانوار آن کوچرو هستند و فصل قشلاق خود را در مناطق مختلف این استان سپری می کنند.\n\nفرهمند آقایی افزود: با گرم شدن هوای مناطق قشلاقی استان بوشهر کوچ عشایر از نیمه فروردین ماه به مناطق ییلاقی فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد آغاز می شود. 
کد خبر: ۲۱۲۰۶
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۳

فکرشهر: در آیینی نمادین با حضور مسئولان استان بوشهر کوچ عشایر از مناطق قشلاقی این استان به ییلاق های استانهای فارس، اصفهان، چهارمحال وبختیاری و کهگیلویه و بویر احمد آغاز شد.

\n\n

به گزارش ایرنا، مدیرکل امورعشایر استان بوشهر دراین آیین گفت: جمعیت عشایری این استان پنج هزار و 200 خانوار است که سه هزار و 300خانوار آن کوچرو هستند و فصل قشلاق خود را در مناطق مختلف این استان سپری می کنند.

\n\n

فرهمند آقایی افزود: با گرم شدن هوای مناطق قشلاقی استان بوشهر کوچ عشایر از نیمه فروردین ماه به مناطق ییلاقی فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد آغاز می شود. 

\n\n

\n\n

وی با اشاره به اهمیت جامعه عشایری و فعالیت های اقتصادی آنها یادآور شد: عشایر استان بوشهر با 850 هزار راس دام سال گذشته شش هزار و 500 تن گوشت قرمز، 14 هزار و 500 تن سایر فرآورده های دامی، 12هزار و 500 تن محصولات کشاورزی و 30 هزار مترمربع انواع صنایع دستی تولید کردند.

\n\n

آقایی به خدمات ارائه شده به این قشر در یکسال اخیر اشاره کرد و افزود: 45میلیارد ریال برای انجام امور عشایر استان ازجمله آبرسانی، راهسازی، جایگزینی سوخت فسیلی، توزیع آرد و علوفه اختصاص یافت.

\n\n

مدیرکل امور عشایر استان بوشهر ادامه داد: در یکسال اخیر بیش از 800کیلومتر بازگشایی راههای عشایری در چندین مرحله صورت گرفت و طرح نصب 500مخزن آب پنج هزار لیتری برای 500خانوار آغاز و تاکنون 200مخزن نصب شده است.

\n\n

وی بیان کرد: اداره کل امور عشایر استان بوشهر برای خدمات رسانی به عشایر در زمان ییلاق نیز با ادارات استانهای ییلاقی در تعامل است و در برخی موارد نظیر توزیع آرد و علوفه و خدمات تعاونی عشایری و اعزام تانکرهای آبرسانی به آن مناطق همکاری می کند.

\n\n

\n\n

رئیس اداره امور عشایر شهرستان دشتستان گفت: با توجه به اینکه بیش از 70درصد عشایر استان بوشهر در این شهرستان مستقر هستند و به لحاظ گستردگی زندگی عشایری و مشکلات آنها این اداره به تنهایی قادر به حل مشکلات این قشر مهم و موثر جامعه نخواهد بود که همکاری همه دستگاه های مرتبط را می طلبد. 

\n\n

علی رحیمی افزود: این قشر زحمت کش با 595هزار دام سبک نقشی بسیار مهم در چرخه اقتصاد شهرستان دارند.

\n\n

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر