پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: دو راس آهو که وارد زمین فوتبال شرکت نفت فلات قاره شده بودند، در پی گرفتار آمدن در تور دروازه، تلف شدند.\n\nبه گزارش فکرشهر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این خصوص می گوید: زیستگاه محیط زیست خارگ ظرفیت حداکثر 150 راس آهو را دارد که در حال حاضر بر اساس آخرین سرشماری به عمل آمده تعداد آهوان نزدیک به 600 راس گزارش شده است.
کد خبر: ۲۱۶۰۶
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۹

فکرشهر: دو راس آهو که وارد زمین فوتبال شرکت نفت فلات قاره شده بودند، در پی گرفتار آمدن در تور دروازه، تلف شدند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این خصوص می گوید: زیستگاه محیط زیست خارگ ظرفیت حداکثر 150 راس آهو را دارد که در حال حاضر بر اساس آخرین سرشماری به عمل آمده تعداد آهوان نزدیک به 600 راس گزارش شده است.

\n\n

دلشب با بیان اینکه بالاتر رفتن جمعیت آهوان در زیستگاه خارگ طبعاً تلفاتی را شامل خواهد شد، به موضوع تلف شدن دو آهو در زمین چمن فلات قاره اشاره کرد و گفت: به دلیل عدم مراقبت های کافی از سوی شرکت فلات قاره این دو راس آهو وارد سایت اداری شده اند که متاسفانه در تور زمین چمن این شرکت گیر می کنند و متاسفانه تلف می شوند.

\n\n

وی افزود: این موضوع در دست بررسی است و قطعاً از طریق قانون آن را دنبال خواهیم کرد.

\n\n

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه انتقال 500 راس آهو به استان دیگر میسر نیست تصریح کرد: به دلیل تداخل ژنتیکی این کار را نمی توان انجام داد البته در حال حاضر آزمایش های ژنتیکی در دست انجام است.

\n\n

دلشب ظرفیت اکولوژیک زیستگاه جزیره خارگ را محدود عنوان کرد و ابراز داشت: زمانیکه تعداد گونه ها بالا می رود قاعدتاً تلفاتی ناشی از بیماری و ... به وجود می آید به همین جهت در حال برنامه ریزی و انجام مطالعات در چند منطقه استان بوشهر هستیم تا بتوانیم تعداد سرریز آهوان را به مناطقی در استان انتقال دهیم.

\n\n

وی همچنین گفت: به دلیل اینکه در سال های گذشته بارش باران شرایط مطلوبی را نداشته و نیز عدم وجود پوشش گیاهی مناسب، در زمان فعلی همکاران ما در حفاظت محیط زیست به صورت روزانه علوفه ها را برای زیستگاه خارگ ارسال می کنند.

\n\n

\n\n

\n\n

منبع:گام نیوز

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر