جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
فکرشهر: با وجود دستور شهرداری و دادستانی تهران مبنی بر خودداری از قتل عام درختان شهرک والفجر در خیابان شیخ بهایی جنوبی، پیمانکار پروژه ساختمان اداری شرکت پتروپارس، عملیات اجرایی این پروژه را از سر گرفت!\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از «آستان»، یکی از سایت‌های خبری روز 14 فروردین از قطع شبانه بیش از 100 اصله درخت فضای سبز شهرک والفجر در هفته منابع طبیعی سال 94 توسط پیمانکار شرکت نفتی پتروپارس و متعاقب آن طرح شکایت اهالی محل در دادسرای ناحیه 7 تهران خبر داد.
کد خبر: ۲۱۶۶۴
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۵

فکرشهر: با وجود دستور شهرداری و دادستانی تهران مبنی بر خودداری از قتل عام درختان شهرک والفجر در خیابان شیخ بهایی جنوبی، پیمانکار پروژه ساختمان اداری شرکت پتروپارس، عملیات اجرایی این پروژه را از سر گرفت!

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از «آستان»، یکی از سایت‌های خبری روز 14 فروردین از قطع شبانه بیش از 100 اصله درخت فضای سبز شهرک والفجر در هفته منابع طبیعی سال 94 توسط پیمانکار شرکت نفتی پتروپارس و متعاقب آن طرح شکایت اهالی محل در دادسرای ناحیه 7 تهران خبر داد.

\n\n

دو روز بعد، روزنامه «همشهری» نیز تیتر یک خود را به این موضوع اختصاص داد و به نقل از علی‌محمد مختاری - مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران - نوشت: شهرداری منطقه 6 بلافاصله بعد از اطلاع از موضوع، افرادی را برای بررسی به محل حادثه اعزام کرد. پس از بررسی مأموران شهرداری، پرونده با قید فوریت به کمیسیون ماده 7 فرستاده و جلسه کمیسیون تشکیل شد. در نهایت نیز با قید فوریت تصمیمات لازم اخذ شد.

\n\n

به گفته وی، شهرداری بلافاصله پس از آگاهی از موضوع مراتب امر را به قوه قضاییه نیز اطلاع داده و در این راستا شکایت‌نامه نیز تنظیم شده است.

\n\n

مختاری همچنین در اظهاراتی دیگر که «شهرنوشت» آن را منتشر کرد، به رأی کمیسیون ماده 7 درخصوص درآوردن 100 اصله نهال در شهرک والفجر پرداخته و عنوان کرده بود که به اتفاق آرا تصمیم بر این شد تا پهنه و کاربری فضای سبز این زمین حفظ شود. ضمن اینکه با توجه به تبصره 1 ماده 6 لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز و ماده 4 قانون اصلاح لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مصوب سال 1388 شورای انقلاب، 3 برابر عوارض از متخلف اخذ می‌شود.

\n\n

اما با وجود دستور صریح قاضی تورگ - معاون دادستان تهران در حفظ حقوق بیت‌المال و اراضی ملی - و پیگیری‌های شهرداری تهران به‌ویژه دفتر شخص قالیباف، شنیده‌ها حاکی از آن است که پس از توقف دو روزه عملیات ساختمانی پیمانکار شرکت نفتی پتروپارس، مجددا عملیات گودبرداری و بتن‌ریزی در محل با سرعتی باورنکردنی آغاز شده است؛ با این تفاوت که پیمانکار مربوطه، استراتژی خود در قطع یکباره درختان را به استراتژی قطع تدریجی درختان تغییر داده است و طی دو هفته گذشته حدود 10 درخت دیگر را ریشه‌کن کرده است!

\n\n

در حال حاضر، نزدیک به 100 درخت دیگر نیز که داخل حصار کارگاه پیمانکار شرکت پتروپارس به دام افتاده‌اند، در خطر نابودی تدریجی قرار دارند.

\n\n

دکتر سیدحبیب طباطبائیان دانشیار دانشگاه علامه که پیگیر این اقدام است و به نمایندگی از اهالی شهرک والفجر نیز اقدام به ثبت شکایت کرده است، در این‌باره گفت: با توجه به از سرگیری عملیات اجرایی، اهالی شهرک بنا به وظیفه دینی و شرعی خود در ممانعت از قطع درختان، با همراهی ائمه جماعت این شهرک در حسینیه نورالائمه (ع) و مسجد ثارالله (ع) برای جلوگیری از قطع درختان موجود اقدام به تنظیم شکوائیه دسته‌جمعی دیگری کردند تا ضمن گزارش موضوع به قوه قضائیه موجب توقف عملیات قطع درختان شوند.

\n\n

وی افزود: نسخه‌ای از سوابق و شواهد نیز برای دفتر دکتر قالیباف شهردار محترم تهران، دکتر چمران رئیس محترم شورای شهر تهران، دکتر جعفری دولت‌آبادی دادستان محترم تهران، قاضی تورگ - معاون دادستان تهران در حفظ حقوق بیت‌المال و اراضی ملی و دکتر ابتکار رئیس محترم سازمان محیط زیست در شرف ارسال است.

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر